تیتر امروز

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟
اولین برنامه دیدار اندیشه با حضرت آیت الله ایازی

تغییر احکام‌ اجتماعی از منظر دین عقلایی در گفتگو با آیت الله ایازی؛ پروژه اتمام یافته یا شروع یک پروسه اصلاحی مادام العمر؟

در اولین برنامه «دیدار اندیشه»، حسین جعفری به شهر قم رفته و گفتگویی جالب و شنیدنی با آیت الله ایازی از مدرسین و محققین و اندیشه ورزان حوزه علمیه در قم داشته، که در ادامه می‌خوانید.
یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها
مطبوعات جهان درباره سقوط بالگرد حامل رئیسی و همراهان چه گفتند

یکشنبه طوفانی در آئینه رسانه‌ها

سانحه سقوط منجر به درگذشت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و همراهان، علاوه بر انتظار حدود ده ساعته و واکنش‌های داخلی، بازخورد خبری در سطح جهان را هم به دنبال داشت
اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)
از چشم جهان (۱۵۱)

اندیشکده آمریکایی: برای پیروزی در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد (قسمت پایانی)

در قسمت اول مقاله «اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد» به دو مساله اشاره شد و در این مطلب، سه مساله راهبردی دیگر و پایانی را می‌خوانید.

اوپیل؛ اولین قرص ضد بارداری روزانه

قرص اوپیل (Opill) که با نام تجاری نورژسترل شناخته می‌شود، یک قرص ضد بارداری خوراکی بوده که فقط حاوی هورمون پروژسترون است که با غلیظ شدن مخاط دهانه رحم، جلوگیری از تخمک گذاری یا هر دو به جلوگیری از بارداری کمک می‌کند.

کد خبر: ۱۵۲۶۴۵
۰۹:۰۸ - ۲۴ تير ۱۴۰۲

نورژسترل؛ اولین قرص ضد بارداری روزانه

دیدارنیوز: اخیرا سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست یک شرکت داروساز را برای تولید اولین قرص ضد بارداری بدون نسخه روزانه برای افرادی که به دنبال جلوگیری از بارداری هستند، تأیید کرد.

این قرص که Opill نام دارد و با نام تجاری نورژسترل شناخته می‌شود، یک قرص ضد بارداری خوراکی بوده که فقط حاوی هورمون پروژسترون است که با غلیظ شدن مخاط دهانه رحم، جلوگیری از تخمک گذاری یا هر دو به جلوگیری از بارداری کمک می‌کند.

این قرص در ابتدا توسط سازمان غذا و دارو برای استفاده با نسخه در سال ۱۹۷۳ مورد تایید قرار گرفت. تایید آن برای استفاده بدون نسخه ممکن است باعث شود سایر تولید کنندگان دارو‌های کنترل بارداری فقط با نسخه از آن پیروی کنند. این امر اهمیت داروخانه‌ها را به عنوان مقصد مراقبت‌های بهداشتی و داروسازان به عنوان تسهیل کننده مراقبت‌های پیشگیری از بارداری را برجسته می‌کند.

به گفته شرکت سازنده انتظار می‌رود Opill در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌های آنلاین در دسترس باشد. تأیید سازمان غذا و داروی ایالات متحده از یک قرص ضد بارداری بدون نسخه می‌تواند گزینه‌های بیشتری را برای افرادی که به دنبال پیشگیری از بارداری هورمونی هستند به وجود آورد.

پیشتر فرآیند تجویز داروی ضدبارداری هورمونی شامل مشاوره داروساز برای غربالگری بیماران برای واجد شرایط بودن، جمع آوری سابقه پزشکی و اندازه گیری فشار خون می‌شد و اگر بیمار واجد شرایط بود، داروساز می‌توانست نسخه‌ای را برای بیمار ارائه دهد. به طور سنتی، پیشگیری از بارداری هورمونی، تنها پس از یک ارزیابی پزشکی جامع توسط یک پزشک یا پرستار قابل دسترسی است.

به گفته سازندگان، حرکت به سمت کنترل بارداری بدون نسخه مهم است، زیرا برخی از موانع شناخته شده برای جلوگیری از بارداری را کاهش می‌دهد، به خصوص اگر محصولات با قیمت مقرون به صرفه ارائه شوند. این موانع شامل ناتوانی در پرداخت هزینه ویزیت‌های پزشکی مورد نیاز برای دریافت نسخه، نبود بیمه برای پوشش هزینه کنترل بارداری با نسخه یا عدم دسترسی به پیشگیری از بارداری تجویز شده توسط داروساز است.

اما توجه به این نکته مهم است که دسترسی بدون نسخه به کنترل بارداری هورمونی جایگزین اهمیت مراجعه منظم به مطب یا بحث در مورد سلامت باروری با پزشکان نمی‌شود.

موارد قابل توجه دیگری نیز وجود دارد که به دلایل اخلاقی و مذهبی از دسترسی بیماران به پیشگیری از بارداری اضطراری، جلوگیری می‌کند.

منبع:سیناپرس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی