تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

پامپئو: همچنان به صلح و ثبات افغانستان متعهدیم

وزیر امور خارجه آمریکا در پی کشته شدن ده‌ها تن از نمازگزاران در انفجارهایی در یک مسجد در استان ننگرهار افغانستان گفت، واشنگتن همچنان به صلح و ثبات در این کشور متعهد باقی می‌ماند.

کد خبر: ۳۸۹۶۴
۱۰:۳۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نوشته خبرگزاری رویترز، روز جمعه مسجدی واقع در منطقۀ "جو دره" در حوزه موسوم به "هسکه مینه" در استان ننگرهار در شرق افغانستان، به هنگام برگزاری نماز جمعه هدف انفجارهایی قرار گرفت که دست کم 69 کشته برجای گذاشتند.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله اظهار کرد: آمریکا همچنان به صلح و ثبات در افغانستان پایبند می‌ماند و به مبارزه‌اش با تروریسم ادامه می‌دهد. ما در کنار مردم افغانستان که صرفاً خواستار صلح و یک آینده آزاد از هر گونه اقدامات منزجرکننده خشونت‌آمیز هستند می ایستیم.

سهراب قادری، یک عضو شورای ولایت ننگرهار گفت: این مسجد که ظرفیت میزبانی از بیش از 150 نمازگزار را دارد، به هنگام منفجر شدن بمب‌هایی که در داخل آن کار گذاشته بود، مملو از جمعیت بود.

قادری در جدیدترین آمار از تلفات این انفجارها گفت: ما اجساد 69 تن شامل چند کودک و افراد سالمند را به خانواده‌هایشان تحویل دادیم و حتی ممکن است زیر آوار اجساد بیشتری مدفون باشند.

هر چند که تا کنون هیچ گروه شبه‌نظامی مسئولیت این بمبگذاری را به عهده نگرفته اما دولت افغانستان، شبه‌نظامیان طالبان را مقصر آن دانسته است.

با این حال سهیل شاهین، سخنگوی طالبان هرگونه دست داشتن این گروه در این انفجارها را رد کرده و گفت: شاهدان عینی گفته‌اند که این انفجارها بر اثر حمله خمپاره‌ای نیروهای نظامی وابسته به دولت افغانستان صورت گرفته اند.

اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد، این حمله هدفش تضعیف امید به صلح و آشتی در افغانستان بوده است.

 اخیرا سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر بالغ بر 4313 غیر نظامی در درگیری‌های افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی