تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
نگاه "دیدارنیوز" به سیگنال‌هایی که در هفته سوم لیگ برتر دریافت شد؛

نشانه‌های احتیاط شدید در شهرآورد

شهرآورد نود و یکم تهران شاید بیش از هر زمان دیگری غیرقابل پیش بینی باشد و در عین حال در حضور دو مربی جدید و دو تیمی که نسبت به فصل قبل تغییرات قابل توجهی داشته اند، چندان بازی گرم و پرحرارتی از آب درنیاید و احتیاط بیش از حد، چاشنی کار دو طرف باشد.

کد خبر: ۳۵۲۹۵
۱۱:۳۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: وقتی داور سوت پایان نیمه اول بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان را زد گمان بسیاری از هواداران آبی این بود که بالاخره تیم محبوب شان به اولین بُرد خود در فصل جدید و تحت نظر استراماچونی دست خواهد یافت، اما میزبان در نیمه دوم گل تساوی را زد تا لشگر آبی بدون به دست آوردن پیروزی به هفته چهارم لیگ برتر و داربی مشهور پایتخت قدم بگذارد. صرف نظر از ماجرا‌ها و حواشی برگزاری داربی که از حیث تازگی و تنوع، فصل تازه‌ای در کتاب فوتبال ایران باز کرده به نظر می‌آید در باشگاه استقلال مشکلاتی وجود دارد که بیشتر به روز‌های گذشته معطوف است تا روز‌های پیش رو.
 
 
نشانه‌های احتیاط شدید در شهرآورد

بعد از تساوی در مسجد سلیمان باز هم سیل انتقادات به خاطر نوع بازی و ضعف در نتیجه گیری، به سوی باشگاه استقلال سرازیر شده و ترس یا نگرانی از باخت در شهرآورد، نطق بسیاری را باز کرده است. طبق معمول، فصل مشترک بیشتر انتقاد‌ها نیز درباره استراماچونی است، مربی جدی و سختگیر ایتالیایی استقلال که از ابتدای حضورش در استقلال تاکنون لبخند نزده و اتفاقات و نتایج تیم هم سگرمه‌های او را بیشتر در هم کرده است.

اینکه چه سهمی از ناکامی‌های استقلال به استراماچونی تعلق دارد اساسا پاسخ دقیقی برای آن نمی‌توان جست و جو کرد. آنچنان که بازیکنان استقلال این طرف و آن طرف گفته اند تمرینات سرمربی ایتالیایی خوب است و در دوران بدنسازی هم حسابی به همه فشار آمده. از طرفی در بُعد فنی هم عموما از او تعریف و تمجید شده و استاندارد استراماچونی را بالا می‌دانند، با این وصف همیشه ناکامی، وصله تن مربیان بوده نه بازیکنان و کادر مدیریتی. این روز‌ها برخی از پیشکسوتان استقلال دائما به جان باشگاه نق می‌زنند که وضعیت تیم خوب نیست و استقلال اصلا تیم نیست!

از نگاه عده ای، فرصت کافی برای استراماچونی وجود داشته که تیم را به وضعیت مناسبی برساند، اما کسب تنها دو امتیاز از سه بازی به هیچ وجه قابل تحمل نیست و بدتر اینکه تا چند روز دیگر هم استقلال باید در برابر پرسپولیس قرار بگیرد...
 
شاهد از غیب رسید
 
به موازات بازی‌های لیگ برتر ایران، در فوتبال باشگاهی عربستان نیز اتفاقاتی افتاده که دنبال کنندگان بسیاری در ایران دارد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی محبوب در ایران، از سوی باشگاه الاهلی اخراج شده و به نظر می‌رسد علیرغم اینکه این موضوع به صورت مکتوب به برانکو ابلاغ نشده، مدیران باشگاه جایگزین موقت او را هم معرفی کرده اند. هر چند این قبیل رفتار‌ها در کشور‌های عربی و خصوصا در عربستان طبیعی و عادی است، اما می‌تواند مایه عبرت برای فوتبال ایران باشد.

الاهلی و استقلال در پایان سومین هفته از مسابقات لیگ در کشورشان، اندوخته کمی از نظر امتیازی به دست آورده اند  و در عربستان برانکو اخراج شده، اما در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ هر چند که اگر مدیریت باشگاه استقلال در اختیار برخی افراد بود احتمالا سرنوشت استراماچونی هم مشابه برانکو می‌شد. امروز فتحی مدیر عامل باشگاه استقلال اعلام کرده که حتی اگر استقلال در داربی ببازد هم استراماچونی سر کارش خواهد ماند، ادعایی که به نظر بزرگتر از مقام مدیر عامل باشگاه است و ممکن است با یک تماس از وزارت ورزش یا مقامات سیاسی بالا به کلی باطل شود.

با این وصف شرایط مالی فوتبال ایران به گونه‌ای است که اخراج یک مربی خارجی در ایران قطعا با گرفتاری‌های بسیار زیاد مالی همراه خواهد بود خصوصا که آبی‌ها هنوز در فقره حضور در لیگ قهرمانان آسیا و ماجرا‌های باشگاه‌های حرفه‌ای نیز کلی دردسر را تحمل می‌کنند. آبی‌ها البته با نگرانی به داربی پیش رو نگاه می‌کنند در حالی که پرسپولیس نیز هنوز با مربی جدیدش کاملا اُخت نشده و سرخ‌ها هم با وجود پیروزی بر صنعت نفت آبادان، هنوز تیغدار نیستند و مثل فصل قبل از پیش برنده به حساب نمی‌آیند.

با این حساب شهرآورد نود و یکم تهران شاید بیش از هر زمان دیگری غیرقابل پیش بینی باشد و در عین حال در حضور دو مربی جدید و دو تیمی که نسبت به فصل قبل تغییرات قابل توجهی داشته اند، چندان بازی گرم و پرحرارتی از آب درنیاید و احتیاط بیش از حد، چاشنی کار دو طرف باشد. شاید بد نباشد برای جذابیت بیشتر، کارت دعوتی برای برانکو بفرستیم و برای دلجویی هم که شده او را یک بار دیگر به تهران فراخوانیم! شاید دل برانکو هم برای فوتبال ایران تنگ شده باشد و به راحتی قبول کند و بعد هم اینجا یک تیم را در اختیار بگیرد، به هر حال برای برانکو همیشه در ایران تیم پیدا می‌شود.  

   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی