تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
رئیس جهادکشاورزی استان اعلام کرد:

پرداخت ۳۳۵ میلیارد ریال بابت خسارت سیل به کشاورزان در فارس

رئیس جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد که ۳۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت سیل به کشاورزان در فارس پرداخت شده است.

کد خبر: ۴۵۹۵۹
۰۹:۲۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

پرداخت ۳۳۵ میلیارد ریال بابت خسارت سیل به کشاورزان در فارس

دیدارنیوز ـ محمدمهدی قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: ۷۳درصد از خسارت دیدگان سیل فروردین ماه امسال موفق به دریافت تسهیلات شده اند که این عدد نسبت به متوسط جذب در کشور که ۳۵ درصد است، بیش از دو برابر است. 
 
قاسمی با بیان اینکه دولت مبلغ ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با ضمانت زنجیره‌ای به استان فارس اختصاص داده است، گفت: تاکنون ۵۹۹۰ نفر از خسارت دیدگان با مبلغ ۴۶۱ میلیارد ریال به بانک معرفی شده اند که ۳۹۳۳ نفر با مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال با همکاری بانک‌های هشت گانه کشاورزی، ملی، سپه، توسعه تعاون، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران تسهیلات دریافت کرده اند.
 
وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به منظور جبران خسارت سیل برای استان فارس در نظر گرفته شده و ۳۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است، افزود: تاکنون ۶۷۰۰ پرونده به مبلغ ۳۸۵ میلیارد ریال تائیدیه‌های لازم را گرفته و ۵۰ درصد آن در وجه خسارت دیدگان پرداخت و برای امکان پرداخت ۱۰۰ درصدی همه مبلغ مربوطه پیگیری شده است.
 
به گفته قاسمی، دولت ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت زیرساخت‌های عمومی استان فارس در بخش کشاورزی تامین کرده که این پروژه‌ها شامل قنوات، جاده‌های بین مزارع در باغ ها، ایل راه‌ها و زهکشی اراضی است.
 
او اضافه کرد: این عدد بر اساس پروژه‌های خسارت دیده ثبت شده در سامانه سجاد توزیع شده و در حال انتخاب پروژه برای مبادله موافقنامه است. 
 
قاسمی. خاطرنشان کرد: در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و مصوبه‌های هیئت وزیران، ۷۱۶۱ پرونده درخواست بهره برداران خسارت دیده در استان فارس با بازدید میدانی و تصویب کمیته تخصصی در شهرستان ها، تائید در کارگروه‌های استانی و در سامانه ثبت اطلاعات (سجاد) ثبت شده است.
 
او ادامه داد: این پرونده‌ها پس از تائید پژوهشگاه فضائی در خصوص نقاط مختصاتی به کارگروه استانی ارسال شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۵۲۱ پرونده که ۹۱ درصد را شامل می‌شود تعیین تکلیف و قسط اول آن‌ها پرداخت شده است، افزود: این در حالی است که از پرونده‌های ثبتی در کشور تاکنون حدود ۶۳ درصد تعیین تکلیف شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه سیل فروردین امسال در ۲۶ استان کشور، بیش از ۳۵۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی وارد کرد، گفت: این خسارت‌ها در بخش‌های زراعی، باغی، دامی، شیلات، ابنیه‌ها و زیرساخت‌های مربوطه بود. 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی