تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
در سال گذشته اتفاق افتاد؛

شکارچیان غیرمجاز و بلایی که بر سر گونه‌های جانوری می‌آورند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته ۳۱ راس گونه جانوری پستاندار، تعداد ۱۴۷ قطعه پرنده و ۶۷ قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای در مناطق مختلف استان طعمه شکارچیان غیرمجاز شدند.

کد خبر: ۵۸۱۵۴
۱۴:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

شکارچیان غیرمجاز و بلایی که بر سر گونه‌های جانوری می‌آورند

دیدارنیوز ـ اسماعیل قلی‌زاده در رابطه با تعداد گونه جانوری پستاندار شکار شده در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱ راس گونه جانوری پستاندار شامل پنج راس کل و بز، ۱۹ سر خرگوش، ۲ راس قوچ و میش، سه قلاده روباه، یک قلاده گرگ و یک راس آهو و نیز تعداد ۱۴۷ قطعه پرنده شامل مرغابی، کبوتر چاهی، کبک، چکاوک و سار در مناطق مختلف استان طعمه شکارچیان غیرمجاز شدند.
 
وی با بیان اینکه ۷۶ قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای در استان توسط شکارچیان غیرمجاز صید شده است، افزود: تعداد پرندگان زنده‌گیری شده ۱۳۵ قطعه شامل بالابان، کبک، سهره و دلیجه بوده و نگه‌داری و خرید و فروش پرندگان شکاری دو فقره شامل قرقی و دلیجه بوده است، قابل ذکر است در سال گذشته دستگیری در هنگام شروع به کار ۵۸ مورد بوده است.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰۷ قبضه سلاح شکاری که ۳۲ قبضه آن غیرمجاز و ۷۵ قبضه مجاز بوده و ۱۲۰۴ فقره ادوات شکار شامل فشنگ، قطار فشنگ، دوربین چشمی، قفس، پروژکتور و چراغ قوه از شکارچیان خاطی کشف و ضبط شد.
 
قلی‌زاده با بیان اینکه مجموع متخلفان دستگیر شده در سال گذشنه ۲۶۴ نفر بوده است، اظهار کرد: همه پرونده‌های تخلف شکل گرفته در طی مدت یاد شده ۱۹۴ فقره است که ۳۳ مورد از این پرونده‌ها مختومه اعلام شده و ۱۲ فقره رای برائت صادر شده و ۱۴۹ پرونده نیز در جریان است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال ضرر و زیان به محیط‌زیست استان زنجان وارد شده است، افزود: مبلغ ۸۲۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۵۰ ریال میزان ضرر و زیان وصول شده در طی سال گذشته است.
 
این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹ مورد فقره در واقع بیش از ۲۵۰ هکتار آتش‌سوزی مرتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاده و در مجموع ۱۷ مورد از مراتع استان تخریب شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۲۸ مورد تخلف دیگر از جمله تغییر کاربری زمین، حفر چاه مجاز، برداشت غیرمجاز شن و ماسه رخ داده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی