تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ تشییع پیکر شهید موسوی
مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای حادثه تلخ آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ تشییع پیکر شهید موسوی

پس از سانحه تلخ و شوکه‌کننده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران که امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در آن حضور داشتند، پیکر...
علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»
قسمت دوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ اولین سفیر امام و مامور مذاکره با «رمزی کلارک»

در دومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، علی شمس اردکانی ادامه ماجرای ارتباط خود با امام و رفت آمد چندباره از کویت به نوفل‌لوشاتو و بالعکس را تشریح کرد.
زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور
حاشیه‌های مراسم بدرقه پیکر مرحوم ابراهیم رئیسی؛ خیابان‌های فرعی منتهی به دانشگاه تهران

زنان گریان مراسم تشییع پیکر رییس جمهور

گزارش میدانی و حاشیه نویسی متفاوت خبرنگار دیدارنیوز از مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و دیگر جانباختگان سانحه بالگرد، را بخوانید.

ازدواج غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی نگران‌کننده است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین از ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی و پیامدهای غیرمنطقی آن با منافع جامعه ابراز نگرانی کرد.

کد خبر: ۱۶۳۰۹
۱۵:۳۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - در این نشست عشایری مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با ابراز نگرانی از ازدواج‌های غیرقانونی زنان ایرانی با مردان خارجی و پیامدهای غیرمنطقی با منافع جامعه اظهار کرد: ضرورتاً به لحاظ اهمیت موضوع و همچنین جایگاه دهیاران در نظام مدیریت روستایی و به‌عنوان واسط بین دولت و مردم حوزه تحت مسئولیت خود در این راستا می‌توانند نقش مهمی را ایفا کرده و سفیران حُسن نیت سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های دولت باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی با برشمردن وظایف دهیاران به‌عنوان نهادی عمومی غیردولتی و آخرین حلقه در نهاد اجرایی کشور تصریح کرد: با آگاه‌سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی و بسترسازی به‌منظور تقویت فرایند تعاملی مردم فراهم آوردن زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مشارکت مردم در این خصوص منشاء اثرات بزرگی خواهند بود.

این مقام مسئول یکی از علل مقاومت اجتماعی این اتباع خارجی به کشورشان را تقویت مناسبات فامیلی اعلام و عنوان کرد: تعارضات اجتماعی و اقتصادی در برخورد با این پدیده علت ناموفق بودن طرح‌های بازگشت بوده است.

عشایری یکی از دلایل اصلی و اساسی شکل‌گیری این نوع ازدواج‌ها را در کنار خلاءهای قانونی، ضعف در قوانین بازدارنده و فقدان انطباق این قوانین با نیازها و واقعیت‌های موجود عدم وقوف و آگاهی خانواده از آثار و تبعات این ازدواج‌ها دانست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
ازدواج قانونی ان هم باعث ایجاد اختلافات داخلی می شود .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی