تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چشم انداز وضعیت خودرو در سال ۹۹

دلالان خودرو سال گذشته چقدر سود کردند؟

News Image Lead

کارشناس صنعت خودرو گفت که قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.

کد خبر: ۵۷۴۵۹
۰۹:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز- امیرحسین کاکایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه صنعت خودرو در یک دو راهی قرار دارد،اظهار کرد: صنعت خودرو در سال گذشته روی داخلی سازی فعالیت کردند و توانمندی‌های فناورانه در صنعت افزایش یافت، اما از طرفی دیگر به خاطر نحوه قیمت گذاری روی محصولات آن‌ها متضرر شدند.

کارشناس صنعت خودرو افزود: امسال خودروسازان اگر مکانیسم زیاندهی را برطرف کنند یعنی مشکل نقدینگی نداشته باشند با توجه به اینکه کارهای فناورانه را آغاز کرده و نقدینگی به آن تزریق شده می‌تواند سال بالندگی برای صنعت خودرو باشد تا بتواند هم تیراژ را بالا ببرد و هم محصول جدید وارد بازار کند. وی گفت: اگر مکانیزم مالی این صنعت اصلاح نشود قطعا صنعت خودرو آسیب می‌بیند.

کاکایی درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن بخشی از قطعات خودرو در کشور شیوع کرونا می‌تواند چالشی برای صنعت خودرو باشد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید فکر اساسی برای اقتصادی شدن صنعت خودرو صورت گیرد،خاطرنشان کرد: با این نوع قیمت گذاری دستوری دو راه بیشتر وجود ندارد یا دولت زیان صنعت خودرو که بالای ۳۰هزار میلیارد تومان است را جبران کند یا اجازه دهد قیمت‌ها در بازار آزاد شود.

وی گفت: قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.

کاکایی تصریح کرد: علی رغم اعمال قیمت دستوری در این صنعت، قیمت‌ها در بازار قطعا افزایش می‌یابد همانطور که کماکان نیز این چنین بوده است.

منبع:میزان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی