تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بهترین روش مقابله با خشونت علیه زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، می‌گوید: این معاونت کماکان مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی را یکی از موثرترین و کارآمدترین ساز و کارها در مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان می‌داند.

کد خبر: ۴۲۷۸۸
۱۰:۰۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - معصومه ابتکار با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده در راستای کاهش خشونت علیه زنان برنامه‌های مختلفی را پیگیری کرده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها، بحث قانون است که موضوع لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت بوده است و با پیگیری‌های انجام شده، این لایحه هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره تاثیر لایحه مذکور در میزان کاهش خشونت اظهار کرد: این لایحه دارای دو جنبه بازدارندگی و آموزشی است. قانون فرهنگ را  می‌سازد و می‌تواند به فرهنگ رعایت حقوق و توجه به امنیت کمک کند. موضوع امنیت زنان یا خشونت علیه زنان مسئله‌ای نیست که تنها خواسته کشور ما باشد. امروز نهضتی میان زنان فرانسه برای مقابله با کشتار زنان تحت عنوان فمیساید در فرانسه مطرح است و آمارهای منتشر شده در این خصوص حاکی از آن است که ۱۴۷ زن فرانسوی طی این سال بر اثر خشونت خانگی کشته شده است، بنابراین این موضوع بسیار مهم است که در جوامع مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوان نیز لایحه دیگری است که معاونت امور زنان و خانواده در دولت از مجلس خواست تا این لایحه در اولویت قرار گیرد. در نهایت این لایحه به صحن بازگشت و نهایی شد اما به دلیل ایرادی که شورای نگهبان به ماده ۹ این لایحه گرفت، متاسفانه چند ماهی است که این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضائی مانده است. در این راستا اخیرا معاونت در مکاتبه‌ای از علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که لایحه امنیت کودکان و نوجوانان نهایی شود. امید است در این ایام این لایحه نهایی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این معاونت کماکان مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی را یکی از موثرترین و کارآمدترین ساز و کارها در مقابله با خشونت علیه زنان و کودکان می‌داند.

ابتکار معتقد است که آگاهی حرف اول را می‌زند و باید همه آحاد جامعه از حقوق خود در ارتباط با این موضوع آگاه باشند و نسبت به حقوق خود اطلاعات دقیق و کافی داشته باشند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی