تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
صعود شیاطین سرخ در اولدترافورد

این بارسا هنوز اروپایی نیست!

بارسلونا بار دیگر از صعود به مراحل پایانی لیگ اروپا ناکام ماند تا مشخص شود تیم ژاوی برخلاف نمایش مقتدرانه در لالیگا، هنوز شکل و شمایل یک مدعی در رقابت‌های اروپایی را ندارد.

کد خبر: ۱۴۵۶۸۴
۰۹:۴۶ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۱

این بارسا هنوز اروپایی نیست!

دیدارنیوز: بارسلونا باز هم از رسیدن به قهرمانی در لیگ اروپا بازماند.

از وقتی بارسلونا با حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان دوباره آشنا شده، هواداران این تیم برای کم نیاوردن در جواب تحقیر رقبایشان چشم به فتح لیگ اروپا دوخته‌اند؛ نه این که با توجه به کارنامه پرافتخار تیمشان، فتح این جام درجه ۲ را یک افتخار بزرگ بنامند، به این خاطر که با قهرمانی در این رقابت‌ها به جمع آژاکس، بایرن، یوونتوس، چلسی و منچستریونایتد به عنوان فاتحان هر ۳ جام اروپایی می‌پیوندند؛ رویایی که این بار با تبدیل برتری یک بر صفر به شکست ۲ بریک در خانه منچستریونایتد در پلی‌آف لیگ اروپا، برای دومین بار متوالی نقش بر آب شد.

شروع با سناریویی مشابه

درست مثل بازی رفت، بارسلونا این بار با پنالتی لواندوفسکی پیش افتاد و شبیه بازی رفت یونایتد با ۲ گل جبران کرد، اما پایان قصه شباهتی به داستان بازی رفت نداشت و خبری از گل دوم بارسا نشد. به این ترتیب منچستریونایتد با برتری مجموع ۴ بر ۳ تیم ژاوی را حذف کرد و حالا مدعی جدی دومین قهرمانی در لیگ اروپاست.

جادوی ۳۷

بارسا از زمان بازی با گرانادا در سال ۲۰۲۱، ۳۷ بار با برتری به رختکن رفته بود و همیشه در این شرایط بازی را با برتری تمام می‌کرد، اما این بار ورق برگشت و برای اولین بار از آن بازی سال ۲۰۲۱ با وجود برتری در نیمه اول در نهایت شکست خورد. از سوی دیگر گلزنی آنتونی به این معنا بود که منچستریونایتد با معرفی ۱۹ تعویضی گلزن، رکورددار گل زدن توسط بازیکنان تازه‌وارد در فصل جاری ۵ لیگ معتبر اروپا شد.

این بارسا هنوز اروپایی نیست!

تداوم تاریخ‌سازی لوا

هر چند بارسلونا حذف شد، اما لواندوفسکی با ثبت بیست و پنجمین گلش در سی‌امین حضورش در این فصل در بازی‌های بارسلونا برای دوازدهمین فصل متوالی موفق به ثبت حداقل ۲۵ گل در یک فصل شد.

مهارناپذیری در اولدترافورد

منچستریونایتد پس از ۲ شکست در ۴ بازی خانگی اول این فصلش در ۱۸ بازی بعدی در اولدترافورد در همه رقابت‌ها نباخته و از این تعداد ۱۶ بازی را برده است.

ناکام مقابل بزرگان

بارسا فقط یکی از ۱۵ بازی اروپایی اخیرش مقابل تیم‌های ۵ لیگ معتبر اروپا را برده و در این بازه بیش از ۵۰ رویارویی قبل از این ۱۵ بازی، شکست خورده است. در این بین آراخوئو هفتمین حضورش در لیگ اروپا و صدمین بازی در پیراهن بارسلونا در همه جام‌ها را جشن گرفت؛ در شبی که بارسلونا موفق نشد بر ۸ پیروزی قبلی تیم‌های اسپانیایی در اولدترافورد بیفزاید. البته با همین تعداد برد هم اسپانیایی‌ها ۵ برد بیش از نزدیک‌ترین رقیبشان در این آیتم (تیم‌های سری آ) دارند و البته یکی از این ۸ برد هم در سال ۲۰۱۹ سهم بارسا شد.

صعود یوونتوس و گره‌گشایی آزمون

در دیگر بازی‌های این مرحله تیم‌های یوونتوس، شاختار، اسپورتینگ لیسبون، یونیون برلین، لورکوزن، سویا و رم با برتری در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت صعود کردند. برتری ۳ بر صفر یووه مقابل نانت، شکست ۳ بریک و حذف آژاکس مقابل یونیون برلین شگفتی‌ساز، جبران شکست یک بر صفر بازی رفت مقابل سالزبورگ با برتری ۲ بر صفر خانگی دور برگشت توسط رم مورینیو و البته پنالتی گل شده آزمون، بازیکن ایرانی لورکوزن در اولین ضربه در ضیافت پنالتی‌های بازی تیمش مقابل موناکو (رقابتی که در نهایت با برتری لورکوزن در پنالتی‌ها تمام شد) از جمله اتفاقات جالب پنج‌شنبه جذاب لیگ اروپا بود.

این بارسا هنوز اروپایی نیست!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی