تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ انتقاد یک حقوقدان از سعید جلیلی/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف +ویدیو
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ انتقاد یک حقوقدان از سعید جلیلی/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف +ویدیو

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.

اسرائیل تهاجم خود را در رفح گسترش می‌دهد

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل ادعا کرد که ارتش اسرائیل تهاجم خود را به مناطق جدیدی در شهر رفح گسترش داده و به مرکز شهر نزدیک می‌شود.

کد خبر: ۱۶۵۹۴۳
۱۸:۲۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

اسرائیل تهاجم خود را در رفح گسترش می‌دهد

دیدارنیوز: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، پنج‌شنبه ۳ خرداد مدعی شد که ارتش اسرائیل عملیات خود را به مناطق جدیدی در شهر رفح گسترش داده است و به مرکز شهر نزدیک می‌شود.

گسترش عملیات

به نقل از العربیه، این سازمان ادعا کرد عملیات نیرو‌های اسرائیلی در حال حاضر در محله‌های «برزیل» و «شابوره» نزدیک مرکز شهر رفح، جریان دارد.

ارتش اسرائیل همچنین در بیانیه‌ای مدعی شد در جریان عملیات‌های نظامی، مقداری مواد منفجره و راکت‌انداز را کشف کرده و تعدادی از اعضای گروه‌های مسلح را نیز کشته است.

این در حالی است که اسرائیل به گسترش عملیات نظامی خود در این شهر ادامه می‌دهد، شهری که چند هفته پیش مملو از ساکنان و آوارگان بود، به گزارش «رویترز» این شهر از سکنه خالی شده و تصاویر ماهواره‌ای ناپدید شدن بسیاری از چادر‌ها را به تصویر کشیده است.

این صحنه‌ها را که ماهواره‌های شرکت خصوصی «پلانت لبز» در ۱۹ می‌گرفته است، همچنین نشان می‌دهد ارتش اسرائیل چگونه ساختمان‌های زیادی بین گذرگاه‌های مرزی «کرم ابوسالم» و «رفح» را با خاک یکسان کرده است.

تنش بی‌سابقه

نکته قابل توجه این است که موضوع عملیات نظامی به رفح خشم بسیاری از کشور‌های غربی و عربی را برانگیخت.

تنش‌های واشینگتن و تل‌آویو نیز به شکلی بی سابقه‌ای افزایش یافت و رئیس جمهوری آمریکا را بر آن داشت تا ارسال تسلیحات را برای ارتش اسرائیل متوقف کند.

جک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا شنبه گذشته در آخرین تلاش برای توقف عملیات به این شهر به تل آویو سفر کرد.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل «عملیات رفح» را برای حفاظت از امنیت کشورش ضروری توصیف کرد و در مصاحبه چهارشنبه با شبکه «اس‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: «عملیات نظامی در شهر رفح که قبلا ۱.۴ میلیون آواره در آن پناه گرفته بودند مرحله‌ای انجام می‌شود و تاکید کرد که هفته‌ها طول خواهد کشید.»

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل، موسوم به «آنروا» اخیرا اعلام کرد حدود ۹۰۰ هزار فلسطینی در هفته‌های گذشته از رفح آواره شده‌اند.

همچنین بسیاری از نهاد‌های بین المللی پیشتر اعلام کرده بودند که هیچ منطقه امنی در کل نوار غزه وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی