تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پایان تنش آبی در ۴ شهر فارس

هر سال با آغاز فصل تابستان برخی از مناطق شهری استان فارس با مشکل تامین آب مواجه می‌شوند، امسال شرایط تنش آبی در شهر‌های کوار، کوهنجان، داراب و فیروزآباد بیشتر از سایر مناطق بود، با اتخاذ تدابیر مهندسی و اجرای برنامه‌های عملیاتی اینک شرایط تنش آبی در این شهر‌ها به حالت عادی بازگشته است.

کد خبر: ۳۲۲۹۷
۱۳:۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

شرایط تنش آبی در ۴ شهر فارس به حالت عادی بازگشت

دیدارنیوز ـ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اعلام کرد: با اقدامات فنی و فعالیت‌های فرهنگی برای افزایش فرهنگ صرفه جویی در مصرف شهر‌های دارای تنش آبی به حالت عادی آبرسانی برگشت.
 
محمد علی قلندری گفت: ۴ شهر کوار، کوهنجان، داراب و فیروزآباد اوایل تابستان امسال با تنش و بحران تامین آب مواجه بود و پس از مهندسی مجدد منابع آب این شهرها، کاهش هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع، استفاده از چاه‌های استیجاری و چاه‌های سایر ارگان‌ها و همچنین انجام اقدامات گسترده فرهنگی در میان مردم، با برگزاری همایش‌های آموزشی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب، مصارف آب شرب در این شهر‌ها مدیریت شده و شرایط به حالت عادی بازگشته است.
 
وی با تأکید بر این نکته که در شرایط کنونی که کشور با خشکسالی و کم آبی فراگیر دست و پنجه نرم می‌کند، باید فرهنگ سازگاری با کم آبی در میان مردم رواج یابد، ادامه داد: بدیهی است که در شرایط کنونی باید مدیریت مصرف آب و صرفه جویی بصورت فراگیر و توسط همه رعایت گردد.
 
قلندری اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد شهر‌های بحرانی فارس در تامین آب ۱۹ شهر بود، سال گذشته این تعداد به ۹ شهر رسید و امروز و علی‌رغم گرمای شدید هوا، با اتخاذ راهکار‌های مهندسی و فرهنگی تنش آبی در شهر‌های فارس کنترل شده است.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۵ درصد آب مورد نیاز مردم در استان فارس از محل آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، گفت: وزارت نیرو تلاش می‌کند که ۳۰ درصد از شهر‌های استان فارس را تحت پوشش آب‌های سطحی که منابع قابل اعتمادتری است، قرار دهد که شهر‌های داراب، فسا، زرین دشت و در مراحل بعدی کازرون، نی ریز در دستور کار خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی