تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

هشدار پوتین درباره اثر منفی تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه

در حالی که بیش از یک سال از تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین سپری شده و همچنان حملات ارتش پوتین علیه کی‌یف ادامه دارد، رئیس جمهوری روسیه مدعی شده که تحریم‌های غرب علیه کشورش ممکن است تاثیر منفی خود را در اقتصاد روسیه نشان دهد.

کد خبر: ۱۴۷۲۷۷
۱۷:۲۲ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲

هشدار پوتین درباره اثر منفی تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه

دیدارنیوز: رئیس‌جمهوری روسیه امروز چهارشنبه گفت، تحریم‌ها علیه مسکو ممکن است تأثیر منفی بر وضعیت اقتصاد روسیه در آینده داشته باشد، بنابراین باید روی مسائل تقاضای داخلی کار کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی با اعضای دولت گفت: محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده بر اقتصاد روسیه در میان مدت ممکن است واقعاً تأثیر منفی بر آن بگذارد. در این راستا باید از افزایش مستمر تقاضای داخلی اطمینان حاصل کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، روسیه و بلاروس «روابط ویژه و واقعا متحدی» دارند که در آن همکاری در علم و فناوری به طور سنتی جزء مهمی است.

روز سه‌شنبه، کنگره دانشمندان جوان بلاروس و روسیه که بیش از ۵۰۰ دانشمند از سازمان‌های تحقیقاتی و موسسات آموزش عالی را گرد هم می‌آورد، برای اولین بار در مینسک آغاز به کار کرد.

پوتین گفت: این نمادین است که این مجمع در آستانه روز وحدت مردم روسیه و بلاروس برگزار می‌شود؛ تعطیلات مشترک ما که مظهر پیوند‌هایی به قدمت چندین قرن دوستی برادرانه روس‌ها و بلاروس‌هاست و ارزش‌های معنوی، آن‌ها را متحد می‌کند. روابط بین روسیه و بلاروس از ماهیتی خاص و واقعاً متحد برخوردار است. به طور سنتی، مؤلفه مهم آن‌ها همکاری در علم و فناوری است.

رهبر روسیه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همکاری در حوزه علم و فناوری مثمر ثمر بوده است. تیم‌های علمی ترکیبی به طور مؤثر کار می‌کنند، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک توسعه‌یافته و مراکز دانشگاهی پیشرو به طور سیستماتیک تجربه حرفه‌ای خود را تبادل می‌کنند.

پوتین همچنین به اهمیت مشارکت دانشمندان جوان در یک مشارکت دوجانبه "سازنده" برای تقویت حاکمیت علمی و تکنولوژیکی وضعیت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد، زیرا این دانشمندان جوان هستند که برای دهه‌های آینده علم هر دو کشور را تعیین می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی