تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

انتقال سه قلاده یوزپلنگ به استان سمنان تصمیمی ملی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: انتقال سه قلاده یوزپلنگ از جمله کوشکی استان سمنان، تصمیمی ملی و سازمانی است.

کد خبر: ۵۸۷۲۵
۱۱:۲۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

انتقال سه قلاده یوزپلنگ به استان سمنان تصمیمی ملی است

دیدارنیوز ـ اله پور با اشاره به اینکه زیست گاه کوشکی در سال‌های گذشته طی چند مدت در منطقه حفاظت شده میاندشت در شهرستان جاجرم بوده است، اظهارکرد: یوزپلنگ گونه در معرض خطر انقراض بوده و انتقال آن‌ها به منطقه توران در استان سمنان با هدف کمک به زادآوری و افزایش جمعیت این گونه در زیست گاه طبیعی و باتوجه به ملاحظات خاص از جمله کوتاهی مسیر، کاهش زمان انتقال و حداقل استرس وارده انجام شده است.
 
وی افزود: یوزپلنگ‌های دلبر و کوشکی حدود ۱۲ سال سن دارند و چندین سال در شرایط محدود شده نگهداری شده اند که به رغم اجرای طرح‌های مختلف، توان زادآوری نداشته بنابراین انتقال آن‌ها به عنوان یک روش موثر جهت جلب سایر یوز‌ها و کمک به زادآوری یوز‌های ایران انجام شده و به نظر می‌رسد یوزپلنگی با نام ایران که حدود چهار سال سن دارد، شرایط بهتری برای زادآوری نسبت به دلبر خواهد شد.
 
اله پور ادامه داد: حضور کوشکی و دلبر می‌تواند در نزدیک شدن سایر یوزپلنگ‌های منطقه به محل نگهداری یوزپلنگ ایران کمک کرده و سبب افزایش ارتباط و افزایش جمعیت این گونه باارزش گردند.
 
وی بیان کرد: در سال‌های حضور کوشکی در سایت میاندشت، به طور میانگین سالیانه کمتر از هزار نفر بازدیدکننده داخلی و سه نفر خارجی به این منطقه وارد شده اند که بیشتر این بازدید‌ها توسط جوامع محلی و بومی انجام و بقیه جنبه مطالعاتی و ثبت تصویر داشته که با توجه به لزوم اعمال حساسیت‌های جمعیتی و زیستی گونه و محدودیت‌های اکوسیستمی در زیستگاه‌های یوزخیز، حفظ گونه، احیا زیستگاه و ایجاد شرایط زیستی مناسب جهت زادآوری و افزایش جمعیت یوزپلنگ است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی