تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

آخرین مواضع حزب اعتماد ملی از زبان گرامی‌مقدم

سخنگوی حزب اعتماد ملی روز شنبه در نشست خبری درخصوص طرح شماری از نمایندگان مجلس برای استیضاح ظریف، اظهارداشت: این که عد‌ه‌ای از نمایندگان مجلس این طرح را امضا کرد‌ه‌اند، حق قانونی آنها است اما می‌‌بایست شرایط کشور را لحاظ می‌‌کردند‌. به نظرم امضا کنندگان طرح استیضاح ظریف اول باید خودشان را استیضاح کنند‌.

کد خبر: ۱۵۷۰۸
۱۵:۴۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

دیدار نیوز - اسفندیار عبدالهی - اسماعیل گرامی‌‌مقدم در نشست خبری که حزب اعتماد ملی برای تشریح مصوبات روز جمعه شورای مرکزی آن حزب ترتیب داده بود، در پاسخ به این سوال خبرنگار دیدارنیوز که امضا طرح استیضاح وزیر خارجه توسط عد‌ه‌ای از نمایندگان مجلس چه ضرورتی داشت، گفت: فراموش نکنیم ظریف با هنرمندی و تجربه‌ای که داشت، توانست برجام را به سرانجام برساند‌. توافقی که باعث شد دشمنان از آن ناراضی باشند‌. این موضوع در عرصه بین‌المللی به نفع ما شد. اگر امروز میان اروپا و آمریکا اختلافی به وجود آمده است به دلیل کار بسیار خوب و هنرمندانه تیم دیپلماسی ایران است.

 سخنگوی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: حتی متحدان آمریکا هم مخالف تحریم ایران و به صفر رساندن خرید نفت ایران هستند و برابر آن مقاومت می‌‌کنند تا این که برخی کشورها از لیست تحریم‌ها معاف شدند تا بتوانند از ایران نفت بخرند‌. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: این مساله یک‌‌شبه به وجود نیامده است بلکه پافشاری و تسلط تیم دیپلماسی ایران دلیل آن بود.

گرامی‌‌مقدم با تمجید از تلاش‌های صورت گرفته در دوره نخست ریاست جمهوری دکتر روحانی، گفت: وزیر امور خارجه تمام تلاش خود را کرده است و سزاوار این نوع برخورد نمایندگان نیست.

امضاکنندگان طرح استیضاح ظریف، اول باید خودشان را استیضاح کنند

وی همچنین گفت: موضع روشن ظریف، مخالفت با پولشویی و پیوستن ایران به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و FATF است، این به سود نظام مالی و بانکی است‌. سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: مشکل این کار چیست که آقایان برافروخته شده و علیه ظریف استیضاح مطرح کردند‌.

گرامی‌‌مقدم، بزرگ‌ترین سند حقانیت ظریف را قوانین و نظام بانکی دانست و اظهار داشت: در نظام بانکی که محدودیتی برای انتقال پول وجود ندارد، فساد رشد می‌‌کند و پول‌های کثیف جابجا می‌‌شود و پولشویی رواج پیدا می‌‌کند‌.

وی افزود: چه اشکالی دارد که به قوانین و معاهدات بین‌المللی در زمینه نظام بانکی بپیوندیم؟ وقتی ما به این لوایح ملحق نشده و قوانین بانکداری را رعایت نمی‌‌کنیم عملا پول‌های که از قاچاق مواد مخدر، کالا، پورسانت‌های قراردادها، دلالی‌های غیرقانونی انجام می‌‌شود موجب رشد فساد می‌‌شود‌‌.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه چون هند و مالزی، به دلیل رعایت همین قوانین بین‌المللی رشد کردند‌. در مالزی یا ترکیه نمی‌‌توان بدون روشن شدن منبع پول به راحتی 10 هزار دلار جابجا کنید‌.

گرامی‌‌مقدم خاطرنشان کرد: وقتی پولی به دست می‌‌آید که پشتوانه تولید ندارد می‌‌گویند پول کثیف است چرا می‌‌گویند پول کثیف، چون در توزیع درآمدها اختلال به وجود می‌‌آورد و با برهم ریختن نظام توزیع درآمد فساد بوجود می‌‌آید‌.

از رای به روحانی پشیمان نیستیم

سخنگوی حزب اعتماد ملی با بیان این که از رای به روحانی پشیمان نیستیم، گفت: ما بیش از منافع جناحی به منافع ملی توجه داشتیم و حسن روحانی را انتخاب کردیم‌‌.  روحانی در بسیاری از حوزه‌ها موفقیت‌های بزرگی داشت‌. رفع تهدیدها و خارج کردن ایران از انزوا را از برنامه‌های موفق و سیاست‌های درست دولت می‌‌دانیم.

وی ادامه داد: مقصر همه مشکلات پیش آمده دولت روحانی نیست، چون عوامل داخلی و خارجی باعث شده که همه موارد دست روحانی نباشد‌. آنهایی که سنگ اندازی کردند و چوب لای چرخ دولت گذاشتند مقصر وضعیت فعلی هستند‌.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات نشان دادند طبعشان متمایل به اصلاح طلبی است و تنگناها و محدودیت‌های اصلاح طلبان را می‌‌شناسند و قطعا در انتخابات آینده شرکت می‌‌کنند چون با شرکت نکردن در انتخابات، کشور را به جریان تندی که ما را به سمت تهدیدها می‌‌برد، می‌‌دهند‌.

باید بر توانمندی داخلی و منابع اقتصادی خود متکی باشیم

گرامی‌‌مقدم همچنین در خصوص شرایط تحریم‌ها و برنامه‌های بلندمدت وکوتاه‌‌مدت اقتصاد ایران گفت: اقتصاد تابعی از متغیرهای سیاسی و اجتماعی است اما مهم‌ترین متغیر مسائل بین‌المللی است. پس از خروج آمریکا از برجام چند راه پیش روی ما بود، راه اول این بود که از برجام خارج می‌‌شدیم که موجب آسیب سنگین به اقتصاد کشور می‌‌شد و ممکن بود در دنیا منزوی شویم‌.

وی ادامه داد: راه دوم این بود که از برجام خارج نشویم و سعی کنیم با اروپایی‌ها کار کنیم‌. راه سوم نیز مذاکره بود که طبق سیاست‌ها این موضوع ممنوع شده است‌. ولی نظر شخصی من این است اگر آمریکایی‌ها می‌‌پذیرفتند که تمامی تحریم‌ها برداشته شود و به برجام برگردند در این شرایط می‌‌شد مذاکره کرد‌. در هر صورت ما راه دوم را برگزیدیم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در چهارچوب سیاست دوم می‌‌بایست از این توافق خارج نشویم تا از شکاف میان اروپا و آمریکا راهی برای ورود درآمدها به کشور پیدا کنیم که این کار بسیار دشواری است. در این شرایط نمی‌‌توانیم برای اقتصاد کشور چشم‌انداز نویدبخشی داشته باشیم‌.

گرامی‌‌مقدم تاکید کرد: در شرایط کنونی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و کثرت منابع مالی باید بتوانیم تا دوسال آینده یعنی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقاومت کنیم که قطعا در این مسیر دچار اعوجاج‌هایی در حوزه پولی و مالی خواهیم بود مانند افزایش شدید نرخ ارز در ماه‌های گذشته.

وی همچنین اظهار داشت: اگر بتوانیم راه‌هایی چون درآمد نفت یا حتی نفت در برابر کالا ادامه پیدا کند شاهد هیجانات و تشکیل حباب در بازار ارز نخواهیم بود.

دیدار حضرتی با نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌‌تپه

گرامی‌‌مقدم در خصوص سفر قائم مقام حزب اعتماد ملی به خوزستان، گفت: جمعی از نمایندگان کارگران معترض نیشکر هفت‌‌تپه با الیاس حضرتی به عنوان نماینده مجلس دیدار کردند و وی از مشکلات آنها مطلع شد و قول پیگیری مطالبات آنها را داد.

درصورت رد صلاحیت دبیرکل اعتماد ملی، حضرتی وظایفش را انجام می‌‌دهد

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت رد صلاحیت دبیرکل جدید (مهدی کروبی) منتخب شورای مرکزی حزب اعتماد ملی چه فردی جایگزین وی می‌‌شود، گفت: کنگره این حزب با حضور نمایندگانی از خانه احزاب، مجلس، امیری اصفهانی معاون دادستان و نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 احزاب به شکل منظم برگزار شد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: تمامی مدارک برای وزارت کشور ارسال شده است و این وزارتخانه روند بررسی صلاحیت‌ها را پیگیری می‌‌کند‌. مهم این است که شورای مرکزی دبیرکل خود را انتخاب کرده و دبیرکل نیز قائم مقام خود را برگزیده است و وی نیز وظایف دبیرکلی را انجام می‌‌دهد. به همین جهت خللی در این حزب به وجود نیامده است و در این باره مسیر قانونی طی می‌‌شود.

وی درباره شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌‌طلبان هم گفت: هدف ما این است که شورا به صورت جبهه‌ای عمل کند و از تصمیماتی که منجر به باندبازی و گروه‌‌بازی می‌‌شود، اجتناب شود‌. تلاش می‌‌کنیم شورای شهر تهران که بر آمده از تصمیم شورای عالی سیاست‌‌گذاری است به صورت جبهه‌ای عمل کند‌. به همین دلیل اعضایی که از شورای مرکزی اعتماد ملی در شورای شهر حضور دارند تمام همتشان این است در تصمیم‌گیری‌ها با محوریت جبهه باشد.

باید با داروغه‌ها برخورد شود

گرامی‌‌مقدم در پاسخ به پرسشی درباره اعدام سلطان سکه، گفت: به عنوان یک فعال سیاسی و فردی آرمانگرا معتقد به برخورد دستگاه قضایی با داروغه‌ها هستم نه دزدان‌. اعدام داروغه‌ها می‌‌تواند جلوی فساد را بگیرد‌.

وی افزود: تجربه نشان می‌‌دهد اعدام امثال فاضل خداداد یا امیرخسروی و..‌. نتوانسته است جلوی فساد را بگیرد‌. دزدها یک طرف عرضه و داروغه‌ها سوی دیگر تقاضا در بازار هستند‌. اگر تقاضایی از سوی آنها برای فساد نباشد دزدها فرصت تاراج پیدا نمی‌‌کنند‌. حداقل برخوردها به شکل مساوی باشد.

انتخاب روسای ۹ کمیته حزب اعتماد ملی

گرامی‌‌مقدم به برگزاری جلسه روز جمعه حزب اعتماد ملی اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه گزارش عملکرد دفتر سیاسی و کمیته مناطق این حزب قرائت شد و سپس درباره سفر الیاس حضرتی، قائم مقام دبیرکل حزب به استان‌های یزد و خوزستان گزارشی ارائه شد.

وی افزود: در ادامه، افشانی گزارشی از عملکرد خود در دوران تصدی در شهرداری تهران ارائه کرد و سپس اعضای شورای شهر تهران درمورد روند انتخاب حناچی و تلاش‌های دولت و وزارت کشور نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی به انتخاب روسای 9 کمیته حزب در جلسه شورای مرکزی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آرا، محمدجواد حق شناس رییس کمیته انتخابات، محمدعلی افشانی رییس کمیته بین‌الملل، محمدصادق جوادی‌‌حصار رییس کمیته تشکیلات، ابراهیم امینی رییس کمیته انضباطی، اسماعیل گرامی‌‌مقدم رییس کمیته حمایت، حسن کریمیان رییس کمیته مناطق، فیروز محمودی رییس کمیته آموزش و حجت نظری رییس کمیته روابط عمومی حزب اعتماد ملی انتخاب شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی