تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
معاون شهردار خبر داد:

کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری و شورای شهر همانند سال گذشته، ۳۰ میلیارد ریال کمک مالی برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد در اختیار بهزیستی قرار خواهد داد.

کد خبر: ۵۸۹۱۲
۱۷:۲۳ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

کمک ۳۰ میلیارد ریالی شهرداری برای جمع آوری معتادان متجاهر مشهد

دیدارنیوز ـ محمدمحسن مصحفی با بیان این مطلب، اظهار کرد: پس از شیوع ویروس کرونا براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، به عنوان دستگاه‌های مسئول و دارای صلاحیت در جمع‌آوری، این روند را به حال تعلیق درآوردند.

 

وی افزود: اخیرا در دستورالعمل جدیدی که روش امن و بهداشتی جمع‌آوری معتادان را مشخص می‌کند، به این دو دستگاه ابلاغ شده و کار جمع‌آوری توسط این دو دستگاه از سر گرفته خواهد شد.

 

معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: از آنجا که معتادان، در مقابل ابتلا به بیماری‌ها وضعیت بسیار شکننده‌ای دارند؛ نظر بخش‌های بهداشتی، پزشکی و ستاد کرونای کشور این بود که در صورت جمع‌آوری و نگهداری این افراد در یک مکان، احتمال ابتلاء همه آن‌ها به بیماری کرونا بسیار بالا خواهد رفت و بر این اساس حدود ۴ الی ۵ هزار نفر از معتادان که در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری می‌شدند، به تدریج در معابر شهری رها شدند.

 

مصحفی با تاکید بر این که شهرداری اختیار و وظیفه قانونی برای جمع‌آوری این افراد ندارد، اضافه کرد: با این وجود شهرداری با حمایت و همراهی شورای شهر، در سال گذشته ۳۰ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کمک کرد و در سال ۹۹ نیز همین میزان کمک مالی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی تاکید کرد: این امر جدا از هزینه‌های قابل توجهی است که مدیریت شهری، باز هم فراتر از وظایف قانونی خود در خصوص جمع‌آوری و نگهداری متکدیان کارتن خواب‌ها انجام می‌دهد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، در خصوص گرم‌خانه‌ها، گفت: گرم‌خانه‌ها مکانیسم عمل متفاوتی در مقایسه با کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر دارند، پذیرش افراد کارتن‌خواب در این مکان‌ها بر اساس میل و رغبت شخصی که به گرم‌خانه مراجعه می‌کند، در ساعات آغازین شب صورت می‌گیرد و پس از استفاده از امکاناتی مثل حمام و تغذیه و استراحت شبانه، گرم‌خانه را ترک می‌کند. گفتنی است که زمان ترک محل نیز وابسته به میل شخص کارتن خواب است و اجازه بازداشت یا نگه داشتن او با اجبار وجود ندارد.

 

مصحفی تصریح کرد: بنابراین فعال بودن یا نبودن گرم‌خانه‌ها نمی‌تواند از حضور پرتعداد معتادان متجاهر در سطح معابر شهری کم کند، در حالی که در کمپ‌های نگهداری معتادان، نماینده مقام قضایی حضور دارد و حین پذیرش این افراد، حکم بازداشت برای ایشان صادر می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی