تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ عزای عمومی در ترکیه، آمریکا تسلیت گفت/ عزاداری در مشهد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...
جنگ و ویرانی در اوکراین ادامه دارد

حمله روسیه به «قلعه هری‌پاتر» پنج نفر را کشت/ حال یک کودک وخیم است

در شرایطی که تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین زیر سایه جنگ غزه و جنایات اسرائیل قرار گرفته، حمله موشکی روس‌ها به «قلعه هری پاتر» اودسای اوکراین پنج کشته برجای گذاشته است.

کد خبر: ۱۶۴۷۱۲
۱۸:۴۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمله موشکی روسیه به «قلعه هری‌پاتر» پنج نفر را کشت

دیدارنیوز: اوکراین از حمله موشکی روسیه به یک مؤسسه آموزشی در شهر بندری اودسا در حاشیه دریای سیاه در روز دوشنبه ۲۹ آوریل و کشته شدن دست‌کم ۵ نفر و زخمی شدن ۳۲ نفر دیگر بر اثر این حمله خبر داد.

اولگ کیپر، فرماندار اودسا در پستی در پیام‌رسان تلگرام نوشت که حال ۸ نفر از مجروحان این حمله از جمله یک کودک ۴ ساله وخیم است. بنا به گفته این مقام محلی اوکراین، در میان مجروحان حمله موشکی روسیه به آکادمی حقوق خصوصی در شهر اودسا، یک کودک دیگر و یک زن باردار وجود دارند.

ساختمانی که آکادمی حقوق خصوصی اودسا در آن قرار دارد در منطقه به «قلعه هری پاتر» مشهور است. تصاویری که خبرگزاری رویترز منتشر کرده، نشان می‌دهند که سقف ساختمانی زیبا در نزدیکی ساحل تخریب شده است.

این ساختمان همچنین محل سکونت سرگئی کیوالف، سیاستمدار شناخته شده و نماینده پیشین پارلمان اوکراین و رئیس این مؤسسه آموزشی است. کیوالف نیز در جریان این حمله موشکی مجروح شده است.

دیمیترو پلتینچوک، سخنگوی نیروی دریایی اوکراین در پستی در پیام‌رسان تلگرام نوشت که این حمله با یک موشک بالستیک اسکندر-ام که حاوی مهمات خوشه‌ای بود، انجام شده است.

بندر اودسا یکی از اهداف همیشگی حملات موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی