تیتر امروز

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
یادداشت وزیر آموزش و پرورش درباره ماجرای مدرسه غرب تهران

اعتماد به معلم در جامعه خدشه ناپذیر است

News Image Lead

سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در یادداشتی پیرامون ماجرای مدرسه غرب تهران و تجاوز به دانش آموزان ابراز تاسف خود را اعلام کرد و نکاتی پیرامون جایگاه معلمان ارائه کرد.

کد خبر: ۲۶۲۶
۱۶:۴۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
در طول سال‌های معلمی‌ام اخبار تلخ کم نشنیده‌ام اما هتک حرمت اخیر دانش‌آموزان ناگوارترین خبر این سال‌ها بود، چه از باب صدمه‌ای که بر دانش‌آموزان و خانواده‌های مهربان‌شان وارد شده و چه از جهت آسیبی که به شأن و جایگاه معلمی وارد شده است.

جامعه معلمی اما به طریق اولی اندوهناک و غمگین است. فردی که تمام عمر خود را در کنار تمام مضایق و سختی‌های شغل معلمی صرف تربیت فرزندان این مرز و بوم می‌کند، زمانی که این دست خبر‌ها را می‌شنود دو چندان غصه‌دار می‌شود. اندوهگین آینده فرزندانی که توسط فردی بیمار آسیب می‌بینند. نگران اعتماد لکه‌دار شده چندصد‌ساله یک جامعه می‌شود. نگران نگاه‌های پراضطراب خانواده‌هایی که از فردا فرزند خودشان را تحویل مدرسه می‌دهند. معلم بیشتر از همه نگران می‌شود، زیرا که او چون پیامبران غصه‌دار مردم و آینده فرزندان ایشان است.

خبر دردناک‌تر از آن چیزی بود که فکرش را می‌کنید. نام «معلم» مورد اتهام قرار گرفته بود. تلاش کردم در این چند روز از طریق رسانه‌های اجتماعی و برخی گفته‌ها تاکید کنم که متهم اصلا و ابدا معلم نبوده است. او یک فرد بیمار بود که در سایه غفلت برخی مدیران به محیط مقدس مدرسه رخنه کرده است که البته تمام مسببان باید مجازات شوند زیرا که جامعه تعلیم و تربیت ما پاک و منزه است.

من با افتخار متعلق به جامعه فرهنگیان شریف هستم؛ جامعه‌ای زحمتکش، کم‌توقع اما پر‌مسوولیت. اجازه نخواهم داد اینچنین مشکلاتی سرمایه اجتماعی ارزشمند همکارانم را کاهش دهد یا خدای ناکرده بذر بی‌اعتمادی به مدرسه را در دل خانواده‌ها بکارد. معلمان ما شریف‌ترین اقشار جامعه‌اند. قدردان زحمات آنها باشیم.

در کنار اقدامات اولیه، با تشکیل کارگروهی با مشارکت نهادهای علمی همچون سازمان نظام روانشناسی و انجمن روانشناسی تربیتی و مسوولان گزینش نسبت به به‌روز‌رسانی علمی و تقویت گزینش و طراحی نظام پایش مداوم صلاحیت حرفه‌ای اقدام می‌کنیم.

از ابتدای سال تحصیلی جاری طراحی سامانه‌های سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس را آغاز کرده‌ایم که می‌تواند در کاهش این آسیب‌ها و جلوگیری از حضور نیروی انسانی فاقد صلاحیت در نظام آموزشی موثر باشد. همچنین دستور داده‌ام سامانه بازرسی و شکایات مردمی برای ارتباط راحت‌تر خانواده‌ها به‌روز‌رسانی شود.

اما این اقدامات، بدون توجه به آموزش هر ۳ ضلع تربیت یعنی دانش‌آموز، خانواده و مدرسه کم‌اثر است. در مدرسه، بخشی از نیروی انسانی توسط دانشگاه فرهنگیان و دوره‌های کوتاه‌مدت آن آموزش می‌بینند. برای آموزش خانواده‌ها با راه‌اندازی شبکه تلویزیون تعاملی سینا، برنامه‌های آموزشی را تولید کرده‌ایم که باید تقویت شود. برای دانش‌آموزان نیز آموزش مهارت‌های زندگی به‌ویژه مهارت‌های ارتباطی در برنامه تحصیلی اجرا می‌شود


سیدمحمد بطحائی
وزیر آموزش و پرورش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی