تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
مدیرکل امور عشایری ایلام خبر داد:

آغاز کوچ پاییزه عشایر ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام از آغاز کوچ پاییزه عشایر ایلامی از مناطق سردسیر ییلاقی به مناطق گرمسیر قشلاقی خبر داد.

کد خبر: ۴۳۴۳۸
۱۰:۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸

آغاز کوچ پاییزه عشایر ایلام

دیدارنیوز ـ علی سلیمی با بیان این خبر افزود: بیشتر جمعیت عشایر استان که از اواخر ماه گذشته مراتع ییلاقی شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، آبدانان، ملکشاهی، چرداول و بدره را بسوی دشت‌های گرم جنوب استان ترک کردند.
 
وی افزود: این عشایر کوچنده متناسب با شرایط آب و هوایی این روز‌ها را در مناطق میانبند در حد فاصل مناطق گرمسیر و سردسیر سپری می‌کنند.
 
سلیمی با بیان اینکه کوچ قشلاقی عشایر تا اواخر آذر ماه ادامه دارد، افزود: عشایر استان به روال سالیان گذشته دام خود را در ماه‌های سرد سال در کانون‌های گرمسیری کولگ، چنگوله و دشت مهران، میمک، فکه، سه راهی کاشی پور تعلیف می‌کنند.
 
مدیرکل امور عشایری استان ایلام یادآور شد: طبق آئین نامه ساماندهی جامعه عشایری کشور برای تامین امنیت عشایر و ایل راه‌ها با نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری، علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و راه و شهرسازی استان ایلام هماهنگی‌های شده است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به فصل سرما و بارش نزولات جوی از عشایر خواسته شده در طول مسیر کوچ از اتراق در ارتفاع یا حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
 
سلیمی یادآور شد: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، ۲۲ جایگاه نفت و گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز عشایر آماده ارائه خدمات به عشایر کوچنده استان است.
 
عشایر استان ایلام متشکل از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر هستند که ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و متشکل از ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه می‌باشند. این جمیعت در ۹۵ کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار دارند.
 
میمک، فکه، کولگ، سه راهی کاشی پور سومار، چنگوله از مهمترین مناطق گرمسیری استان ایلام به شمار می‌روند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی