تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
تعدادی از مال‌باختگان در نامه‌ای به دیدارنیوز و خطاب به شهردار تهران

فساد ۳۰ هزار میلیاردی؛ پروژه مشترک شهرداری تهران و یک عراقی‌الاصل

سردار احمد خورشیدی آزاد به نمایندگی گروهی از مالباختگان مجتمع و پروژه مشارکتی میدان صادقیه تهران، در نامه‌ای که در اختیار دیدارنیوز قرار داد، از جزئیات یک فساد بزرگ و ۳۰ هزار میلیارد تومانی پرده برداشت.

کد خبر: ۱۶۰۳۸۴
۱۲:۵۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۲

۳۰ هزار میلیارد تومان اموال مردم را بالا کشیدند

 

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: مالباختگان در این نامه که خطاب به علیرضا زاکانی شهردار تهران نوشته شده و رونوشت آن به نهادها و رسانه‌های سراسری ذکر شده است، نوشتند:

بسم‌رب الشهدا والمستضعفین

۳۰ هزار میلیارد تومان اموال مردم توسط برخی از مدیران شهرداری تهران و یک مدیر تصفیه طی یک دهه پایمال و حیف و میل شده است و به رغم شکایات و پی‌گیری‌های فراوان آقای زاکانی اقدامی نمی‌کند.

مجتمع تجاری صادقیه پروژه مشارکتی بین بخش خصوصی و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران است، که از سال ۱۳۸۲ شروع شده و تعدادی از مردم تهران از این پروژه پیش خرید کرده‌اند.

این پروژه با پول همین مردم به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده، اما به دلیل تخلفات آشکار برخی مدیران این سازمان در شهرداری تهران و بااعمال نفوذ یک نفر عراقی به طور غیر قانونی در حال مفت فروشی است.

واحد‌های پیش خرید شده توسط مردم که می‌بایست سال‌ها قبل به آنان تحویل می‌شده نه تنها تحویل نشده بلکه از سوی باند خلافکار برای آنها مشکلات جدی تراشیده شده، تا جایی که تحت همین فشارها و استرس‌ها و تضییع حق شرکای مستضعف و خریداران، چند نفر از آنها سکته یا فوت کرده‌اند، بقیه نیز که دارایی‌شان به یغما رفته دستشان به جایی بند نیست و در  شهرداری تهران نیز کسی گوشش بدهکار نیست.

از طرفی شکایت‌های مکرر مالباختگان راه به جایی نبرده و نمی‌برد ورییس عراقی‌الاصل این باند که نتوانسته از طریق قانونی، واحد‌های مالباختگان را تصاحب کند به قانون ورشکستگی متوسل شده است.

متاسفانه مدیر تصفیه و ناظری که از سوی دادگاه کیش در سال ۱۳۹۸ تعیین شده نیز به جای اینکه نماینده مال باختگان بیچاره باشند با ترک فعل و عمل نکردن به وظیفه خود و تحویل ندادن واحد‌های تجاری به مال باختگان و وقت گذراندن دو ساله بدون هیچ اقدامی، به آنها لطمات فراوانی وارد کرده‌اند.

این مدیر تصفیه در دو سالی که مسولیت داشته کاری انجام نداده و ترک فعل کرده است. متاسفانه به‌رغم شکایت مردم، باز هم به این مسولیت گمارده شده و در روز‌های اخیر به بهانه پیگیری قضایی برای مالباختگان، از تعدادی از آنان مبلغ ۶۰ میلیون تومان اخذ کرده که کاملا خلاف قانون است. (تصاویر چند چک پرداختی نزد ما محفوظ است).

شایان یادآوری است، برخی مالباختگان از خانواده‌های شهدا و جانبازان بوده که همه دارایی شان را بابت خرید یک واحد این پروژه داده‌اند، اما حقوقشان توسط برخی مدیران متخلف شهرداری و مدیر تصفیه و باند مخوف عراقی ضایع گردیده و صدایشان نیز به جایی نمی‌رسد.

هم اینک و پس از ۸ سال که تلاش برای رسیدن به حق خود و بی اثر بودن شکایات و تجمعات اعتراضی، دست به دامان رسانه‌های محترم شده‌اند.

ما مالباختگان پروژه میدان صادقیه اعلام می‌کنیم، چنانچه شهرداری و دادگاه مربوطه همچنان نسبت به تضییع حقوق مالباختگان اقدامی نکنند و در بر همین پاشنه بچرخد، تجمعات اعتراضی خودرا تا نیل به حقوق خود از سرخواهیم گرفت.

اللهم نشکو الیک نشکو الیک نشکو الیک

با احترام؛ مالباختگان مجتمع تجاری صادقیه

۶ دی ۱۴۰۲

رونوشت:
رییس محترم دستگاه قضایی
شهردار محترم تهران
سازمان اطلاعات سپاه
وزارت محترم اطلاعات
رسانه‌های سراسر کشور

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی