تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه خبر داد:

اجرای طرح دوام و تاب آوری در محلات شهر ارومیه

قائم مقام شهردار ارومیه با بیان اینکه رویکرد اصلی در تاب آوری شهر‌ها، طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهر‌ها بعد از حوادث است، از اجرای طرح دوام در محلات شهر ارومیه خبرداد.

کد خبر: ۴۵۹۹۰
۱۱:۰۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

اجرای طرح دوام و تاب آوری در محلات شهر ارومیه

دیدارنیوز ـ غلامرضا عدل دوست امروز ۳ دی ماه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی حاکم برآن است، بیان کرد: از ۴۱ نوع حادثه طبیعی در جهان، ۳۱ حادثه در کشور ما روی می‌دهد که از این میان سیل و زلزله بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور زلزله خیز است، بیان کرد: کشورمان بر روی خط زلزله جهانی واقع شده است و بر اساس آمار‌ها طی صد سال گذشته، ۳ هزارو ۵۰۰ زلزله در ایران روی داده است و در واقع در هر بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ سال یک زلزله به بزرگی بیش از ۶ ریشتر به وقوع پیوسته است.
 
عدل دوست گفت: فوتی‌های ناشی از زلزله ۶ درصد کل تلفات جهان است که این به این معنا است که جمیعت زیادی از مردم ما بر روی گسل زلزله زندگی می‌کنند.
 
وی بیان کرد: این آمار این را نشان می‌دهد که شهر‌های ما در برابر زلزله آسیب پذیر است و در این خصوص علاوه بر استحکام سازها، بنا‌ها و احداث ساختمان‌ها برابر ضوابط با رعایت مقررات و استاندارد‌های لازم، رعایت اصول ایمنی در داخل ساختمان از اهمیت برخوردار است.
 
معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقوله تاب آوری شهر‌ها در توسعه پایدارشهر‌ها مطرح شده است، اظهار کرد: رویکرد اصلی در تاب آوری شهرها، طراحی با آسیب پذیری کمتر و انعطاف پذیری بیشتر برای شهر‌ها بعد از حوادث است و اینکه شهر‌ها پس از حادثه به زیست خود ادامه دهد.
 
وی با بیان اینکه در مقوله تاب آوری شهر‌ها یک سری وظایفی بر عهده مدیریت شهری است، بیان کرد: ساماندهی، هماهنگی و تخصیص بودجه سالانه، به روز رسانی اطلاعات، آموزش و آگاهی شهروندان و نظارت و هدایت بر ساخت و ساز‌ها در مناطق ایمن و رعایت مقررات مربوطه، انتقال کاربری جذاب جمیعتی به مناطق امن از جمله وظایف شهرداری است.
 
قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری ارومیه در این راستا، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس با هدف آگاه سازی و آمادگی دانش آموزان درخصوص تخلیه اضطراری، برگزاری طرح دوام طرح واکنش اضطراری محلات در برابر حوادث در فرهنگسرا‌های سطح شهر، اجرای رزمایش پدافند غیر عامل در خصوص آمادگی نیرو‌های شهرداری در مقابله با حوادث، بررسی، مطالعه و شناسایی و آمادگی اماکن اسکان اضطراری جهت اسکان مردم در هنگام زلزله برای اسکان اضطراری در زمان حادثه از جمله اقدامات است.
 
وی ادامه داد: امید است که هیچ وقت حادثه‌ای در شهر روی ندهد، ولی در صورت بروز حادثه نیرو‌های شهرداری ارومیه در اماده باش کامل است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی