
سالار قاسمی، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور معلمان توانمند در مدرسه و جامعه تا ۴۰ درصد از آسیبهای اجتماعی میکاهد.
دیدارنیوز _ استان قزوین: معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: حضور معلمان توانمند در مدرسه و جامعه تا ۴۰ درصد از آسیبهای اجتماعی میکاهد، به همین دلیل لازم است تا از معلم و مدرسه برای توسعه فرهنگ گفتوگو در بین نسلها بهرهمند شویم.
سالار قاسمی امروز در آیین بزرگداشت مقام معلم که با حضور سالار ولایتمدار و فاطمه محمدبیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان و معلمان استان در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه آموزشی کشور نیز مانند انرژی دچار ناترازی هستیم با این تفاوت که ناترازی آموزشی به دیگر بخشهای کشور نیز تعمیم مییابد.
وی افزود: لازم است در روز معلم تنها به پاسداشت و تقدیر اکتفا نکنیم و این گرامیداشت را به فرصتی برای تعریف جدید از حکمرانی صحیح در کشور تبدیل کنیم و سنگ بنای رشد و تعالی کشور را از آموزش و پرورش بنا بگذاریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای پرورش نسلی پیشگام لازم است تا معلمان خودشان عامل باشند و با عمل به آنچه میگویند، بستر ایجاد جامعهای پویا و اندیشمند را برای توسعه کشور فراهم کنیم.
قاسمی تصریح کرد: از نقش معلم در توسعه اجتماعی نباید غافل شد، چرا که حضور معلمان توانمند در مدرسه و جامعه تا ۴۰ درصد از آسیبهای اجتماعی میکاهد به همین دلیل لازم است تا از معلم و مدرسه برای توسعه فرهنگ گفتوگو در بین نسلها بهرهمند شویم.
وی افزود: امروز با توسعه فضای مجازی و هوش مصنوعی لازم است تا در حوزه آموزشی تحولی ایجاد کنیم و تنها به سختافزار تکیه نکنیم، آینده آموزشی را هوش مصنوعی رقم میزند که نباید در این حوزه عقب بمانیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رفع مشکلات جامعه فرهنگی کشور نیازمند توجه ویژه و تخصیص بودجه لازم است تا دانشگاههای تربیت معلم به سمت توسعهمحوری حرکت کرده و با افزایش سهم آموزش و پرورش از بودجه و ارتقای آن از ۹ درصد به ۲۰ درصد بتوانیم فرصتهای پژوهشی جدید را رقم بزنیم.