تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
«پرونده ویژه» "دیدارنیوز" با عنوان علل و عوامل بروز جنگ ایران و عراق؛

بررسی علل و عوامل بروز جنگ ایران و عراق

جنگ ایران و عراق از زوایای مختلفی قابل نقد و بررسی است؛ بررسی علل و عوامل بروز جنگ ۸ ساله یکی از زوایای قابل بررسی و مداقه است. یافتن دلایل واقعی بروز جنگ و بهره‌گیری از تجارب آن می‌تواند در آینده به دستگاه دیپلماسی کشور کمک کند تا مانع بروز جنگ‌های احتمالی آتی شود. پرونده حاضر در حد توان سعی کرده فارغ از تعلق خاطر به ایران، این مهم را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر: ۳۸۴۶۷
۱۴:۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: سایت خبری تحلیلی دیدارنیوز به مناسبت هفته دفاع مقدس به علل و عوامل بروز جنگ ایران و عراق پرداخت. در این پرونده سعی شد فارغ از اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی چه رشادت‌هایی انجام دادند به علل بروز جنگ پرذاخته شود. پرونده مذکور در پی یافتن جواب سؤالاتی بود که آیا ایران می‌توانست مانع بروز جنگ شود؟ آیا پیش از شروع جنگ نشانه‌هایی مبنی بر آغاز جنگ وجود داشت؟ آیا غافلگیری در شروع جنگ اتفاق افتاد یا خیر و اگر غافلگیری روی داد به علت ناآگاهی نیرو‌های ایرانی از وقوع جنگ بود و یا اشتباه در استراتژی و احیانا کم کاری نیرو‌های مسئول باعث شد کیلومتر‌ها از خاک ایران در شروع جنگ به اشغال نیرو‌های بعثی درآید؟


برای یافتن جواب سؤالات مذکور به سراغ امیر سرتیپ مصطفی اصلانی رفتیم که از روز‌های ابتدایی جنگ در منطقه حضور داشت. وی در گفت‌وگو با دیدارنیوز معتقد است اساسا غافلگیری صورت نگرفت. وی می‌گوید غافلگیری زمانی روی می‌دهد که شما یک بازی را باخته باشید، اما در جنگ ایران و عراق این اتفاق نیفتاد. امیر اصلانی به عنوان یک ارتشی به شدت از سازمان مطبوعش دفاع کرد و گفت ارتش فعل و انفعالات نیرو‌های عراقی را قبل از جنگ رصد کرد و نشانه‌هایی مبنی بر جنگ قریب الوقوع را یافت و به مقامات مسئول گزارش داد. گفت‌وگو با امیر اصلانی در دو بخش با عناوین «غافلگیری یا نارسایی ها در جنگ» و «رویای فروپاشیده صدام حسین» منتشر شد که می‌توانید متن کامل گفت‌وگو را از طریق لینک‌های زیر مشاهده کنید.

(اینجا کلیک کنید: غافلگیری یا نارسایی‌ها در جنگ؛ و رویای فروپاشیده صدام حسین)

 

بررسی علل و عوامل بروز جنگ ایران و عراق
 
در پرونده مذکور ۳ یادداشت با عناوین «بررسی چرایی آغاز جنگ ایران و عراق»؛ «آیا ایران شروع کننده جنگ با عراق بود»؛ و «نظریه‌ها و تحلیل‌های مربوط به جنگ ایران و عراق» منتشر شد.


«پادکست شروع جنگ ایران و عراق» فایلی صوتی است که به نوعی ماحصل تمام اطلاعات مکتوب پرونده است. چنانچه فرصت مطالعه کامل پرونده را ندارید می‌توانید پادکست مذکور را بشنوید و اطلاعات مناسبی در این‌باره به دست بیاورید.
 
در انتهای پرونده، برای اینکه یاد و خاطره رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی بداریم ۶ مجموعه عکس با عناوین: «جاودانه‌های دفاع مقدس»؛ «جلوه‌های حماسه و افتخار»؛ «جریان زندگی در پشت جبهه»؛ «حضور زنان در عرصه دفاع مقدس»؛ «جلوه‌هایی از جنگ ایران و عراق» و «با کاروان حریم دوست» گردآوری شده که مشاهده بسیاری از عکس‌های منتشره از بهترین و گویاترین عکس‌های جنگ ایران و عراق است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی