تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با "دیدارنیوز":

پیگیری طرح استیضاح، استراتژی جدید ستاد انتخاباتی ترامپ است

News Image Lead

ترامپ براساس اطلاعاتی که به دست آورده به قطعیت دست یافته که استیضاح به مرحله اجرا درمی‌آید، البته باید این نکته را در نظر گرفت که طرفداران آقای ترامپ و شخص او معتقد هستند هر قدر بحث استیضاح جدی‌تربه میان کشیده شود، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات سال آینده بالا خواهد رفت، بنابراین به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آمریکا هم شخصا بی میل نیست تا دست به پروپاگاندا و تبلیغات زند و بر سر این موضوع بحث کند. ترامپ بر این تصور است که در نتیجه داغ شدن بحث استیضاح، تعداد آرای بیشتری در انتخابات آتی کسب خواهد کرد، زیرا محافظه‌کاران ترغیب می‌شوند در برابر هجمه‌ای که لیبرال‌ها به راه انداختند، به میدان آیند و در نهایت کفه ترازو بیش از پیش به نفع او سنگینی خواهد کرد.

کد خبر: ۳۹۲۹۰
۱۱:۴۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ براساس گزارشی از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که قطعا مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح وی بر سر درخواست از اوکراین برای تحقیق درباره جو بایدن رقیب سیاسی وی، رای خواهد داد.

 

وی این اظهارات را در آغاز یک نشست کابینه در کاخ سفید و در حالی عنوان کرد که نمایندگان حزب دموکرات به دنبال جلب حمایت عمومی برای تحقیقات استیضاح ترامپ هستند، البته تحقیقات درباره امکان استیضاح پرزیدنت ترامپ توسط نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در ۲۴ سپتامبر و پس از مقاومت طولانی او در برابر نمایندگانی آغاز شد که از ماه‌ها پیش خواستار این اقدام بودند.

 

نخستین کوشش در این زمینه در ماه ژوئیه و به ابتکار «ال گرین» صورت گرفت. این نماینده دمکرات مجلس از تگزاس در اعلام جرم علیه پرزیدنت مدعی شد که تبانی با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ کاملاً آشکار است و تقاضای محاکمه و عزل او را کرد و نانسی پلوسی در آن زمان اعلام کرد که این کوشش بیهوده‌ای است، چون که مجلس سنا تحت کنترل جمهوریخواهان است و امکان ندارد به خلع رئیس‌جمهوری از حزب خود رأی دهد.

 

اما این اظهار نظر نانسی پلوسی زمانی تغییر پیدا کرد که مسئله جدیدی به وجود آمد؛ یک مأمور سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که مأمور خدمت در کاخ سفید بود، به معاون وزیر دادگستری شکایت برد که از مکالمه‌ای تلفنی بین دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اطلاع دارد که طی آن، پرزیدنت ترامپ به طور غیرمستقیم اهدای کمک نظامی ۲۹۰ میلیون دلاری آمریکا را منوط به این کرده است که زلنسکی با وکیل شخصی او «رودی جولیانی» و وزیر دادگستری «ویلیام بار» تماس بگیرد و اطلاعاتی به آن‌ها در مورد فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن نامزد احتمالی دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ارائه کند.

 

البته به طور حتم رئیس‌جمهور آمریکا آگاه است مجلس سنا که باید مهر آخر را زند به دلیل هم جناحی بودن با او زیر بار این مسئله نخواهد رفت، اما چرا ترامپ این بار مانند گذشته، با طنز از این کار سخن به میان نیاورده است؟

 

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با دیدارنیوز درباره اشاره دونالد ترامپ به بحث استیضاح خود گفت: اشاره آقای ترامپ به بحث استیضاح در مجلس نمایندگان حکایت از این دارد که او مسئله فوق را قطعی می‌داند و اطمینان حاصل پیدا کرده که مجلس نمایندگان درخواست تشکیل جلسه دادگاه را مطرح خواهد کرد.

 

طرح استیضاح استراتژی جدید ستاد انتخاباتی ترامپ است

 

وی در ادامه اضافه کرد: اجازه طرح استیضاح از سوی رئیس مجلس نمایندگان درهفته اخیر صادر شده است و سه کمیته اصلی درباره این موضوع مشغول به کار هستند تا بحث مورد نظر به قطعیت برسد، بنابراین از این حرکت‌ها می‌توان حتمی بودن استیضاح را نتیجه گرفت، اما بین استیضاح کردن رئیس‌جمهور و برکناری آن تفاوت وجود دارد. به این معنا که جلسه دادگاه برای استیضاح رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، ولی گناهکار قلمداد شدنش و متعاقب آن برکناریش به اجرا درنخواهد آمد، زیرا حداقل باید ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه با ۴۷ سناتور دموکرات هم نظر باشند که بسیار دور از انتظار است.

 

این کارشناس مسائل آمریکا دراین رابطه که ترامپ با آگاهی از عدم همکاری مجلس سنا در خصوص استیضاح خود این بحث را مطرح کرده است، یادآور شد: ترامپ براساس اطلاعاتی که به دست آورده به قطعیت دست یافته که استیضاح به مرحله اجرا درمی‌آید، البته باید این نکته را در نظر گرفت که طرفداران آقای ترامپ و شخص او معتقد هستند هر قدر بحث استیضاح جدی‌تربه میان کشیده شود، احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات سال آینده بالا خواهد رفت، بنابراین به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آمریکا هم شخصا بی میل نیست تا دست به پروپاگاندا و تبلیغات زند و بر سر این موضوع بحث کند.

 

ابوالفتح در ادامه بیان کرد: ترامپ بر این تصور است که در نتیجه داغ شدن بحث استیضاح، تعداد آرای بیشتری در انتخابات آتی کسب خواهد کرد، زیرا محافظه‌کاران ترغیب می‌شوند در برابر هجمه‌ای که لیبرال‌ها به راه انداختند، به میدان آیند و در نهایت کفه ترازو بیش از پیش به نفع او سنگینی خواهد کرد. به عبارتی دیگر، بعد از اینکه ترامپ و حامیانش تلاش کردند مانع طرح استیضاح شوند، اکنون استراتژی جدیدی را در پیش گرفتند و آن هم محتمل دانستن استیضاح است؛ با امید به اینکه بتوانند در پایگاه رای خود جایگاه محکم‌تری به دست آورند.

 

وی درخصوص تاثیر بحث استیضاح در جامعه آمریکا و افزایش میزان آرای ترامپ اظهارداشت: افزایش میزان آرای ترامپ با داغ شدن بحث استیضاح، برداشت ستاد انتخاباتی حامیان ترامپ است و الزاما به این معنا نیست که منطبق با واقعیت باشد، به طور نمونه پسر دونالد ترامپ، چند روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر مطرح کرد که یک رقم درشتی از آرای انتخاباتی جمع‌آوری شده است و آن را به بحث استیضاح مرتبط کرد.

 

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: مسئله فوق نشان می‌دهد، جامعه آمریکا دو قطبی شده و تعداد زیادی از مردم این کشور، سیاست‌های دونالد ترامپ را می‌پسندند و آن را مورد حمایت قرار می‌دهند و براین اعتقادند که باید از رئیس‌جمهور خود در برابر آنچه که توطئه یا کودتا نام برده می‌شود، دفاع کنند، از این جهت استیضاح یک تیر دو لبه است. به این معنا که از یک طرف می‌تواند موقعیت رئیس‌جمهور را تضعیف سازد و آن را در معرض ساقط شدن قرار دهد و از طرف دیگر هم این توانایی را دارد که باعث حمایت بیشتر از او شود و اینکه کدامیک از این فرضیه‌ها محقق خواهد شد بستگی به جلسه دادگاه در سنا دارد و انتخابات ۲۰۲۰ مشخص خواهد کرد که استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا سبب شکستش می‌شود یا اینکه حتی می‌تواند پیروزی بزرگتری را نسبت به سال ۲۰۱۶ برای ترامپ به ارمغان آورد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی