تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

کیفیت نان استان مرکزی افزایش می‌یابد

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی گفت: با اقدامات در نظرگرفته شده کیفیت نان در استان ارتقا می‌یابد.

کد خبر: ۴۶۹۵۰
۱۵:۴۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

کیفیت نان استان مرکزی افزایش می‌یابد

دیدارنیوز ـ محمود نعمتی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی که با موضوع بررسی کیفیت نان در استانداری برگزار شد، بیان کرد: در سال جاری به دلیل شرایط اقلیمی استان و کشور، برخی فاکتور‌های مربوط به کیفیت گندم نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشت و برخی از فاکتور‌ها مانند پروتئین گندم‌های تولیدی کمتر شد.
 
وی افزود: با وجود آنکه در سال جاری تولید گندم در استان دو برابر مصرف بود، به دلیل شرایط تولید گندم کشور در سال جاری، به ناچار خروج گندم برای استان‌های دیگر شدت گرفت و ما را با محدودیت اختلاط روبرو کرد.
 
نعمتی با بیان اینکه این شرایط کیفیت آرد استان را با مشکل روبرو کرد و بر این اساس جهت ارتقای کیفیت آرد تلاش می‌کنیم، یکی از راهکار‌های ارتقای کیفیت را اختلاط این گندم با گندم‌های خارج از استان دانست و گفت: تولید گندم داخلی در کشور در سال جاری با کاهش روبرو بود و قاعدتا در این شرایط باید به جای واردات گندم به استان، خروجی از استان داشته باشیم، اما با این وجود تصمیم بر این است که از محل واردات گندم به کشور که ظاهرا تا پایان سال به ۳ میلیون تن می‌رسد بخشی را دریافت و با گندم داخلی استان مخلوط کنیم تا کیفیت نان افزایش یابد.
 
وی با اشاره به مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی درخصوص بررسی علل کاهش کیفیت گندم و پیش بینی لازم برای سال آینده، اظهار کرد: مسلما شرایط اقلیمی در اختیار یک دستگاه یا ارگان نیست، بارندگی شدید سال گذشته باعث شسته شدن خاک و خروج کود ازته از خاک شد و علاوه بر آن بارش بهاره کیفیت گندم را از بین برد.
 
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی خواستار صبر و حوصله نانوایان شد و افزود: یک سند کیفیت نان در استان داریم و هفته آینده دستگاه متولی اقدامات لازم در راستای اجرای سند را اعلام می‌کند. تلاش می‌کنیم براساس این سند جلو برویم تا کیفیت نان به کیفیت قبل بازگردد و قطعا با اقدامات مدنظر این کیفیت افزایش می‌یابد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی