تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
معاون پشتیبانی خانه اندیشمندان علوم انسانی خبر داد:

اتاق‌ها در تصرف کارکنان شهرداری است

معاون پشتیبانی خانه اندیشمندان علوم انسانی به دیدار می‌گوید: در چند روز گذشته کارکنان شهرداری به ساختمان رفت و آمد داشتند و اتاق‌ها هم در تصرف آن‌ها است.

کد خبر: ۱۵۲۳۳۳
۱۵:۴۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۲

اتاق‌ها در تصرف کارکنان شهرداری است
دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: چهارشنبه هفته گذشته بود که خبر پلمب شدن خانه اندیشمندان علوم انسانی از سوی شهرداری تهران، نظر مخاطبان و مردم را نسبت به این اتفاق جلب کرد و همه به دنبال این بودند که بدانند چه اتفاقی باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

در همان روز چهارشنبه دیدار گفت و گویی با یکی از مسئولان خانه اندیشمندان انجام داد و مشخص شد که کارکنان شهرداری بدون حکم قضایی و نامه رسمی وارد این خانه شده‌اند و با وجود مخالفت ها، محل را ترک نکردند.

حالا کیومرث بشیریه، معاون پشتیبانی خانه اندیشمندان علوم انسانی می‌گوید: عدم خروج کارکنان شهرداری سبب شد که مسئولان خانه اندیشمندان با گرفتن حکم قضایی، به دنبال حل مساله به صورت قانونی هستند، اما کارکنان شهرداری بدون توجه به این حکم وارد ساختمان شدند.

او با اشاره به اینکه این حکم با این هدف بود که شهرداری مستندات خود را جمع آوری و ارائه کند، تاکید می‌کند: آنقدر بین معاونت‌های شهرداری ناهماهنگی وجود دارد که معاونت پشتیبانی شهرداری که مسئولیت نگهداری خانه اندیشمندان را دارد از اقدام معاونت فرهنگی بی اطلاع بوده است.

بشیریه می‌گوید: حتی شهرداری منطقه ۶ از این ماجرا بی خبر بوده و طی نامه‌ای درخواست سالن برای اجرای یک برنامه کرده بود.

اینطور که این مسئول می‌گوید: مسئولان شهرداری کلا به دنبال این هستند که خانه اندیشمندان علوم انسانی را در اختیار بگیرند، در حالی که این خانه یک نهاد خصوصی است و شهرداری تنها می‌تواند نسبت به ساختمان ادعایی داشته باشد هر چند بر اساس قرارداد موجود، این درخواست هم وجهه قانونی ندارد.

او می‌گوید: ما مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های این خانه طبق اعلام قبلی برگزار شود و وقفه‌ای در روند آن به وجود نیاید.

از سوی دیگر اعضای شورای شهر هم نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند و اقدام شهرداری تهران را غیر منطقی دانستند، اما سکوت علیرضا زاکانی همچنان ادامه دارد.

"ناصر امانی" عضو شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای گفته که حالا به هر دلیلی اگر شهرداری تصمیم گرفته است که این خانه را توسعه دهد تا دیگران هم حضور پیدا کنند یا مدیریت آن را جابجا کند، طبعا باید در ابتدا اخطار کتبی صادر می‌کرد و همچنین مهلتی به مدیریت خانه داده می‌شد و اگر تمکین نمی‌کردند، باید از طریق مراجع قضایی نسبت به حکم تخلیه یا جابجایی اقدام می‌کرد. این شکلی که شهرداری مستقیم بدون طی این مراحل به این مرکز مراجعه کرده به نظر قابل دفاع نیست و ما این روش را نمی‌پسندیم.

پس از جنجال‌های چند روزه، خانه اندیشمندان تصمیم گرفت بیانیه‌ای را با این مضمون منتشر کند:
بسم الله الرحمن الرحیم
شهروندان شریف و فرهنگ دوست
ضمن تبریک عید سعید غدیر بر شما یاران صمیمی و همراهان همیشگی خانه اندیشمندان علوم انسانی نکاتی چند را باستحضار میرساند. پیش از هر چیز وظیفه خود می‌دانیم از حمایت‌های گسترده و بی‌دریغ همه شما فرهیختگان و صاحب نظران عرصه‌های علمی و فرهنگی و اصحاب شریف رسانه که در طول چند روز اخیر مسئولانه وبه طور شبانه‌روزی پیگیر اتفاقات مربوط به این مجموعه بوده و از حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی دفاع کرده‌اید صمیمانه و خالصانه سپاسگزاری کنیم.
همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران اسلامی دارند، نیک می‌دانند خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول دوازده سال فعالیت خود از هیچ کوششی برای ایجاد بستر مناسب گفتگو، نقد و نظر و تعامل منطقی و عالمانه از طریق برگزاری برنامه‌های علمی و فرهنگی به ویژه تجلیل و تکریم مقام شامخ پیشکسوتان و صاحب نظران و استادان برجسته علوم انسانی فروگذاری نکرده و مفتخر است در طول این سال‌ها حدود سه هزار برنامه علمی و فرهنگی برای مخاطبان فرهیخته خود طراحی و اجرا کرده است.
متاسفانه در روز‌های اخیر با اقدام غیر مسئولانه و تعجب برانگیز مدیرانی از شهرداری تهران برای تصرف این مجموعه که با ورود نامتناسب با شأن خانه اندیشمندان و تغییر نگهبانان و تعویض قفل اتاق مدیریت و کارکنان آغاز شد، مسائل ناخوشایندی پیش آمد که لازم است برای تنویر افکار عمومی توضیحات مختصری داده‌شود.
ان شاءالله طی روز‌های آینده با صدور بیانیه‌ای به تفصیل مواضع این نهاد مدنی مستقل به اطلاع عزیزان خواهد رسید:
۱- موسسه فرهنگی خانه اندیشمندان علوم انسانی دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هویت این شخصیت حقوقی از مکان و محل استقرار یعنی ساختمان واقع در بوستان ورشو که تحت مالکیت شهرداری تهران است، باید تفکیک شود؛ بنابراین ضمن تصریح بر بهره‌مندی خانه از حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در طول سال‌های گذشته، اعلام می‌داریم شهرداری تهران مالک خانه اندیشمندان علوم انسانی نیست.
۲- خانه اندیشمندان علوم انسانی در طول ۱۲ سال گذشته و در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، همواره برای رفع موانع و پیشبرد اهداف علمی‌اش با اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری و سایر نهاد‌های کشوری تعامل و تعاطی داشته و از ظرفیت عظیم و گسترده استادان و صاحب نظران علوم انسانی و اجتماعی برای کمک به حل مشکلات مبتلابه شهر تهران و ایران اسلامی استفاده کرده است.
۳- متاسفانه روز سه شنبه هفته گذشته؛ درکمال تعجب و ناباوری ماموران شهرداری تهران با بهره‌گیری از عوامل انضباط شهری غافلگیرانه اقدام به تصرف غیرقانونی خانه اندیشمندان علوم انسانی کردند. در واکنش به این اقدام عجولانه پیگیری‌های گسترده‌ای برای حل مشکل به‌عمل آمد، اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد. به همین دلیل موضوع از طریق مراجع ذیصلاح قضایی پیگیری و منجر به صدور دستور موقت شد.
۴- علی‌رغم صدور دستور موقت و حضور نیرو‌های انتظامی در خانه اندیشمندان، عوامل شهرداری از اجرای حکم استنکاف کرده و تا این لحظه وضعیت به روال سابق برنگشته است.
۵- در روز‌های گذشته برخی اتهامات غیرمنصفانه و دور از واقعیت به خانه اندیشمندان علوم انسانی نسبت داده شد که انشاءالله طی چند روز آینده به تفصیل به تک‌تک آن‌ها پاسخ مستدل داده می‌شود.
۶- ضمن توجه به اصل عدم سواستفاده رسانه‌های معاند از موضوع، به طور همزمان رایزنی با دلسوزان کشور و نیز پیگیری‌های حقوقی انجام می‌شود و نتایج متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.
در پایان به استحضار شهروندان عزیز و گرامی می‌رساند مصمم هستیم تا تمام برنامه‌های این خانه طبق اعلام قبلی برگزار شود و وقفه‌ای در روند آن ایجاد نگردد؛ لذا از شورای اسلامی شهر تهران و سایر شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که دل در گرو رشد و پیشرفت و اعتلای کشور عزیزمان دارند برای ادامه حیات علمی و فرهنگی این مجموعه تقاضای حمایت و کمک داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی