تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

درخواست پاکستان از سازمان ملل برای مداخله در مناقشه کشمیر

وزیر امور خارجه پاکستان با نگارش نامه‌ای به رهبران سازمان ملل و شورای امنیت خواستار مداخله این سازمان برای جلوگیری از تنش‌ها در جنوب آسیا و حل و فصل صلح آمیز مناقشه کشمیر شد.

کد خبر: ۶۲۳۹۴
۰۹:۵۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ بر اساس گزارش رادیوی دولتی پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای به عمرو عبداللطیف ابوالعطا، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان آن‌ها را در جریان وضعیت رو به وخامت در "کشمیر اشغال شده" (کشمیر تحت کنترل هند) و همچنین صلح و امنیت منطقه‌ای قرار داد.
 
او در نامه خود توجه جامعه بین المللی را به یک سری اقدامات جدید هند در قبال کشمیر که به گفته او هدفشان تغییر ساختار جمعیتی این دره مورد مناقشه هستند جلب کرده و آن‌ها را "غیرقانونی" و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو دانست.
 
قریشی در عین حال هند را به "بهره‌برداری فرصت‌طلبانه از بحران جاری مربوط به شیوع ویروس کووید-۱۹ به منظور تشدید هر چه بیشتر سرکوب نظامی در کشمیر اشغالی" متهم کرد.
 
چندی پیش تنش میان هند و پاکستان در پی اقدام دهلی‌نو در لغو وضعیت ویژه مربوط به اعطای خودمختاری‌ها به منطقه جامو و کشمیر تشدید شد.
 
وزیر خارجه پاکستان در ادامه نامه خود به ابراز نگرانی جدی خود در خصوص "تروریسم دولتی" هند در این دره واقع در حوزه هیمالیا پرداخته و تلاش‌های دهلی نو در راستای "تضعیف نزاع داخلی کشمیری‌ها علیه اشغالگری غیرقانونی هند و بی رحمی نشان دادن به آن‌ها با زدن برچسب تروریسم به آن" را رد کرد.
 
او همچنین از بابت تداوم نقض آتش بس در طول مرز دو منطقه کشمیر تحت کنترل هند و پاکستان و مرز شرق دو کشور و هدفگیری عمدی غیرنظامیان بی گناه از سوی نیرو‌های نظامی هند اظهار نگرانی کرد.
 
قریشی با رد اتهامات بی‌اساس هند در خصوص وجود به اصطلاح "سکو‌های پرتاب" افراد نفوذی در پاکستان بر پیشنهاد اسلام آباد برای بازدید گروه ناظر نظامی سازمان ملل در هند و پاکستان از مکان‌های ادعایی و تایید بی اساس بودن اتهامات هند تاکید کرد.
 
وزیر خارجه پاکستان همچنین خواستار آن شد که دهلی نو "دست از ارتکاب جرایم جدی علیه مردم کشمیر دست بردارد".
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی