تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سردار کارگر: زنان عامل هویت‌یافتگی جامعه هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جریان‌های سیاسی و اجتماعی به واسطه فعالیت بانوان روشمند شد و از آنجایی که در جامعه و منزل نقش سازنده و تربیتی داشته‌اند سهم بزرگی را ادا کرده‌اند.

کد خبر: ۱۹۷۴۰
۱۲:۳۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی زن و مقاومت در اندیشه دانشمندان جهان با هدف تبیین نقش بی‌بدیل زنان در عرصه مقاومت، تبیین نقش و تأثیر زنان مجاهد در مبارزه با استکبار و استعمار جهانی و همچنین بررسی راهکارهای اجرایی و رسانه‌ای نهادینه‌سازی الگوها و اسوه‌های صبر و مقاومت در جهان معاصر به همت سازمان و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جامعه‌المصطفی العالمیه، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: زنان در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی همواره نقش سازنده دارند و در راه اعتلای علمی و اجتماعی گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: همچنین زنان در دوران انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشتند. آنها پایه‌گذار بسیاری از حرکت‌های بدیع و انسان‌ساز در طول تاریخ بوده‌اند. از همین‌رو اشکال شگرفی از حضور زنان در جامعه به یادگار مانده است که می‌توان گفت زنان هویت‌یافتگی را در عرصه‌های مختلف به ظهور رسانده‌اند. آنها نهضت‌هایی همچون عاشورا را ماندگار کردند و در عصر ما نیز در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی بسیار خوب درخشیده‌اند و حیات‌بخش بوده‌اند. آنها از پیش قراولان مبارزه با استعمار بودند.

سردار کارگر یادآور شد: جریان‌های سیاسی و اجتماعی به واسطه فعالیت بانوان روشمند شد و از آنجایی که در جامعه و منزل نقش سازنده و تربیتی داشته‌اند سهم بزرگی را ادا کرده‌اند. زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با الگو قراردادن فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) زیباترین تصاویر از ایستادگی و مقاومت را خلق کرده‌اند. همچنین در زمینه‌های عرفان و فلسفه تحول‌آفرین بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: زنان در زمینه‌ی تبیین و تشریح حقوق‌شان، جریان‌های اخلاقی، نقد فمینیسم و ادبیات روشنگر بوده‌اند. ما نمی‌توانیم گستره شریعت اسلامی را در انزوا از اجتماع ترسیم کنیم به همین خاطر گفتمان زنان گفتمان قالب در جامعه است و همواره مسائل مربوط به آنها و همسرانشان حائز اهمیت بود. هرچند که جامعه غرب نگاه منحط و گمراه‌کننده از زنان به نمایش در آورده است.

سردار کارگر گفت: در واقع گسترش مناسبات در جهان معاصر حوزه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌طلبی را وسعت بخشیده است و زنان با توجه به نقش سازنده و تربیتی خویش سهم عمده‌ای را از این خیزش علمی طلب کرده‌اند. بسیاری از نهضت‌های نرم‌افزاری معاصر، مرهون تلاش و همت زنانی بوده است که جایگاه و شأن بصیرت را به درستی شناختند و از آن در خانواده و اجتماع انسانی به نیکی استفاده کردند.

در بخش دیگری از این مراسم از تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم و مقاومت اسلامی تقدیر شد. همچنین تعدادی از پژوهشگران نیز مقاله‌های خود را ارائه کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی