تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
لیگ قهرمانان به کام العین

در میان افت تیم‌های ایرانی؛ نماینده امارات فاتح آسیا شد +ویدیو

در فصلی که تیم‌های مدعی ایرانی عملکرد خوبی در آسیا نداشتند، العین امارات پس از حذف الهلال عربستان، به تیم ژاپنی یوکوهاما مارینوس هم رحم نکرد و فاتح لیگ قهرمانان شد.

کد خبر: ۱۶۶۰۳۱
۲۲:۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

در میان افت تیم‌های ایرانی؛ نماینده امارات فاتح آسیا شد

دیدارنیوز: العین امارات موفق شد در بازی برگشت مرحله فینال لیگ قهرمانان آسیا، ۵ بر یک برنده شود و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد.

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ به آخرین نقطه کار خود رسید و در حالی‌که از فصل آینده، مسابقات لیگ نخبگان آسیا، عالی‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی در قاره کهن خواهد بود، امشب همگان چشم‌انتظار رونمایی از قهرمان آخرین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بودند؛ آن‌هم در حالی‌که هفته گذشته یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن با ثبت کامبک در خانه مقابل العین موفق شد بردی ۲ بر یک را به‌دست آورد و ژاپنی‌ها با انگیزه تاریخ‌سازی به العین سفر کرده بودند و در طرف مقابل، سفیدوبنفش‌پوشان به دنبال جبران‌مافات در خانه بودند و رویای کسب دوباره عنوان قهرمانی آسیا را در سر داشتند.

کامبک دیوانه‌وار العینی‌ها با درخشش رحیمی

تیم‌های العین امارات و یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران با قضاوت ایگلیز تانتاشف، داور نام‌آشنای ازبکستانی کار خود را در ورزشگاه هزاع بن زاید آغاز کردند. رویارویی هرنان کرسپو و هری کیول، در قامت سرمربیان العین و یوکوهاما اف‌مارینوس به جذابیت مسابقه امشب افزوده بود و با توجه به شکست ۲ بر یک نماینده امارات در بازی رفت، العینی‌ها در دیدار امشب در سودای جبران‌مافات بودند و امید داشتند که بتوانند کامبک بزنند و ودر خانه جشن قهرمانی بگیرند.

سفیدوبنفش‌پوشان بازی را تهاجمی آغاز کردند و کار تیمی دیدنی شاگردان هرنان کرسپو به همکاری یحیی نادر و سفیان رحیمی ختم شد و مهاجم مراکشی العین در دقیقه ۸ توانست گل برتری العین در مسابقه امشب و گل تساوی تیمش در مجموع ۲ مسابقه را به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی رحیمی، شاگردان هری کیول در تیم یوکوهاما اف‌مارینوس در تلاش برای تهدید دروازه العین بودند که تلاش‌شان بی‌سرانجام بود. شاگردان کرسپو چشم به ضدحملات دوخته بودند که سفیان رحیمی این‌بار توانست به سود تیمش پنالتی بگیرد و کاکو در دقیقه ۳۳ گل برتری العین را به‌ثمر رساند تا سفیدوبنفش‌پوشان در خانه در آستانه کسب مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ قرار گیرند.

خط دفاعی العین بعد از ثبت گل دوم این تیم، متزلزل ظاهر شد و اشتباه عجیب کوامی اوتونه زمینه‌ساز گل برای نماینده ژاپن شد و در دقیقه ۴۰، یان سانتوس توانست نتیجه بازی را در مسابقه امشب ۲ بر یک کند و در مجموع، بازی ۳-۳ مساوی شد. بازی در دقایق پایانی نیمه نخست، جنجالی و پرهیجان دنبال شد و بازهم ردپای سفیان رحیمی دیده می‌شد؛ جایی‌که ستاره مراکشی با فرار از کمند خط دفاعی یوکوهاما اف‌مارینوس با دروازه‌بان این تیم تک‌به‌تک شد و قصد عبور از ویلیام پاپ را داشت که او مرتکب خطا شد و این مسئله باعث اخراج دروازه‌بان نماینده ژاپن شد تا شاگردان کیول با ۱۰ بازیکن به رختکن بروند و پیروزی به‌دست آمده در بازی رفت را از دست رفته ببینند!

در میان افت تیم‌های ایرانی؛ نماینده امارات فاتح آسیا شد

شاگردان کرسپو در دقایق پایانی نیمه نخست حملات پردامنه‌ای روی دروازه یوکوهاما اف‌مارینوس داشتند، اما تلاش‌شان برای رسیدن به گل برتری بی‌ثمر بود. با آغاز نیمه دوم، حملات العینی‌ها ادامه پیدا کرد و آن‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند که سفیان رحیمی در دقیقه ۶۷ توانست بازهم در ترکیب تیمش بدرخشد و دروازه تیم ژاپنی را فرو ریخت تا نتیجه بازی در مسابقه امشب ۳ بر یک شود و در مجموع هم العینی‌ها با نتیجه ۴ بر ۳ از حریف خود پیش بیفتند. با وجود برتری شاگردان کرسپو، سفیدوبنفش‌پوشان توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و در دقیقه ۷۷ توانستند به گل چهارم هم در مسابقه امشب برسند که این گل به دلیل آفساید، مردود اعلام شد.

دو تیم در دقایق پایانی، نمایش جذاب و پرموقعیتی داشتند و با توجه به برتری نفری العینی‌ها، آن‌ها بیشتر توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند. لابا که در نقش یار تعویضی وارد ترکیب العین شده بود، توانست در وقت‌های اضافی عملکردی خیره‌کننده داشته باشد؛ به‌طوری‌که او ابتدا در دقیقه (۱+۹۰) روی پاس سفیان رحیمی، گل چهارم تیمش را در مسابقه امشب به‌ثمر رساند و سپس در دقیقه (۵+۹۰) شب درخشان خود را با ثبت گل پنجم العین تکمیل کرد تا خیال شاگردان هرنان کرسپو از قهرمانی آسوده شود و آن‌ها مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کردند؛ آن‌هم در شبی که سفیان رحیمی ۲ گل برای تیمش زد، یک گل ساخت، یک ضربه پنالتی هم گرفت و باعث اخراج دروازه‌بان تیمِ ژاپنی هم شد!

العین در کنار استقلال و سئونگنام

العینی‌ها با توجه به پیروزی ۵ بر یک در مسابقه امشب، در مجموع با نتیجه ۶ بر ۳ مقابل یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن پیروز شدند و برای دومین‌بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آوردند؛ آن‌هم در حالی‌که آخرین قهرمانی این تیم در این رقابت‌ها، در سال ۲۰۰۳ به‌دست آمده بود. سفیدوبنفش‌پوشان حالا با ۲ قهرمانی و ۲ نایب‌قهرمانی، در کنار تیم‌های استقلال ایران و سئونگنام کره‌جنوبی، مشترکاً چهارمین تیم پرافتخار قاره آسیا هستند. الهلال عربستان با ۴ قهرمانی و ۵ نایب‌قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره آسیا است و تیم‌های پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی و اوراواردز ژاپن هم هر کدام ۳ قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در کارنامه‌شان دارند و مشترکاً دومین تیم پرافتخار قاره کهن محسوب می‌شوند.

ابرستاره‌ای به نام سفیان رحیمی

سفیان رحیمی که در بازی رفت هم تک گل تیم العین را به‌ثمر رسانده بود، در حالی امشب موفق به ثبت ۲ گل، یک پاس گل و کسب یک ضربه پنالتی شد و توانست زمینه‌ساز اخراج دروازه‌بان حریف هم شود که در مجموع این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، توانست ۱۳ گل بزند و ۳ پاس گل هم در کارنامه‌اش دیده می‌شود تا روی ۱۶ گل از ۳۴ گل این فصل العین در لیگ قهرمانان آسیا تاثیرگذاری مستقیمی داشته باشد و بالاتر از ستاره‌هایی چون الکساندر میتروویچ، کریستیانو رونالدو و اندرسون تالیسکا به مقام آقای گلی رسید. پرونده لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ در حالی بسته شد که العینی‌ها توانستند با وجود عدم حضور در کورس قهرمانی فصل جاری لیگ برتر امارات، سهمیه حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را هم به‌دست آورند. ضمن آنکه شاگردان کرسپو توانستند سهمیه حضور در جام باشگاه‌های جهان را هم به‌دست آورند و در کنار تیم‌های الهلال عربستان، اولسان هیوندای کره‌جنوبی و اوراواردز ژاپن نمایندگان قاره آسیا در این رقابت‌ها هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی