تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
یک مسئول در اراک خبر داد:

تولید پسماند‌های کرونایی روی شیب صعود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک با اشاره به افزایش قابل توجه پسماند‌های عفونی و بیمارستانی در اراک در پی شیوع بیماری کرونا، از تشدید نظارت‌ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماند‌ها خبر داد.

کد خبر: ۵۷۵۶۶
۱۴:۱۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

تولید پسماند‌های کرونایی روی شیب صعود

دیدارنیوز ـ براساس اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، محمود رضا فراهانی با اشاره به افزایش پسماند‌های بیمارستانی و عفونی با شیوع بیماری کرونا، افزود: نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماند‌های مراکز درمانی شهرستان اراک برای کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کووید ١٩ توسط کارشناسان اداره با جدیت و نظارت شدیدتر انجام می‌شود و کلیه پسماند‌های بیمارستانی پس از جمع آوری کلرپاشی و بعد از دفن، آهک پاشی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای گندزدایی و ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و در نظر گرفته شده و این خودرو‌ها به صورت مداوم با کلرپاشی و آب آهک ضدعفونی می‌شوند و گندزدایی و شستشوی سطل‌های زباله در سطح شهر اراک انجام می‌شود.
 
فراهانی با بیان اینکه رها کردن این پسماند‌ها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا است، افزود: مذاکراتی با مرکز بهداشت شهرستان انجام و پیشنهاد شد تا آدرس محل سکونت افراد قرنطینه شده در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد تا پسماند عفونی آن‌ها به صورت جداگانه جمع آوری شود، همچنین در پمپ بنزین و جایگاه‌های گاز و فروشگاه‌های بزرگ، کیسه‌های قرمز رنگی قرار داده شده تا ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده از این طریق جمع آوری شود.
 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان اراک نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در شرایط خاص کشور در پیشگیری از انتشار بیماری و این ویروس را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماند‌های بیمارستانی و مراکز درمانی، تولید زباله‌های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماند‌ها در محیط زیست خودداری کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی