تیتر امروز

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.
رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

کارزاری برای تشکیل استان زند از سوی مجمع فعالان مجازی جهان‌شهر ملایر

مجمع فعالان مجازی جهان‌شهر ملایر برای تشکیل استان زند کارزار تشکیل دادند.

کد خبر: ۱۵۶۲۵۸
۱۴:۰۳ - ۰۳ مهر ۱۴۰۲

 

کارزاری برای تشکیل استان زند از سوی مجمع فعالان مجازی جهان‌شهر ملایر

 

دیدارنیوز: مجمع فعالین مجازی جهان‌شهر ملایر برای تشکیل استان زند کارزار تشکیل دادند و این درخواست برای ملایر و شهر‌های همجوار است که برای رئیس جمهور ارسال شد.

در این کارزار آمده است:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند شهرستان بزرگ، تاریخی، المپیکی و شهید‌پرور ملایر، تنها شهر کشور با دو عنوان جهانی (منبت و انگور)، متأسفانه امروزه شرایط مناسبی ندارد؛ این شهرستان همواره مورد کم‌لطفی بوده و فاقد برخی زیر ساخت‌های مادر شهری‌ست و جوانان غیور آن بعضاً به دلیل نبود شغل مناسب از این دیار مهاجرت می‌کنند.

فرودگاه حضرت ولیعصر (عج) ملایر، دانشگاه علوم پزشکی ملایر بعد از سال‌ها وعده کماکان بلاتکلیف‌اند. راه‌های ارتباطی ملایر به عنوان یکی از نقاط مواصلاتی جاده‌های اصلی و ترانزیتی کشور و همچنین قرار داشتن در مسیر کربلا، وضیعت خوبی ندارند و هر روز جان هموطنان عزیز را می‌گیرند. امکانات درمانی این شهرستان در حداقل ممکن است و به دلیل نبود دانشگاه علوم پزشکی مستقل از مرکز استان، عملاً هیچ پزشک فوق‌تخصصی در این شهرستان نمی‌ماند؛ به‌طوری‌که برای یک کار درمانی ساده شهروندان باید عازم مراکز استان‌ها و تهران شوند. ملایر قطب کشتی کشور با چندین قهرمان جهانی و آسیایی، مظلوم واقع شده است.

متاسفانه این شهرستان نیاز مبرم حتی به برخی شعب بانک‌های خصوصی دارد. ادارات دولتی این شهر بزرگ به عنوان اولین فرمانداری ویژه کشور، نه تن‌ها استقلال اداری نیافته‌اند، بلکه برخی خدمات ایشان به‌طور کل از شهرستان به مرکز استان منتقل شده که این خود باعث افزایش فقر و اتلاف وقت و انرژی ارباب رجوع شده است. نحوه تخصیص بودجه و اعتبارات و امکانات به ملایر، قصه پر غصه‌ی دیگری ست. نبود زیرساخت ها، وجود بروکراسی شدید و سلب اختیارات اداری در ملایر و دیگر عوامل مانند وقفی بودن بیشتر زمین‌های این شهر باعث عدم جذابیت برای سرمایه‌گذاری و نیرو‌های متخصص گردیده است و صنایع قدیمی را به تعطیلی و بی رونقی کشانده است.

جناب آقای رئیسی، متأسفانه با وجود گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب، شهرستان ملایر نه تن‌ها مسیر توسعه را آن‌طور که باید طی ننموده، بلکه ملایری که روزگاری شهر بزرگ و پر رونق کشور بود و مرکز شبه‌استانی به نام ولایت ثلاث بود، تاکنون بار‌ها حقش سهم دیگران شده است. شهرستان ملایر به عنوان مرکز یک خرده فرهنگ همگون تا شعاع شصت کیلومتری، بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر را دربر می‌گیرد که شامل شش شهرستان و ده‌ها شهر و چند صد روستا می‌شود و این ظرفیت جمعیتی در چنین شعاعی در کمتر جای کشور دیده می‌شود.

ملایر زیر ساخت‌های مناسب‌تری ازجمله گمرک، راه آهن، سد کریمخان زند به‌عنوان بزرگترین سد خاکی کشور، ذوب آهن و مرکزیت در میان شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، بروجرد، خنداب و شازند را دارا می‌باشد و مزیت‌های ژئو‌پلیتیکی برتری نسبت به شهر‌های متقاضی پیوستن به استان زند نظیر زلزله‌خیز نبودن را داراست؛ مزیتی که در سایر شهر‌ها وجود نداشته و در زمان وقوع بلایای طبیعی به مدیریت بحران در استان جدید به شدت کمک می‌نماید.

ملایر تنها شهر کشور با دو عنوان جهانی انگور و مبل و منبت، بزرگترین تولید کننده مبل و منبت کشور و بزرگترین صادر کننده انگور کشور و خاورمیانه، شهری فرهنگی و قلب صنایع دستی و کشاورزی ایران زمین که ریشه در تاریخ ایران زمین دارد. ملایر شهری‌ست ک به نسبت جمعیت خود، بیشترین تعداد شهدای خلبان را تقدیم آسمان بیکران وطن نموده است و از این حیث رتبه اول را در کشور داراست. ملایر شهر کریمخان زند، مردمی‌ترین و عادل‌ترین پادشاه ایران، شهر فخرالدین اسعد کرکانی، شهر پروفسور سعید شاملو، شهر پروفسور هوشنگ راستان، شهر ۱۱۰۰ شهید و صد‌ها شخصیت برجسته در علم و ورزش و ایثار و شهادت است.

ضمن گلایه مندی از حضرتعالی به جهت عدم بازدید از ملایر در سفری که به استان همدان داشتید، از شما دعوت می‌نماییم هر چه سریع‌تر از شهرستان بزرگ و جهانی ملایر دیدن نمایید، باشد که قدوم شما به عنوان سید عدالت، راهگشای برون‌رفت این شهرستان و متقاضیان اطراف آن از وضعیت کنونی باشد.

مردم ملایر و شهر‌های اطراف آن (خنداب، نهاوند، تویسرکان، شازند و بروجرد) خواستار تشکیل استان زند هستند، نه تن‌ها بخاطر فقر و محرومیت و نبود زیرساخت‌ها، بلکه به جهت هویت از دست رفته ملایر به عنوان اولین پایتخت سلسه زندیه و مرکز شبه استان ثلاث در دولت عدالت‌محور شما احیا گردد.

جناب آقای دکتر رئیسی! تشکیل استان زند موجب رونق و تولید و اشتغال در کل کشور و حتی کاهش تورم می‌گردد و با پتانسیل‌های ملایر موجب توسعه منطقه و کشور است. مردم ملایر و شهر‌های همجوار آن (خنداب، نهاوند، تویسرکان، شازند، بروجرد)، مصمم و یکپارچه خواستار اقدام قاطع و عاجل جنابعالی در این زمینه و رساندن جهان‌شهر ملایر و شهر‌های همجوار به جایگاه واقعی خویش هستند. بدیهی است پیشرفت و توسعه ملایر و شهرستان‌های محروم همجوار، علی‌الخصوص شهرستان‌های محروم لرستان و هر نقطه دیگر از کشور، به منزله رضایتمندی مردم و تحقق اهداف و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی‌ست.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی