تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا:

احیای تالاب ساحلی «آق» آستارا در دستور کار قرار گرفته است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، گفت: احیای تالاب طبیعی و ساحلی «آق» آستارا با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۴۶۴۵۶
۱۰:۵۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

احیای تالاب ساحلی «آق» آستارا در دستور کار قرار گرفته است

دیدارنیوز ـ مصطفی فلاح مجاور با بیان اینکه از ۹ تالاب مصوب سازمان حفاظت محیط زیست در استان گیلان، تالاب‌های استیل و آق در شهرستان مرزی بندر آستارا قرار دارند و احیای تالاب طبیعی و ساحلی آق با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی، طرح سالم سازی صدف در بخش لوندویل شهرستان آستارا برای رونق گردشگری، ساماندهی و بهسازی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه تالاب آق آستارا با ۶۵ هکتار وسعت در محدوده پناهگاه حیات وحش و ساحل خزر و تالاب استیل این شهرستان با ۱۳۸ هکتار وسعت در حاشیه محور آستارا به تالش قرار دارد، گفت: شهرستان مرزی آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت و طبیعتی آمیخته از جنگل، جلگه و دریا در غرب استان گیلان قرار دارد و از اولین مکان‌های فرود پرندگان مهاجر محسوب می‌شود.
 
فلاح مجاور با اشاره به حضور انواع پرندگان مرغابی، خوتکا و کاکایی در تالاب آق آستارا، گفت: منطقه‌ای به طول یک و نیم کیلومتر در محدوده تالاب آق آستارا در پناهگاه حیات وحش لوندویل به شکل کامل محافظت می‌شود و شاهد انباشته شدن تل عظیمی از گونه‌های مختلف صدف‌ها در حاشیه تالاب آق آستارا هستیم.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، پیشگیری از وقوع جرم را از مهمترین اهداف و برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی آستارا عنوان کرد و افزود: تالاب آق آستارا در کنار تالاب استیل و پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا به صورت شبانه روزی در حال حفاظت است.
 
وی تصریح کرد: تنها ساحل صدفی جنوبی خزر در شهرستان مرزی آستارا قرار دارد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی