تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کدام نقاط سنندج به کرونا آلوده‌تر است؟

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در رابطه با نحوه شناسایی آلوده‌ترین نقاط شهر و استان به ویروس کرونا گفت: این نقاط براساس تردد و استفاده از کارت‌های عابر بانک توسط افراد دارای تست مثبت کرونا که در سامانه ثبت شده اند، شناسایی می‌شود.

کد خبر: ۵۷۲۳۶
۱۴:۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

کدام نقاط سنندج به کرونا آلوده‌تر است

دیدارنیوز ـ آرزو فلاحی در رابطه با نحوه شناسایی آلوده‌ترین نقاط شهر و استان به ویروس کرونا اظهار کرد: این نقاط براساس تردد و استفاده از کارت‌های عابر بانک توسط افراد دارای تست مثبت کرونا که در سامانه ثبت شده اند توسط شرکت دانش‌بنیان گروه ایده‌سازان فناوری ویستا با لینک اولیه https://corona.research.ac.ir/suspects انجام شده است.
 
وی افزود: امروزه زندگی همه ما تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته است و برای اتخاذ تصمیمات درست در این هنگام لازم است تا علاوه بر دریافت آموزش‌های درست، بتوانیم اطلاعاتی نیز از شرایط بیماری در سطح شهر و محلات داشته باشیم.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، تشریح کرد: این شرکت دانش بنیان اعلام کرده که برای تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد، با تحلیل داده‌های متعدد و حفظ حریم شخصی و محرمانگی داده‌ها، میزان تردد افراد بیمار دو هفته پیش از بستری در اماکن مختلف بررسی شده و با استفاده از تحلیل متن مناطق مشخص شده است. اماکن آلوده‌تر اماکنی هستند که بیماران بیشتری در آنجا تردد داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود همه مناطق سطح شهر را باید آلوده و خطرناک تلقی کرد و این موضوع که در فلان جا که آلوده‌تر است بیش از ۱۰ دقیقه یا ۲۰ دقیقه نمانید پایه علمی ندارد و تنها به یک اصل کلی کاهش بار آلودگی اشاره دارد که افراد در جاه‌های پر تراکم و یا فضا‌های محدود درمدت زمان طولانی حضور نداشته باشند.
 
فلاحی بیان کرد: این امر شامل خیلی از مکان‌ها از جمله فروشگاه‌های زنجیره ای، پاساژها، بازار‌های سرپوشیده و ... می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم باید این مطلب را بدانند که درصورت وجود فرد مبتلا بین جمعیت و با فاصله کمتر از ۲ متر احتمال ابتلای آن‌ها نیز وجود دارد و اگر آن فرد عطسه و یا صرفه نماید بدون محافظت لازم به شعاع خیلی بیشتر افراد مبتلا خواهند شد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه تا کنون در این سامانه ۵۰ منطقه بر اساس فراوانی تردد افراد مبتلا به کرونا ویروس در سنندج شناسایی شده است یادآور شد: خیابان فردوسی، خیابان انقلاب، ۴/۱۹ و ۱/۱۷ شهرک بهاران، روستای حومه، کمربندی کارگر، قرادیان، مبارک آباد، خیابان طالقانی و شهدا به ترتیب ۱۰ نقطه آلوده به کرونا در سنندج است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی