تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

غفلت از پرورش ماهی تزیینی در قشم

توسعه ناهمگون شیلات در قشم باعث به صرفه نبودن برخی حوزه‌ها و مغفول ماندن برخی حوزه‌های دیگر شیلاتی شده که ماهی تزیینی از جمله آن است.

کد خبر: ۳۰۶۹۶
۱۶:۰۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

پرورش ماهی تزیینی در قشم مغفول مانده است

دیدارنیوز ـ رییس موسسه آموزش عالی قشم شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ماهی تزیینی با هزینه‌ای کمتر نسبت به حوزه‌های دیگری همچون پرورش میگو و غیر آن می‌تواند ارزش افزوده ۱۰ برابری داشته باشد و زمان سوددهی آن نیز کوتاه‌تر است.
 
منصور آزاد افزود: در جزیره قشم حدود ۳۰۰ کیلومتر ساحل وجود دارد و ماهیان مولد زینتی به راحتی دسترس قرار دارند، اما هیچکس به آن اعتنایی نمی‌کند و برای فعالیت در این حوزه تلاشی صورت نمی‌گیرد.
 
وی ادامه داد: عمر این ماهی‌ها زیر یک سال است و اگر برداشت نشوند از بین می‌روند و فرصت‌ها از دست می‌رود.
 
رییس موسسه آموزش عالی قشم تصریح کرد: از سوی دیگر توسعه پرورش غیر علمی میگو، خطرات مختلفی این صنعت را تهدید می‌کند که شیوع بیماری‌های ویروسی از جمله آن است.
 
وی افزود: محل پرورش میگو زمینه‌ای مستعد برای رشد ویروس هاست که باید از هم اکنون برای جلوگیری از آن راهکار‌های دقیق بهداشتی را رعایت کرد.
 
آموزش اصولی شیلات، از عمومی تا متخصص
آزاد ادامه داد: همچنین با توجه محدودیت زمین در جزیره قشم بهترین روش برای پرورش میگو در این منطقه روش متراکم است که این مساله نیز با غفلت رو برو شد.
 
رییس موسسه آموزش عالی قشم اظهار داشت: برای توسعه علمی در حوزه شیلات و آموزش اصولی فعالان این حوزه، قراردادی بین این موسسه و سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.
 
وی افزود: بر اساس این قرار داد آموزش شیلاتی در سه سطح عمومی، کارشناس فنی و تخصصی با هدف بهبود عملکرد و توسعه فعالیت‌های شیلاتی در جزیره انجام می‌شود.
 
جزیره قشم با وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی