تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" نگاهی به ظرفیت‌های مغفول شهرآورد تهران دارد؛

غفلت از ظرفیت داربی پایتخت برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی

News Image Lead

 امروزه شاهد این هستیم که به دلیل کوچک شدن خانه‌ها، دیگر مانند گذشته امکان اینکه مردم با یکدیگر دیدار کنند نیست. یکی از دلایل استقبال مردم از تماشای بازی‌های گروهی ورزشی این است که می‌توانند در کنار دوستان و آشنایان ورزش تماشا کنند و ملاقات و دیدار داشته باشند. همچنین دیدن تورنمنت‌های بزرگ در بین افراد بیشتر نشاط و هیجان بیشتری دارد و باعث شعف شهروندان می‌شود.

کد خبر: ۳۶۰۹۲
۱۴:۵۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: کجا بازی فوتبال امروز را دور هم ببینیم؟! این سوال رایج بسیاری از جوانان کشور در تورنمت‌های بزرگ ورزشی است. گروه‌های مختلف سنی دوست دارند در کنار خانواده و یا دوستان خود در مکان های عمومی بازی فوتبال تیم مورد علاقه خود را ببینند که حس جذاب‎تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنند. دربی پایتخت که یکی از بزرگترین اتفاقات ورزشی کشور محسوب می‌شود هر بار این سوال را ایجاد می‌کند که به جز ورزشگاه و منازل، کجا می‌توان در کنار شهروندان بازی را دید؟

 

از سوی دیگر، تورنمت‌ها و مسابقاتی مانند دربی، بهترین فرصت در جهت کسب درآمد برای برخی اقشار و کسبه است و می‌تواند به اقتصاد شهر کمک شایانی بکند. در کشورهای مختلف جهان برای رویدادهای ورزشی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی دقیقی صورت می‌گیرد و  شهر چند روزی در هیجان و نشاط است. علاوه بر بعد روانی این قضیه می‌توان به افرادی اشاره کرد که می‌توانند در حاشیه این مسابقات ورزشی کسب درآمد کنند و رونق کسب و کار در شهر ایجاد شود اما در وهله نخست باید دید که این دورهمی که می‌تواند هم در نشاط شهروندان تاثیر بگذارد و هم برای شهر، رونق اقتصادی به همراه بیاورد، ظرفیت سازی شده است؟

 

غفلت از ظرفیت داربی پایتخت برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی

 

کافه

 

جمعیتی از شهر برای دیدن مسابقات ورزشی به ورزشگاه می‌روند و بعضی نیز منزل خود را به هر جایی ترجیح می‌دهند. اما بسیاری مخصوصاً جوانان به دنبال این هستند که با افراد بیشتر در مکانی عمومی به تماشای مسابقه بنشینند. از بهترین مکان‌ها که این روزها رونق خوبی در مسابقات ورزشی دارند می‌توان به کافه‌ها‌، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد. بیشتر آنها سعی دارند امکانات خود را به صورتی ارتقا دهند تا مشتریان، آنها را برای دیدن مسابقات ورزشی انتخاب کنند. اکثر کافه‌ها را باید در تورنمنت‌های ورزشی از روز قبل رزرو کرد. در اینگونه تورنمنت‌ها مثل داربی پایتخت کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها می‌توانند کسب درآمد خوبی داشته باشند.

 

در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، دیدن بازی فوتبال در کافه‎ها به یک رسم تبدیل شده است و مردم در کنار هم به تماشای بازی فوتبال می‌نشینند. شکی نیست که دورهم جمع شدن افراد برای دیدن یک بازی فوتبال ایجاد نشاط و شادی در جامعه می‌کند و تفریح سالمی برای همه گروه‌های سنی خواهد بود.

 

پارک و بوستان

 

پارک‌ها و میادین، گزینه دیگری است که قابلیت این را دارد تا شهروندان جمع شوند و مسابقات ورزشی را در کنار یکدیگر ببینند. قطعاً در این شرایط، شهرداری و نیروی انتظامی برای بهتر برگزار شدن این گردهمایی باید همکاری خوبی با مردم داشته باشد تا هر چه بیشتر نشاط و شادی به شهر برگردد. جامعه شهری ما از نشاط کمی برخوردار است و جوانان نیاز به تفریح و هیجان دارند. با اینگونه مراسم‌ها می‌توان لحظات مفرحی را برای شهروندان ایجاد کرد.

 

دربی پایتخت را کجا دیدیم؟!

 

سینما

 

گزینه دیگر برای مشاهده مسابقات ورزشی، سینما است که می‌تواند محل مناسبی برای جمع شدن شهروندان برای دیدن مسابقات ورزشی باشد.  این کار می‌تواند به گردانندگان سینماها که مشکلات اقتصادی دارند نیز کمک کند.

 

امروزه شاهد این هستیم که به دلیل کوچک شدن خانه‌ها، دیگر مانند گذشته امکان اینکه مردم با یکدیگر دید و بازدید داشته باشند فراهم نیست. یکی از دلایل استقبال مردم از تماشای بازی‌های گروهی ورزشی این است که می‌توانند در کنار دوستان و آشنایان، ورزش تماشا کنند و ملاقات و دیدار داشته باشند. همچنین دیدن تورنمنت‌های بزرگ در کنار افراد دیگر، نشاط و هیجان بیشتری دارد و باعث شعف شهروندان می‌شود.

 

ورزش و اقتصاد

 

ورزش و اقتصاد، دو واژه‌ای هستند که در قرن ۲۱ پیوند محکمی با یکدیگر پیدا کرده اند و در حیات و بقای یکدیگر سهم عمده‌ای به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل بسیاری از کشورها سعی می‌کنند تا با تورنمت‌های مختلف داخلی و خارجی درآمدسازی برای خود انجام دهند اما متاسفانه در کشور ما به‌دلیل مشکلات زیربنایی و برخی دیگر از مسائل، هنوز این صنعت وارد سیستم اقتصادی کشور  به صورت اصولی نشده است.

 

برآوردها نشان می‌دهد که در بسیاری از مواقع، هزینه تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران از درآمد آنها بیشتر است و همواره تیم‌های باشگاهی متحمل زیان می‌شوند و شاید به‌دلیل کمک‌های دولتی است که تیم‌های فوتبال ایران تا به امروز ورشکست نشده‌اند. به هر حال کشور ما از لحاظ داشتن منابع و نیروی انسانی بسیار غنی‌تر از کشورهای اروپایی و آسیایی است و امید می‌رود مقدمات درآمدزایی از تورنمنت‌ها و مسابقات ورزشی ایجاد شود. از مواد غذایی تا پوشاک، حمل و نقل و... در یک تورنمنت ورزشی دخیل هستند و می‌توان با استفاده از این موارد حتی گردشگر نیز وارد کشور کرد تا شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصاد مربوط به ورزش باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی