تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

دلیل تعلیق مجوز امنیتی «رابرت مالی» چه بود؟

دو مقام آمریکایی مدعی شدند که مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به دلیل ارسال اسناد طبقه‌بندی‌شده به ایمیل شخصی و تلفن همراهش معلق شده است.

کد خبر: ۱۶۵۱۳۶
۱۸:۵۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

دلیل تعلیق مجوز امنیتی «رابرت مالی» چه بود؟

دیدارنیوز: دو قانون‌گذار جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای تصریح کردند مجوز امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به دلیل ارسال اسناد طبقه‌بندی‌شده به ایمیل شخصی و تلفن همراهش معلق شده است.

روزنامه «واشینگتن‌پست»، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت، به نسخه‌ای از نامه جیم ریش و مایکل مک‌کال دست یافت که این دو قانون‌گذار ارشد جمهوری‌خواه خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تاکید کردند «یک نهاد سایبری متخاصم» با نفوذ به تلفن همراه رابرت مالی به این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دست یافته است.

به نقل از العربیه، در این نامه که شش مه نوشته شده است، نمایندگان جمهوری‌خواه از وزارت خارجه، به دلیل ارائه ندادن اطلاعات کافی درباره علت تعلیق دسترسی‌های امنیتی رابرت مالی، انتقاد کرده و ۱۹ سوال در این زمینه مطرح کرده‌اند. وزارت خارجه در پاسخ اعلام کرد که مالی هنوز در مرخصی است و به طور معمول در مورد مجوز‌های امنیتی افراد اظهارنظر نمی‌کند.

پس از آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۱، رابرت مالی مسئولیت احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» را برعهده گرفت.

تلاش‌های مالی برای بازگرداندن این توافق با شکست مواجه شد و اختلافات میان آمریکا و ایران در موضوعاتی مانند برنامه هسته‌ای و حمایت از گروه‌های نیابتی در خاورمیانه تشدید یافت.

مجوز امنیتی رابرت مالی سال گذشته معلق شد و به گفته وزارت خارجه آمریکا، او در مرخصی بدون حقوق به سر‌می‌برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی