تیتر امروز

نماینده پیشین مجلس: درباره وعده ۴ میلیون مسکن سکوت کردند/ انتخابات نوعی تجدید بیعت است/ قدرت نه گفتن را پیدا کنیم/ یکی از نزدیکان فقیه شورای نگهبان در کار فروش صلاحیت بود
دومین قسمت از گفت‌وگو با محمود صادقی در برنامه رکن سه دیدارنیوز+ گزارش عکس

نماینده پیشین مجلس: درباره وعده ۴ میلیون مسکن سکوت کردند/ انتخابات نوعی تجدید بیعت است/ قدرت نه گفتن را پیدا کنیم/ یکی از نزدیکان فقیه شورای نگهبان در کار فروش صلاحیت بود

در دومین قسمت از گفت‌وگو با محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس درباره شورای نگهبان، نظارت استصوابی، فهرست روزنه‌گشایی اصلاح‌طلبان و میانه‌روها، انتخابات مجلس دوازدهم و آینده ایران صحبت کردیم.
فعال اصولگرا: رقیب اصلاح‌طلبان در سیستم نظارتی نفوذ کرده/ ائتلاف «روزنه‌گشایان» بی تاثیر است/ به بهانه اسلامیت بسیاری را قیچی می‌کنند/ فامیل بازی کشور را به قهقرا می‌برد
وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران در گفت‌وگو با برنامه رکن سه دیدارنیوز+ گزارش عکس

فعال اصولگرا: رقیب اصلاح‌طلبان در سیستم نظارتی نفوذ کرده/ ائتلاف «روزنه‌گشایان» بی تاثیر است/ به بهانه اسلامیت بسیاری را قیچی می‌کنند/ فامیل بازی کشور را به قهقرا می‌برد

وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی مهمان ما در برنامه رکن سه دیدارنیوز بود و به پرسش‌های ما درباره آخرین تلاش‌های انتخاباتی جریان متبوع خود پاسخ گفت.
مازنی: افراطی‌گری کشور را به ته دره می‌برد/ نسبت به استعفای دولت موقت انتقاد دارم/ برای دفاع از هویت اصلاح‌طلبی نامزد شدم
گفت‌وگو با احمد مازنی نماینده سابق مجلس در برنامه رکن سه دیدارنیوز+ گزارش عکس

مازنی: افراطی‌گری کشور را به ته دره می‌برد/ نسبت به استعفای دولت موقت انتقاد دارم/ برای دفاع از هویت اصلاح‌طلبی نامزد شدم

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس دهم و نامزد دوره دوازدهم در برنامه رکن سه دیدارنیوز به پرسش‌های ما پاسخ داد.

با فواید ویتامین B۶ برای بدن آشنا شوید

اهمیت دریافت ,ویتامین B۶ از طریق مواد غذایی به این دلیل برمی‌گردد که بدن ما نمی‌تواند این ماده را به‌تنهایی تولید کند. با این‌حال، بسیاری از عملکرد‌های حیاتی بدن به دریافت مقادیر کافی از ویتامین B۶ وابسته هستند.

کد خبر: ۱۵۶۳۹۳
۱۸:۱۴ - ۰۵ مهر ۱۴۰۲

با فواید ویتامین B۶ برای بدن آشنا شوید

دیدارنیوز: ویتامین B۶ یکی از ویتامین‌های گروه B و ویتامینی بسیار ضروری برای بدن است. 

در ادامه این مطلب، با مهم‌ترین فواید این ویتامین برای بدن آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چرا متخصصان تغذیه تا این اندازه بر دریافت این ویتامین از طریق منابع غذایی تاکید دارند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

ویتامین B۶ نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی، تولید سلول‌های ایمنی، تنظیم التهاب و تولید آنتی‌بادی کافی در بدن ایفا می‌کند. سلامت میکروبیوم روده از جنبه‌های مختلفی بر سلامت سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد. دریافت ویتامین B۶ کافی به تشکیل باکتری‌های مفید در روده کمک می‌رساند و از این طریق باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. تحقیقات ثابت کرده‌اند افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، با بالاترین سطح از التهاب مزمن در بدن مواجه خواهند بود و سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به دیگران خواهند داشت.

کاهش حالت تهوع در بارداری

حالت تهوع یا استفراغ در سه‌ماهه اول بارداری با نام «بیماری صبحگاهی» شناخته می‌شود و تقریبا ۵۰ درصد از خانم‌های باردار را درگیر می‌کند. محققان بر این باورند که دریافت ویتامین B۶ کافی به کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری تا حدود زیادی کمک می‌رساند. به همین دلیل هم در موارد زیادی، مصرف خوراکی‌ها یا مکمل‌های حاوی ویتامین B۶ به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

نفخ، اضطراب و تحریک‌پذیری عصبی جزو مشکلات شایع بسیاری از خانم‌ها در روز‌های پیش از شروع قاعدگی هستند. سندرم پیش از قاعدگی که با نام PMS هم شناخته می‌شود، می‌تواند برای بعضی از خانم‌ها بسیار سخت و دردسرساز باشد. مطالعات نشان می‌دهند که دریافت ۸۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ در طول روز به کاهش علائم ناشی از سندرم پیش از قاعدگی کمک می‌کند.

بهبود سلامت روان

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، نرخ ابتلا به اضطراب و افسردگی در سال‌های اخیر و پس از شیوع پاندمی کرونا حدود ۲۵ درصد در سطح جهان افزایش یافته است. بعضی مطالعات نشان می‌دهند که دریافت ویتامین B۶ کافی می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند و تاثیر مثبتی بر کاهش اضطراب یا افسردگی (مخصوصا در میان زنان) بگذارد.

بهترین منابع این ویتامین

همان‌طور که گفته شد، بدن ما قادر به تولید ویتامین B۶ کافی نیست و باید این ویتامین از طریق منابع غذایی مختلف تامین شود.

بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین B۶ شامل موارد زیر است:

نخود: هر یک لیوان نخود پخته حدود ۶۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ را تامین می‌کند.

ماهی سالمون: هر ۹۰ گرم از ماهی سالمون پخته نزدیک به ۰.۶ میلی‌گرم ویتامین B۶ دارد و می‌تواند نزدیک به ۳۵ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین کند.

سینه مرغ: شما با خوردن هر ۹۰ گرم از سینه مرغ می‌توانید حدود ۲۹ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ را تامین کنید.

بوقلمون: اگر بتوانید گوشت بوقلمون را به‌صورت کبابی تهیه کنید، با مصرف هر ۹۰ گرم از بوقلمون کبابی حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ تامین خواهد شد.

موز: هر یک عدد موز متوسط می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B۶ را تامین کند.

از دیگر منابع غذایی حاوی ویتامین B۶ می‌توان به گوشت گوساله، سبزیجات نشاسته‌ای، میوه‌های تازه، سیب‌زمینی آب‌پز و غلات صبحانه غنی‌شده با این ویتامین اشاره کرد.

منبع: سلامت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی