تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دفاتر حشدالشعبی به دستور نخست وزیر عراق تعطیل می شود

طبق فرمان جدید نخست وزیر عراق، دفاتر گروه حشد الشعبی در تمامی شهرهای این کشور بسته می شوند.

کد خبر: ۲۸۷۰۱
۰۹:۳۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز - عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور دستور العمل‌های نظامی جدید، تصمیمات مهمی درباره نحوه فعالیت نیروهای حشد الشعبی اتخاذ کرد.

طبق این فرمان تمام نیروهای حشدالشعبی جزئی از نیروهای مسلح عراق هستند و باید مطابق فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عمل کنند و رئیس این گروه را نخست وزیر تعیین خواهد کرد.

نام گذاری‌های دوران مبارزه با گروه تروریستی داعش کنار گذاشته می شود و به جای آن نام‌گذاری‌های معمول نظامی مانند گردان و تیپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شاخه های موجود در حشدالشعبی که به نیروهای مسلح نمی پیوندند می توانند در چارچوب قانون فعالیت سیاسی انجام دهند و این افراد با کسب مجوز اجازه حمل سلاح خواهند داشت.

هر گروه مسلحی که به صورت محرمانه یا علنی خارج از این مقررات فعالیت کند "غیرقانونی" تلقی شده و مجازات قانونی در پی خواهد داشت.

تمامی دفتر و مقرهای زیر شاخه گروه حشد الشعبی در شهرها و خارج از آن بسته می شوند. همچنین تمامی دفاتر تجاری و مراکز ایست بازرسیحشدالشعبی بسته می شود.

این دستورالعمل ها تا تاریخ 31 جولای اجرای خواهد شد. فرامین جدید در ارتباط با ساختار تشکیلات حشد الشعبی اعلام خواهد شد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی