تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" به بهانه هفته دفاع مقدس منتشر کرد؛

پرونده ویژه: علل و عوامل بروز جنگ میان ایران و عراق

دیدارنیوز به منظور پاسخگویی به مباحثی که پیرامون علل و عوامل بروز جنگ در شبکه‌های اجتماعی و خارجی مطرح شده است پرونده ویژه‌ای منتشر کرده است.

کد خبر: ۳۶۲۶۵
۱۷:۱۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

پرونده ویژه: علل و عوامل بروز جنگ

دیدارنیوز ـ سایت خبری تحلیلی دیدارنیوز به مناسبت هفته دفاع مقدس پرونده‌ای با موضوع علل و عوامل بروز جنگ منتشر کرد. پرونده منتشره در پی بررسی اتفاقاتی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به وقوع پیوست نبوده بلکه صرفا به دنبال علت وقوع جنگ و مباحث حول و حوش آن بوده و به همین منظور نظریات متفاوتی را که در این‌باره مطرح شده بیان و به تحلیل و نقد آن‌ها پرداخته است.


پس از اعلام آتش بس، سازمان ملل متحد عراق را متجاوز جنگی معرفی کرد، اما با گذشت ۳ دهه از پایان جنگ شبهاتی مطرح شده که سعی در مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی ایران دارند. دخالت مقامات جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی عراق، تحریک مردم و ارتش عراق علیه حکومت مرکزی و مواردی از این دست چاره‌ای برای عراق باقی نگذاشت الا اینکه ایران را مورد تهاجم نظامی قرار دهد.


شبهاتی از این دست پاسخگویی بدان را بیش از پیش ضروری می‌نماید. به همین منظور طی یادداشت‌ها و گفت‌وگویی که با امیر سرتیپ دوم مصطفی اصلانی انجام گرفت به علل وقوع جنگ، نشانه‌های وقوع آن پیش از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، امکان جلوگیری از وقوع جنگ، هدف غایی عراق از جنگ و مباحثی از این دست پرداخته شد.


پرونده مزبور شامل پادکست و گزارش تصویری نیز می‌باشد. برای مشاهده پرونده مذکور لینک زیر را کلیک کنید.

 

پرونده ویژه دیدارنیوز با موضوع علل و عوامل شروع جنگ میان ایران و آمریکا

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی