تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
"دیدارنیوز" پیش درآمدی بر داربی ۹۰ دارد؛

شهرآورد نه چندان شهرآشوب

در بازی امروز تعداد بازیکنان مهم و به قول معروف «داربی باز» کم است. طرفداران قدیمی‌تر دو تیم خوب به یاد دارند که اصولا برخی از بازیکنان در طول تاریخ، انگار آفریده شده بودند تا در این مسابقه حضور داشته باشند و زمین و زمان را به آتش بکشند. داربی باز‌ها چه در تغییر نتیجه و چه در خلق حاشیه‌های فراموش نشدنی همواره نقش بزرگی داشتند و در ادوار مختلف همیشه دو تیم در تلاش بودند که بازیکنان ویژه این آوردگاه مهم را به میدان بفرستند و هر طور شده تعداد بیشتری از آن‌ها در اختیار داشته باشند.

کد خبر: ۳۵۸۰۵
۰۸:۲۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: عصر امروز برای نودمین بار دو تیم پرطرفدار ایران به مصاف هم می‌روند در حالی که این بازی بزرگ و شناسنامه‌دار، واقعا داربی فوتبالی کل ایران است و نه فقط تهران. گرچه بازی بزرگ ۳۱ شهریور ۹۸ شاید به شلوغی و هیاهوی دوره‌های گذشته نباشد، اما به هر حال هر چه هست این بازی همچنان بزرگترین بازی فوتبال باشگاهی در ایران است و خودبه خود نگاه‌های بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

 

شهرآورد نه چندان شهرآشوب

 

در شرایطی که بلیت فروشی این بازی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اعلام شد که قرار است کلا ۵۷ هزار بلیت به معرض فروش گذاشته شود، یعنی حدود نیمی از تماشاگرانی که سال ۱۳۶۲ برای تماشای این بازی به ورزشگاه رفتند و بازی برنده هم داشت و خون از دماغ کسی هم نیامد! در واقع انگار تلاش عده‌ای بر این بوده که داربی نودم، با تماشاگر کمتر و حاشیه‌های کوچکتر برگزار شود. نتیجه ماجرا که چنین چیزی را نشان می‌دهد.

 

جالب تر اینکه بررسی دو تیم، پیش از آغاز داربی نیز نشان می دهد آسمان در بازی فردا چندان طوفانی نخواهد بود. روی نیمکت دو تیم دو مربی خارجی نشسته اند که نخستین تجربه خود را در شهرآورد تهران به دست خواهند آورد. به نظر طبیعی می آید که هر دو مربی جانب احتیاط را بگیرند و برای حفظ شرایط خود هم که شده چندان خطر نکنند. درست است که استراماچونی دست کم تجربه قابل قبولی در داربی میلان داشته و در مقام مربی اینتر دو برد و یک تساوی برابر میلان کسب کرده اما واقعیت این است که در استقلال او هنوز نتوانسته فوتبال تهاجمی مورد علاقه اش را به مرحله عمل برساند. گابریل کالدرون نیز البته داربی در عربستان را تجربه کرده ولی انصافا داربی ریاض کجا و داربی تهران کجا؟

 

علاوه بر این، در بازی امروز تعداد بازیکنان مهم و به قول معروف «داربی باز» هم کم است. طرفداران قدیمی تر دو تیم خوب به یاد دارند که اصولا برخی از بازیکنان در طول تاریخ، انگار آفریده شده بودند تا در این مسابقه حضور داشته باشند و زمین و زمان را به آتش بکشند. داربی بازها چه در تغییر نتیجه و چه در خلق حاشیه های فراموش نشدنی، همواره نقش بزرگی داشتند و در ادوار مختلف همیشه دو تیم در تلاش بودند که بازیکنان ویژه این آوردگاه مهم را به میدان بفرستند و هر طور شده تعداد بیشتری از آنها در اختیار داشته باشند.

 

در استقلال بازیکنانی مثل محمود فکری، علی جباری، صادق ورمزیار، صمد مرفاوی، فرهاد مجیدی، مهدی هاشمی نسب، مجتبی جباری و قلعه نویی از جمله مشهورترین‌های این باشگاه در داربی بودند و در پرسپولیس هم مجتبی محرمی، شاهرخ بیانی، عابدزاده، علی انصاریان، علی پروین و فرشاد پیوس از شاخص‌ترین داربی باز‌ها بودند. اما نگاهی به ترکیب دو تیم در آستانه رویارویی نودم نشان می‌دهد که چندان خبری از بازیکنان غول آسا در این دیدار نیست و به نظر می‌آید کرکری بین کسانی که ۱۵۰ درصد از وجودشان را در بازی صرف می‌کنند خیلی کم خواهد بود.

 

از طرف دیگر در پرسپولیس، سید جلال حسینی به عنوان مهم ترین بازیکن حضور ندارد و در استقلال هم فرشید اسماعیلی هنوز محروم است و شیخ دیاباته نیز به دلیل مصدومیت حضور نخواهد داشت. در چنین شرایطی ممکن است که البته جرقه هایی هم به وجود بیاید یا حتی یک طرف هم برنده باشد اما تاریخ شهرآورد تهران پر از بازیکنان تک گله است. پیش بینی می شود این شهرآورد، شهرآشوب نباشد.

 

شهرآورد نه چندان شهرآشوب

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی