تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

دومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین در شیراز برگزار می‌شود

دومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین و تغییرات اقلیمی و چهارمین کنگره حشره شناسی پزشکی ۲۲ و ۲۳ آبانماه در شیراز برگزار می‌شود.

کد خبر: ۴۱۲۳۲
۱۵:۰۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

دومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین در شیراز برگزار می‌شود

دیدارنیوز ـ نائب رئیس و دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین دوشنبه ۲۰ آبان در یک کنفرانس خبری بیان کرد: طاعون، مالاریا، تب زرد و زسکا و بیماری‌هایی از این دست از جمله بیماری‌های مقاله زاد هستند که در کشور نیز حضور داشته یا دارند.
 
کوروش عزیزی در خصوص مالاریا نیز بیان کرد: این بیماری سال‌های در کشور فعال بود و سالانه یک میلیون نفر قربانی می‌گرفت، اما اکنون تحت کنترل است و اگر کنترل‌های لازم انجام نشود، شاهد فعالیت دوباره آن خواهیم بود.
 
او با اشاره به تغییرات اقلیمی بیان کرد: برخی از حشرات با توجه به تغییرات محیطی و آب و هوایی، خود را مطابقت می‌دهند و فعالیت‎‎های خود را دوباره از سر می‌گیرند.
 
نائب رئیس و دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین با ابراز نگرانی از ورود برخی از بیماری‌ها به کشور، خاطرنشان کرد: بعضی از حشرات عاملی برای مرگ و میر هستند و گزش نیش عنکبوت‌ها، عقرب‌ها وسایر حشرات منجر به مرگ و میر می‌شود.
 
عزیزی عنوان کرد: این کنگره در تلاش است تا آخرین تجربیات و همچنین روش‌های مقابله با بیماری‌ها را در اختیار سایر افراد، پزشکان و دانشجویان قرار دهد.
 
او ادامه داد: ٩ مهمان خارجی در این کنگره حضور پیدا می‌کنند و بیش از ٣۵٠ مقابله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این بین ٢۶٠ مقاله به صورت پوستر و ۴۵ مقاله نیز به صورت سخنرانی توسط منتخبین ارائه می‌شود.
 
نائب رئیس و دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری‌های منتقله به وسیله ناقلین همچنین از برگزاری جشنواره انیمیشن در حاشیه این کنگره هم خبر داد و گفت: بیش از ۴٠٠ انیمیشن به دبیرخانه ارسال شده و در دو بخش حرفه‌ای و دانشجویی آثار ارسالی ارزیابی می‌شود.
 
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به بیماری سالک و آمار بالای فارس در ابتلا به این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: استان فارس اولین استان کشور در بیماری سالک است و هزاران مورد سالک در این استان و شهر و شیراز دیده شده است.
 
او بیان کرد: فارس به علت وسعت زیاد، دارا بودن عرصه‌های کشاورزی و وجود جوندگان در کنار کشت‌های صیفی بسیار مستعد ایجاد سالک است.
 
به گفته عزیزی، فعالیت‌های کنترلی در استان فارس در حال انجام است و این بیماری تقریبا کنترل شده است.
 
او در خصوص سایر کانون‌های سالک نیز گفت: علاوه بر شیراز در زرقان، استهبان و نی‌ریز نیز به عنوان کانون‌های سالک در فارس شناخته شده‌اند.
 
سید حمیدرضا هدایتی، مدیر امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: ٢۵ تا ٢٩ آبانماه جشنواره فرهنگی ادبی سیمرغ در تهران برگزار خواهد شد و بیش از ١١۶ نفر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مسابقه اعزام می‌شوند.
 
او در خصوص آثار نیز بیان کرد: ١١ فیلم،٢١ اثر هنر‌های تجسمی، چهار اثر در حوزه موسیقی، پنج اثر در رشته‌های ادبی و ١١ اثر در حوزه تئاتر مجموع آثاری است که از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این جشنواره ارسال شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی