تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

«دیدار آدینه» ۲: خبرخوانی هفته؛ ماجرای پیچیده قاضی منصوری، جهش قیمت دلار و طلا، غائله‌های بهارستان!

در طول یک هفته یعنی از شنبه ۳۱ خرداد تا پنجشنبه ۵ تیرماه مانند هفته‌های قبل عرصه داخلی ایران پر بود از خبر‌ها و اتفاقات جور و واجور. در این یک‌هفته؛ کرونا به پیش‌روی خود ادامه ‌داد، قیمت دلار تا بیش از ۲۰ هزار تومان بالا رفت و در آخر هفته اندکی عقب نشست، سکه از مرز ۸ میلیون ۵۰۰ هزار تومان گذشت، کیفیت مرگ قاضی منصوری و پرونده طبری از سوژه‌های داغ رسانه‌ها بود، قائله اعتبار نامه تاجگردون در مجلس دست به دست چرخید و در یک پروسه رد و تایید قرار داشت، آذری جهرمی وزیر ارتباطات پایش به مجلس یازدهم بازشد و مورد حمله و نقد شدید نمایندگان قرار گرفت، موسس و دو نفر از اعضای جمعیت امام علی (ع) بازداشت و تعدادی روزنامه نگاران روزنامه‌های شرق و اعتماد اخراج شدند.

کد خبر: ۶۴۲۰۶
۱۰:۳۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در هفته‌ای که گذشت همچنان افزایش شیوع ویروس کرونا بخصوص در برخی استا‌ن‌ها ادامه داشت و هنوز استان‌هایی در شرایط خطر و حالت قرمز  قرار دارند و حتی استان بوشهر اعلام کرده است شرایط وخیم‌تر از قرمز است. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.
 
سیما سادات لاری روز پنجشنبه ۵ تیرماه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز پنجم تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۳۰۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۵ هزار و ۹۶ نفر رسید.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۸۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۴۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و کرمانشاه بیشترین موارد بستری کشور را داشته‌اند. همچنین موارد بستری در استان‌های تهران و فارس روند افزایشی داشته است.
 
دلار در پایان هفته اندکی کاهش یافت
قیمت دلار که در این هفته تا مرز ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، در پایان هفته اندکی عقب‌نشینی کرد. روز پنجشنبه ۵ تیرماه دلار در صرافی‌های بانکی  با ۷۴۵ تومان کاهش قیمت نسبت روز چهارشنبه به بهای ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان فروخته شد. نرخ خرید هر دلار در ساعت ۱۵ امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان و فروش ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان بود که نسبت به روز گذشته ۷۴۵ تومان کمتر است. قیمت خرید هر یورو نیز ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۰ هزار و ۹۵۰ تومان شد. همچنین هر حواله دلار در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته، ۱۶ هزار و ۱۹۵ تومان فروخته شد، حواله یورو نیز ۱۸ هزار و ۸۵۸ تومان به فروش رسید.
 
نوسان سکه شانه به شانه دلار
سکه بهار آزادی هم شرایطی مشابه دلار داشت، در طول هفته قیمت سکه تا هر قطعه ۸ میلیون ۵۰۰ هم رسید، ولی شانه به شانه دلار حرکت کرد و در پایان هفته اندکی کاهش یافت.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد روز پنجشنبه تهران  با ۴۵ هزار تومان افت نسبت به روز چهارشنبه به قیمت هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه روز پنجشنبه ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۸۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز سه میلیون و ۵۱۴ هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که بهای اونس جهانی نیز امروز به یک هزار و ۷۶۱ دلار کاهش یافت.
 
مرگ مشکوک قاضی فراری: سوژه داغی که ادامه دارد
قاضی غلامرضا منصوری را بیشتر به واسطه پرونده اکبر طبری می‌شناسیم، او که پس از بازنشستگی ظاهرا برای زندگی به آلمان رفته بود متهم ردیف نهم این پرونده است که پس از برگزاری اولین جلسه دادگاه طبری در یک کلیپ ویدئویی اعلام کرد برای تمکین در برابر عدالت به ایران برمی‌گردد، اما از رومانی سردرآورد، دستگیر شد و جمعه شب خبر مرگش به ایران رسید. مباحث زیادی پیرامون زندگی و مرگ این قاضی ارشد جمهوری اسلامی وجود دارد، مهمترین آن تردید جدی در خصوص سلامت دستگاه قضایی کشور است.

«معمای منصوری» حالا تبدیل شده به گره کور پرونده ۲۲ نفره اکبر طبری شده است. اگر چه وکیل مدافع اکبر طبری و حتی نماینده دادستان معتقدند که نبود منصوری خللی در روند دادگاه ایجاد نمی‌کند، اما کسانی که احتمال به قتل رسیدن آقای قاضی را جدی‌تر می‌دانند، از منصوری به عنوان «جعبه سیاه» این پرونده یاد می‌کنند و معتقدند که شخص یا اشخاصی از کشته شدن منصوری منتفع می‌شده و به همین دلیل، تصمیم به حذف فیزیکی گرفته و او را خارج از کشور سر به نیست کرده‌اند. هر چند «قتل منصوری» صرفا فرضیه‌ای است اثبات نشده و طبیعتا برای کشف این معما که او به قتل رسیده یا خودکشی کرده، همچنان باید منتظر نتایج کالبدشکافی و البته بررسی‌های پلیسی رومانی، ایران و اینترپل ماند، اما بر فرض که قتل منصوری ثابت شود، باز نه تنها معما حل نشده، بلکه این پرونده ابعادی گسترده‌تر پیدا خواهد کرد و پاسخ به این پرسش که چه کسی یا گروهی منصوری را به قتل رسانده، تنها اولین معما از سلسله معما‌های پیچیده این پرونده قضایی- جنایی است. پرونده قاضی منصوری مفتوح است و حتی در مورد احتمال زنده بودن او هم مباحثی مطرح می‌شود، چون عکسی که از رومانی منتشر شد جابجایی جنازه‌ای را نشان می‌دهد که از نظر وزن و حجم شباهتی به هیکل درشت قاضی منصوری ندارد.
 
قائله اعتبار نامه تاجگردون؛ از تحقیق تا تایید
بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون شاید از جنجالی‌ترین مباحث و چالش‌های مجلس یازدهم است. به طوری که هنوز تکلیف این موضوع که به نظر بیشتر سیاسی می‌رسد ادامه دارد. نمایندگان موسوم به فراکسیون انقلابی مجلس عزم  را جزم کرده‌اند که یکی از معدود اصلاح‌طلبان شاخص مجلس یازدهم را از دور خارج کنند. روز سه شنبه ۲۰ خرداد رییس شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس گفت: اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در جلسه امروز این شعبه تایید شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران را برای بررسی به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۱ خرداد پس از شنیدن گزارش اعتبار نامه‌های ارجاعی به شعب پانزده گانه و پس از قرائت گزارش شعبه ۱۲، از نمایندگان معترض به اعتبار نامه نماینده گچساران خواست اگر اعتراض دارند مطرح کنند، علیرضا زاکانی با اخطار اصول ۹۳، ۸۵، ۷۳ و ۷۲ خواستار رفع ابهام در این باره و ارجاع این موضوع به کمیسون تحقیق شد. قالیباف اخطار را وارد دانست و آن را به رای گذاشت که با ۱۵۹ رای موافق،   ۷۰ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.
 
روز سه شنبه ۳ تیر ماه «حجت الله فیروزی» سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی از تأیید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در این کمیسیون خبر داد و گفت: اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» فردا تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد و در نخستین جلسه علنی به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود. قصه اعتبارنامه تاجگردون ادامه دارد و باید منتظر آخرین تصمیم نمایندگان مجلس یازدهم و واکنش آن‌ها به تایید اعتبارنامه نماینده مردم گچساران باشیم.
  
قالیباف: لجام گسیختگی در فضای مجازی را می‌بینیم
بالاخره پای آذری جهرمی روز یکشنبه ۱ تیرماه به بهارستان و مجلس جدید باز شد تا نمایندگان مجلس تکلیف خود را با یکی از بزرگ‌ترین نگرانی محافظه کاران یعنی دسترسی کاربران به فضای مجازی مشخص کنند، دسترسی‌ای که به باور محافظه‌کاران بی قید و شرط و فساد انگیز و به باور عموم مردم محدود، مشکل، ولی مولد است. نمایندگان مجلس در این جلسه به طور صریح کنترل و محدودیت فضای مجازی و حمایت از تولید کنندگان داخلی را درخواست کردند. احمد مرادی نماینده بندرعباس از جمله کسانی بود که به کنترل بیشتر فضای مجازی اعتقاد داشت و خطاب به جهرمی گفت: فضای مجازی کشور از کنترل دولت و وزارت اطلاعات خارج شده است و باید فکری اساسی در این موضوع کرد. انتظارات مردم را در این زمینه باید محقق کنید. موسی غضنفرآبادی نماینده بم هم از جمله کسانی بود که به اینستاگرام حمله کرد و گفت: امروز اینستاگرام قتلگاه اعتقادات جوانان شده، چقدر از خانواده‌ها که به خاطر وجود این فضا متلاشی نشدند.
 
دهنوی: پروژه غرب به دست جهرمی جلو می‌رود
«محسن دهنوی» نماینده تهران نیز با بیان این که ادامه پروژه غرب و برجام به دست جهرمی جلو می‌رود، از کند شدن روند پیشرفت فضایی ایران انتقاد کرد و گفت: دولت آقای روحانی صنعت هسته‌ای را با برجام تعطیل کرد و صنعت فضایی را به دست آقای جهرمی تعطیل کرد.

 محمدباقر قالیباف در سخنانی با انتقاد از این مسئله که چرا باید ابتدا پیام‌های ما به خارج از کشور برود، گفت: امروز خانواده‌های ما در فضای مجازی در معرض فضای الوده هستند. امروز لجام گسیختگی در فضای مجازی را می‌بینیم که در کشور‌های غربی هم وجود ندارد.
 
پاسخ صریح جهرمی به انتقادات رئیس و نمایندگان مجلس: به ما می‌گویند به حوزه تلویزیون اینترنتی ورود نکنیم!
«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جلسه علنی صبح روز یکشنبه ۱ تیرماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا دارد و باید به صورت همسان رشدی را پیش ببریم. حوزه زیرساخت وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما در این باره دغدغه داریم، اما نسبت ترافیکی از کجا درست می‌شود؟ از جریان داده و مصرف داده که به محتوا مربوط است. وزارت ارتباطات می‌خواهد از تلویزیون اینترنتی حمایت کند، اما می‌گویند به این موضوع ورود نکن پس چه‌طور داده بالا برود یا در حوزه کودک ورود می‌کنیم و از ما شکایت می‌کنند. ما یک جا‌هایی برای حمایت ورود می‌کنیم تا به صورت آتش به اختیار مسائل را حل کنیم، اما با اعتراض گسترده مواجه می‌شویم مساله‌ی فضای مجازی نیازمند مشارکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه علنی مجلس تشریح کرد: اگر اینستاگرام صفحه سردار دل‌های ما را می‌بندد طبیعی است آن‌ها دولت تروریستی هستند و تروریست‌هایی در کت و شلوارند؛ در این موضوع شکی نداریم، اما اگر سردار ما را در بغداد به شهادت رساندند ما بغداد را خالی می‌کنیم؟ آیا عرصه رسانه بین‌المللی است و حضور جریان‌ساز مورد تاکید رهبری را نباید ببینیم؟   فیبر نوری موضوع مهمی است، اما مجلس شورای اسلامی مساله‌ خصوصی سازی را حل کند. این نیازمند قانون است. ما در دوره قبل موفق به تصویب آن نشدیم. بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌کند تا مشکل حل شود، اما مانع بزرگی به اسم مخابرات را داریم که با انحصار ذاتی نمی‌گذارد کار پیش برود. من دو سال و نیم پیگیر این موضوع بودم.
 
استیضاح هیات رئیسه مجلس یازدهم کلید خورد!
روز دوشنبه ۲ تیرماه استیضاح هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی توسط جمعی از نمایندگان کلید خورد.
به گزارش روز دوشنبه ۲ تیرماه اعتماد آنلاین؛ علت استیضاح هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مداخله سازمان یافته برخی اعضای هیات رییسه در توزیع نمایندگان در کمیسیون‌ها و طراحی انتخابات رییس و اعضای هیات رییسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس قید شده است. بر اساس انتخابات روز یکشنبه ۱ تیرماه کمیسیون‌های تخصصی مجلس یک دکتری الهیات ریاست یک کمیسیون را برعهده گرفته است که در آن دو اقتصاددان مطرح نیز کاندیدای ریاست بودند. در این‌کمیسیون به دفعات مکرر اعضای کمیسیون تغییر کردند و افرادی که هیچ سابقه‌ای در حوزه برنامه و بودجه و اقتصاد نداشتند جایگزین افراد با این سوابق شدن. در یک کمیسیون تخصصی دیگر نیز یک پزشک به ریاست یک حوزه فنی و مهندسی رسید.
 
یک نماینده مجلس که امضا کننده این طرح استیضاح است گفت: در هیچ دوره‌ای به این شکل برای انتخاب هیات رییسه کمیسیون‌ها به صورت رسمی و سازمان یافته مهندسی صورت نگرفته بود. او گفت یک نماینده شاخص تهران در اعتراض به این روند تهدید به استعفا کرده است. سه شنبه هفته پیش نیز بواسطه دخالت دو عضو هیات رییسه در انتخابات کمیسیون برنامه مجلس، برای ساعاتی هیات رییسه مجلس شاهد تنش و درگیری بود؛ و سرانجام‌با پذیرش اشتباه از سوی اعضای دیگر هیات رییسه، مشاجره و تنش خاتمه یافت.
 
 
بازداشت بنیان‌گذار و اعضا جمعیت امام علی/ شارمین میمندی‌نژاد کیست؟
شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی در سحرگاه دوم تیر ماه بازداشت شد. همچنین مرتضی کی منش و کتایون افرازه از اعضای این جمعیت نیز بازداشت داشتند و خبر‌هایی پیرامون پلمپ دفتر اصلی جمعیت امام علی نیز مطرح شد که پیگیری‌های دیدار این خبر را تایید نمی‌کند. هنوز خبر رسمی مبنی بر علت بازداشت این افراد منتشر نشده، ولی برخی رسانه‌ها از ارتباط با نهاد‌های ضد ایرانی و ترویج افکار انحرافی می‌گویند. سوالات زیادی در افکار عمومی پیرامون این اتفاق مطرح شده است. جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) یکی از شناخته شده‌ترین سازمان‌های مردم نهادی است که در حوزه معضلات اجتماعی مشغول به فعالیت است و در سطح کشور محلاتی که شرایط بحرانی دارند را شناسایی کرده در چارچوب خانه‌های ایرانی که خودش تاسیس کرده فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد. شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی است که دیشب بازداشت شد و هنوز اطلاعاتی در مورد علت بازداشت او منتشر نشده است. شایعاتی پیرامون پلمپ دفتر اصلی جمعیت امام علی نیز مطرح شد که پیگیری‌های دیدار این خبر را تایید نمی‌کند.

خبرگزاری تسنیم در خبری درباره بازداشت میمندی نژاد این گونه نوشته است: «به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از یک منبع آگاه، فردی به نام «ش. م» در سال‌های اخیر با تشکیل مؤسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء‌استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه فرهنگی - اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند. این فرد همراه با عوامل خود، در طول سال‌های فعالیت مؤسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد‌ایرانی به طرح ادعا‌هایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران اقدامات گسترده‌ای را علیه جامعه‌ی ایرانی رقم زده است. همچنین عناصر اصلی این مؤسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضددینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته و به ترویج ابتذال درون‌گروهی پرداخته‌اند».

علاوه بر بازداشت شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی، مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی و کتایون افرازه بازرس علی البدل جمعیت امام علی نیز بازداشت شده اند. کی منش و افرازه در روز‌های گذشته در توییتر خود خبر از تلاش برای ورود به اکانت‌های فیس بوک و توییتر خود داده بودند.
 
تعدیل روزنامه نگاران روزنامه‌های شرق و اعتماد
عاطفه مرادی از روزنامه‌نگاران اخراج شده روزنامه شرق روز دوشنبه ۲ تیرماه خبر داد رحمانیان سردبیر این روزنامه او و تعدادی از همکارانش را تعدیل یا اخراج کرده است، این اتفاق در روزنامه اعتماد هم افتاده است. اقدامی که پیشتر در روزنامه شهروند افتاده بود و منجر به شکایت روزنامه نگاران اخراج شده از آن روزنامه و توقیف اموال نشریه مذکور به نفع شاکیان شد.
 
خبرنگاران این نشریات می‌گویند؛ شرایط اقتصادی حاکم بر رسانه‌ها را درک می‌کنیم به همین دلیل هم "از در حمایت صنفی وارد شدیم و گفتیم حاضریم از حقوقمان کم شود، اما تعدیل اتفاق نیفتد، ولی هم تعدیل شدیم، هم بیش از یک‌چهارم دستمزدمان را هم کم کردند. او می‌گوید تعدیل روزنامه‌نگاران و عدم واکنش جمعی و صنفی به این اتفاق چیز تازه‌ای نیست، اما با شیوع کرونا تعدیل نیرو در روزنامه‌ها شدت بیشتری نسبت به قبل گرفته است.

 در تاریخ ۲۷ اسفند سال پیش و در آستانه نوروز هم این اتفاق در روزنامه اعتماد و سایت اعتماد آنلاین به مدیرمسئولی الیاس حضرتی نماینده پیشین مجلس افتاد. همان روز تینا معظمی از اخراجی‌های آن رسانه گفته بود: «امروز به همراه ۲۲ نفر دیگه از همکارانم در  اعتمادآنلاین به مدیرمسئولی  الیاس حضرتی نماینده تهران تعدیل شدیم! بحران کرونا و نگرانی هاش کم بود که حالا ۲ روز مانده به شروع سال نو و بعد از ۱۴ سال روزنامه نگاری و فعالیت در حوزه سیاسی و پارلمان بیکار شدم.»
 
انفعال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران
کسی نیست که شرایط سخت تحریریه‌ها و هزینه‌های چاپ روزنامه را نداند و در واقع سالهاست رکود مرگباری بر عرصه ژورنالیسم حاکم شده است. حال در شرایطی که ارزش ریال هر روز در برابر ارز‌های خارجی سقوط می‌کند، کاغد کالای نایابی شده است، کرونا هم مزید بر علت شده و همه حوزه‌ها و شئون زندگی را تحت تاثیر قرار داده است؛ کشتی روزنامه‌نگاری هم که دیگر اکنون تحت تاثیر معضل کرونا کاملا به گِل نشسته است. تعدیل روزنامه‌نگاران و عدم واکنش جمعی و صنفی به این اتفاق چیز تازه‌ای نیست، اما با شیوع کرونا تعدیل نیرو در روزنامه‌ها شدت بیشتری نسبت به قبل گرفته است. این قصه در حالی اتفاق افتاده است که اهالی رسانه بخصوص نهاد‌های رسانه‌ای و هم‌صنفی‌های این روزنامه‌نگاران سکوت کرده‌اند.
 
طرح سوال از رئیس جمهوری
چهارشنبه ۴ تیرماه «احمد امیرآبادی‌فراهانی» نماینده قم در مجلس در توئیتی نوشت: دولت محترم جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیرند درغیر این صورت با تعدادی از همکاران صحبت کردیم تا سوال از رئیس جمهور را در مجلس مطرح کنیم. این توییت ریشه در خط و نشان‌هایی دارد که نمایندگان ائتلاف نیرو‌های انقلاب در هنگام تبلیغات انتخاباتی خود و حتی پیش از آن، در خصوص طرح عدم کفایت رییس جمهوری عنوان می‌کردند.
 
احتمال  اعدام ۳ نفر از دستگیر شدگان آبان ماه ۹۸
اعتراضات سراسری آبان؛ برخی خبرگزاری‌ها روز چهارشنبه ۴ تیرماه عنوان کردند، دیوان عالی کشور احکام اعدام سه زندانی سیاسی را تایید کرده است. این رسانه‌ها گفته‌اند احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۹۸ موسوم به "اعتراضات آبان" در دیوان عالی کشور تایید شد. این افراد پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس، شلاق و اعدام محکوم شده بودند. طبق این گزارش‌ها یکی از وکلای پرونده که نخواست نامش برده شود از تایید احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده آبان ۹۸ خبر داد. به گفته این منبع مطلع، تیم سه نفره وکلای پرونده به رغم روندی که پرونده تاکنون طی کرده است همچنان امید دارند بتوانند از طریق اعاده دادرسی این حکم را تغییر دهند.
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی