تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دولت عادل عبدالمهدی و آزمون دفاع از نیرو‌های مسلح عراق

تردیدی نیست که دولت امریکا در امور داخلی عراق، دخالت آشکار دارد و از آنجا که حشد الشعبی در واقع برای مقابله و جنگ با تروریست‌های داعش تشکیل شده است هر اقدامی علیه آن به معنی حمایت از گروه‌های تروریستی است که امنیت عراق را با مخاطرات فراوان مواجه کرده اند. از سوی دیگر اقدام نظامی علیه حشد الشعبی در واقع اقدام به جنگ با این نیرو‌ها بوده است.

کد خبر: ۲۹۶۵۸
۱۰:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوزـ احمدرضا روح الله زاد: خبرگزاری الاخبار لبنان طی گزارشی خبر از توطئه‌ای بزرگ علیه حشد الشعبی عراق توسط امریکا داد. این گزارش به نقل از گردان‌های حزب الله عراق که از نیرو‌های تشکیل دهنده بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) است، می‌افزاید: محمود الفلاحی یکی از فرماندهان ارتش عراق که مسئولیت عملیات ارتش در استان الانبار را بر عهده دارد، دیدار‌هایی را با ماموران سازمان C I A امریکا داشته و بر اساس تقاضای این سازمان، مختصات و اطلاعات مقر‌های نیرو‌های حشد الشعبی در منطقه را در اختیار امریکا قرار داده است تا ارتش امریکا این مقر‌ها را هدف حملات هوایی خود قرار دهد. بر اساس این گزارش، گردان‌های حزب الله عراق، اطلاعات و اسناد زیادی در این ارتباط در اختیار دارند.

بر این اساس تردیدی نیست که دولت امریکا در امور داخلی عراق، دخالت آشکار دارد و از آنجا که حشد الشعبی در واقع برای مقابله و جنگ با تروریست‌های داعش تشکیل شده است هر اقدامی علیه آن به معنی حمایت از گروه‌های تروریستی است که امنیت عراق را با مخاطرات فراوان مواجه کرده اند. از سوی دیگر اقدام نظامی علیه حشد الشعبی در واقع اقدام به جنگ با این نیرو‌ها بوده است.

در دو سال اخیر بار‌ها از سوی نیرو‌های امریکایی علیه حشد الشعبی حملاتی رخ داده است که امریکا هر بار یا نسبت به آن ساکت بوده است و یا آن را اقدامی ناشی از اشتباه محاسباتی دانسته است که با اسناد جدید مشخص می‌شود که ارتش امریکا حملات علیه حشد الشعبی را آگاهانه و با هدف نابود سازی آن، انجام داده است.

اخیرا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و فرمانده نیرو‌های مسلح این کشور بر اساس مصوبه پارلمان عراق که حشد الشعبی را بخشی از نیرو‌های مسلح کشور عراق تعریف کرده است، طی بیانیه‌ای ۱۰ بندی، حشد الشعبی را به عنوان بخشی از ساختار نظامی و رسمی نیرو‌های مسلح عراق، سازماندهی جدید داد؛ بنابراین دولت عادل المهدی با آزمون بسیار جدی روبرو است که چگونه می‌تواند از این دخالت آشکار امریکا در امور داخلی عراق جلوگیری کرده و چگونه از نیرو‌های مسلح عراق که حشد الشعبی بخشی از آن است و آقای المهدی با بیانیه اخیر خود بر آن صحه گذاشته است، درمقابل اقدامات امریکا دفاع کند.

همچنین دولت عراق و نمایندگان پارلمان باید پاسخگوی مطالبات مردمی و جریان‌های سیاسی مبنی بر اخراج کامل نیرو‌های امریکا از عراق که از سوی مردم و جریان‌های سیاسی، اشغالگر محسوب می‌شوند باشند و موضع قاطع و شفافی را اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، خیانت یکی از فرماندهان ارتش عراق به کشور و نیرو‌های مسلح عراق، اقدام ساده‌ای نبوده و ضمن اتخاذ تصمیمات لازم در باره این فرد خائن، فرماندهی نیرو‌های مسلح عراق باید ترتیبی را اتخاذ کند تا نظامیان این کشور در دام‌های جاسوسی بیگانه خصوصا امریکا گرفتار نشوند.

تحلیلگران معتقدند مسدود سازی هرگونه ارتباط نظامیان عراقی با نظامیان امریکا و دیگر کشور‌های استعماری، حتی در بعد آموزشی و نیز وابستگی تسلیحاتی و تجهیزاتی و غیره، برای استقلال کشور و مصون ماندن از خیانت‌ها و توطئه‌ها یک ضرورت است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی