تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
"دیدارنیوز" به استقبال انتخابات فدراسیون کشتی رفته است؛

کُشتی دبیر با دبیر سابق!

انتخابات فردا استعداد تبدیل شدن به یکی از تاریخی‌ترین انتخابات‌های همه دوران کشتی را دارد و به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین «علیرضا دبیر» و «بنی تمیم» دبیر سابق فدراسیون باشد.  

کد خبر: ۲۹۷۹۶
۱۷:۳۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: سرانجام چهارشنبه ۲۶ تیر ماه که یکی از روزهای مهم برای کشتی کشورمان خواهد بود نیز در حال فرارسیدن است و ساعاتی دیگر قرار است مجمع فدراسیون کشتی برگزار شود و رئیس فدراسیون را برای ۴ سال بعد انتخاب کند. این اتفاقی است که چند ماه است اهالی کشتی منتظر آن هستند و می‌شود حدس زد که فردا کشتی برای چند ساعتی کانون توجه رسانه‌ها خواهد شد.

فدراسیون کشتی که بعد از استعفای رسول خادم شرایط پایداری نداشت و مدتی با سرپرست اداره شد حالا در فاصله یک سال تا المپیک توکیو به نظر می‌آید بیش از حد اشتیاق دارد که رئیس جدید خود را بشناسد و کار‌ها سر و سامان بگیرد. به هر حال در مدت زمانی که نامزد‌های ریاست فدراسیون، سرگرم مجادلات انتخاباتی بودند نیز امورات کشتی تحت تاثیر بگو مگو‌های مربوط به این ماجرا بود و آرامش لازم در کشتی حکمفرما نبود.

 

کُشتی دبیر با دبیر سابق!

کُشتی دبیر با دبیر سابق!

 

آنهایی که جا ماندند

 

سرانجام در دقیقه ۹۰ تکلیف سه تن از مهم‌ترین نامزد‌های ریاست فدراسیون روشن شد و اینطور که پیداست از بین امیر رضا خادم، عباس جدیدی و علیرضا دبیر، دو تای اولی نمی‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند و تنها صلاحیت علیرضا دبیر برای انتخابات پیش رو تایید شده است. اینکه دلایل تایید نشدن خادم و جدیدی چیست طبیعتا باید نهاد‌های نظارتی در صورت صلاحدید آن را اعلام کنند، اما این طور که پیداست جدیدی و خادم نسبت به این موضوع اعتراض جدی داشته اند. البته گفته شده که امیر رضا خادم به زودی به یکی از نهاد‌های بزرگ دولتی خواهد رفت، اما در مورد عباس جدیدی حرف‌های درگوشی هم نیست.
 
رقبای اصلی
 
به هر صورت فردا صبح مجمع فدراسیون کشتی با ۴۴ عضو برگزار می‌شود و اینطور که پیداست رقبای اصلی برای به دست گرفتن ریاست فدراسیون سه نفر هستند.

علیرضا دبیر صاحب مدال طلای المپیک سیدنی و قهرمان جهان گرچه در فاصله یک روز مانده به انتخابات رسما وارد کازار شده، اما به نظر می‌آید که هفته هاست برای رسیدن به فدراسیون در تلاش بوده و بازی انتخاباتی را نیز به خوبی بلد است. به هر حال علیرضا دبیر سال‌ها عضو شورای شهر تهران بوده و سابقه دولتمردی را دارد.

حمید بنی تمیم نایب رئیس و دبیر سابق فدراسیون کشتی و یار غار رسول خادم نیز از رقبای جدی انتخابات است.، هر چند که وی قبلا اعلام کرده بود که اگر بزرگان کشتی ثبت نام کنند وارد انتخابات نخواهد شد! به هر حال سابقه همکاری و رفاقت بنی تمیم با رسول خادم تا حدی است که در افکار عمومی او را بدل رسول در کشتی می‌دانند و احتمال می‌رود او چشم به آرای خادم داشته باشد.

عبدالمهدی نصیرزاده هم دیگر کاندیدای اتخابات کشتی است که در حال حاضر ریاست تربیت بدنی دانشگاه پیام نور را بر عهده دارد و اینطور که پیداست در هفته‌های اخیر تلاش‌های بسیاری به خرج داده و لابی قدرتمندی نیز با مجلس شورای اسلامی دارد. نصیرزاده البته پیش از این هم دو بار شانس خود را برای مدیریت در ورزش امتحان کرده است که به پیروزی منجر نشده است. او یک بار برای ریاست هیات پرورش اندام تهران به ابوالفضل قناعتی باخت و یک بار دیگر هم شانسش را در فدراسیون پرورش اندام امتحان کرد که توانست ۱۹ رای در برابر پورعلی فرد، رئیس ازلی و ابدی این فدراسیون کسب کند اما در نهایت برنده نشد.

جاسم امیری هم دیگر نامزد انتخاباتی مجمع کشتی است که سابقه نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی را دارد و به نظر، بیشتر اهل کنار رفتن به نفع دیگران باشد تا سماجت برای جلب آرا.

انتخابات فردا استعداد تبدیل شدن به یکی از تاریخی‌ترین انتخابات‌های همه دوران کشتی را دارد و به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین علیرضا دبیر با بنی تمیم، دبیر سابق فدراسیون باشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی