تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

جشنواره فیلم فجر/ بهترین بازیگر مرد: امیدوارم همه زندانیان آزاد شوند

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به مجید صالحی برای فیلم «شماره ۱۰» و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب» اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلم هم به «سینما متروپل» به تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی رسید.

کد خبر: ۱۴۵۰۴۶
۲۳:۲۲ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

جشنواره فیلم فجر/ بهترین بازیگر مرد: امیدوارم همه زندانیان آزاد شوند

دیدارنیوز: اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر امشب ۲۲ بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با حدود یک ساعت تأخیر در برج میلاد تهران با حضور سینماگران، مسئولان فرهنگی و اهالی رسانه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سپس اجرای محمدرضا شهیدی‌فر آغاز شد.

شهیدی‌فر طی سخنانی اظهار داشت: اجازه دهید این مراسم را به شهدای دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و به خصوص شهدای مدافع امنیت تقدیم کنیم. چند حادثه را تسلیت می‌گویم یکی زلزله خوی که همه تلاش کردند تا توجه‌ها به آن سمت باشد. همچنین برای حادثه زلزله سوریه و ترکیه نیز تسلیت می‌گویم، در جمع شما تعدادی از سفرای سوریه و ترکیه حضور دارند و ما پیام همدردی خود را به آنان اعلام می‌کنیم.

در ابتدای این مراسم مجتبی امینی (دبیر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر) روی صحنه آمد و متن زیر را قرائت کرد:

به نام خداوندگار زیبایی

میهمانان محترم، خانم‌ها آقایان، سلام

در ایستگاه پایانی چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از مسیری سخت و تلاشی شبانه‌روزی به شما سلام می‌گویم و پیش از آغاز سخن، واجب می‌دانم از همراهی و همدلی‌تان با مهمترین رویداد فرهنگی و هنری ایران اسلامی تشکر کنم.

جشنواره فیلم فجر، مولود راستین انقلاب اسلامی و ستاره‌ای است که در آسمان این مرز و بوم می‌درخشد. خانه روشن همه ما که دل در گروی سینما، هنر و فرهنگ داریم و بسیاری از خاطرات خوشمان با این جشنواره، سینماگران و فیلم‌هایش پیوند خورده است.

روزگار در چهل و چند سال اخیر، همواره به کام جشنواره فیلم فجر و دوستدارانش نبوده است. گاهی موشک باران و خاموشی شهرها، گاهی بحران‌های ملی و سوگ‌های جمعی، کام سینمای ایران را تلخ کرده است، اما نه بزرگان و نه جوانان مستعد، اجازه ندادند چراغ این جشن خاموش شود. ما نیز همان اراده و شور و عشق را در دل داشتیم، پس نخواستیم جشنواره، زیر سایه مشکلات، گرفتاری‌ها، عداوت‌ها و کج فهمی‌ها فراموش شود. چراکه باور داریم اعتبار و آبروی سینمای ایران و سینماگرانش را باید پاس داشت.

خوشحالم که فرصت این امانتداری به من رسید، اگرچه روزها، هفته‌ها و ساعاتی سخت و پُرتلاطم گذشت و اگر یاری بسیاری از شما نبود، دشواری‌ها غیرقابل تحمل می‌شد. بر حسب وظیفه و عشقی که به سینمای ایران داریم، کوشیدیم تا ویترین سینمای ایران، مثل همیشه متنوع و متکثر باشد.

دلمان می‌خواست به رسم ادب و احترام، میزبان همه خانواده سینمای ایران باشیم، اما به خواسته و تصمیم دوستانمان احترام گذاشتیم و کوشیدیم میزبانی شایسته باشیم. پرونده چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، بسته شد، استقبال قابل توجه از بعضی فیلم‌ها و گرمای حضور سینمادوستان در سالن‌های سینما، خاطراتی تازه را برای تاریخ سینمای ایران رقم زد.

از حمایت برادرانه اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، از همراهی خزاعی رئیس سازمان سینمایی و از همدلی اعضای ستاد برگزاری جشنواره سپاسگزارم. امید که خورشید سینمای ایران، همچون گذشته درخشان و تابان باشد.

جوایز بخش بین‌الملل

جایزه بخش بین‌الادیان به فیلم «هوک» به کارگردانی حسین ریگی اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران بخش مقاومت به فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اهدا شد.

لطیفی این جایزه را به خانواده شهید بروجردی تقدیم کرد و طی سخنانی اظهار داشت: این جایزه نمی‌توانست متعلق به من باشد، اگر ما از مقاومت صحبت می‌کنیم، جایزه متعلق به شهداست چرا که من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم.

فرزند شهید بروجردی که برای دریافت تندیس سیمرغ روی صحنه آمده بود اظهار داشت: ابتدا از کارگردان و تهیه‌کننده و دیگر عوامل تولید این فیلم تشکر می‌کنم. این فیلم با شجاعت آقای لطیفی و تیمشان به تولید رسید. من از همه دوستان تشکر می‌کنم و خانواده شهید بروجردی به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان (بازیگر اصلی فیلم «غریب») که بسیار زیبا درخشیدند این تندیس را تقدیم ایشان می‌نمایند.

جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مقاومت به محمد عسگری برای فیلم «اتاقک گلی» اهدا شد.

عسگری نیز پس از دریافت تندیس سیمرغ بلورین اظهار داشت: آقای لطیفی جمله درستی گفتند و من هم این سیمرغ را به شهدای «اتاقک گلی» تقدیم می‌کنم که جانانه جنگیدند تا عده‌ای زنده بمانند.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد بخش جلوه‌گاه شرق به سبحان رخشانی برای بازی در فیلم «هوک» اهدا شد.

سبحان رخشانی جایزه خود را به سیستان و بلوچستان تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش جلوه گاه شرق به آسل ژوراوی برای فیلم «موهبت الهی» از قزاقستان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش جلوه‌گاه شرق به بویان کیشیگ برای فیلم «هارهو» از چین اهدا شد.

سیمرغ بلورین ویژه داوران بخش جلوه‌گاه شرق به باسل الخطیب برای فیلم «دارالحکم» از سوریه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش جلوه‌گاه عمار سیخان بالجینیام برای فیلم «ماه کامل» از مغولستان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری بخش سینمای سعادت به الکساندر ساخاروف برای فیلم «افسانه پریان» از روسیه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه بخش سینمای سعادت به لوپیبو بوریسو و اویلیا کلیمینگو برای فیلم «بدون ایوان دفنم نکن» از روسیه اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش سینمای سعادت به جای شانکار برای فیلم «شیواما» از هندوستان اهدا شد.

این کارگردان پس از دریافت جایزه‌اش اظهار داشت: این جایزه را به عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و مجید مجیدی تقدیم می‌کنم.

جایزه سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران بخش سینمای سعادت به ناهید عزیزی صدیق برای فیلم «آه سرد» از ایران اهدا شد.

جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش سینمای سعادت به عامر بشیر برای فیلم «زمستان درون» از قطر و هندوستان اهدا شد.

در ادامه کلیپی از این کارگردان منتشر شد که جایزه‌اش را به مردم کشمیر تقدیم کرد.

در ادامه محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) روی صحنه آمد و اظهار داشت: بسیار مفتخرم که در روز ملی جمهوری اسلامی ایران و روز ملی سینما و آغاز سال جدید سینمایی کشور در مراسم اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در خدمت شما هستم. امسال به لطف خدا و همت همه اهالی رسانه، بعضی از سینماگران جمهوری اسلامی ایران و سینماگران حوزه بین‌الملل و شما مردم عزیز جشنواره فیلم فجر با شکوه‌تر از سال‌های قبل در حال برگزاری است. خدا را شاکرم که توفیق خدمت به چنین مردم و هنرمندانی را به من عطا کرد.

وی افزود: امسال همه وعده‌های داده شده به تحقق پیوست؛ امسال سال حضور جوانان جدید، نیرو‌های خلاق، متعهد و متخصص در سینمای ایران و آشنا به زبان جهانی، نگاه جدی به شهرستان‌ها و استان‌ها، نگاه به اینکه همه سینمای ایران تهران نیست، توجه به اقلیم‌های مختلف، مشکلات سراسر کشور و حضور فعال بانوان فیلمساز جدید و مضامینی پرشور از امید، نشاط و سازندگی در حوزه داخلی بود. در حوزه خارجی هم بالغ بر بیش از صد مهمان خارجی در خدمتشان هستیم و این نشان می‌دهد که نه تنها سینمای ایران محدودیت یا تحریمی در عرصه بین‌المللی ندارد بلکه روز به روز این جشنواره گسترده‌تر و عمیق‌تر با کشور‌های مختلف در ارتباط است.

خزاعی تصریح کرد: من امسال با جشنواره‌ای برخورد کردم که بوی انقلاب می‌دهد، من سالیان سال است که به عنوان فیلمساز، تهیه‌کننده و دبیر جشنواره در این رویداد بودم و هر سال نگران برگزاری مراسم اختتامیه و مراسم‌های مختلف بودیم و من امسال هیچ نگرانی ندارم، امسال در این سالن بوی شهدا می‌آید، خانواده شهدا اینجا حضور دارند، جشنواره فیلم فجر به بچه‌های انقلاب برگشت. امروز من دست تک تک مردم ایران را میبوسم که هم در راهپیمایی امروز و هم در تک تک سالن‌های نمایش کشور حضور فوق‌العاده‌ای داشتند. امروز خوشحالم که استقبال گرم مردمی را می‌بینم، مردمی که قرار بود به صحنه نیایند و چهار ماه برای این کار تبلیغ شده بود. کجایند که ببینند مردم امروز در راهپیمایی و مراسم اختتامیه حضور پیدا کرده‌اند؟

محمد خزاعی نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند و با بغض درحالیکه برای حضار دست تکان داد، تریبون را ترک کرد.

جوایز بخش تبلیغات سینمای ایران

سیمرغ بلورین بهترین پوستر فیلم به محمد روح‌الامینی برای طراحی پوستر فیلم «بیرو» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس فیلم به کیومرث بیک‌زند برای ساخت تیزر فیلم «تی‌تی» رسید.

جایزه فیلم کوتاه

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی به فیلم کوتاه «برنو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد ثریا رسید.

جایزه مستند بلند

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به فیلم «دنیای وحشی زاگرس» به کارگردانی فرشاد افشین‌پور رسید.

جوایز بهترین فیلم از نگاه ملی

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی به فیلم «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی اهدا شد.

محمدحسین لطیفی پس از دریافت این جایزه اظهار داشت: به حرمت زحمتی که شهید بروجردی برای خطه کردستان کشید، این جایزه را به همه مردم خوب کردستان تقدیم می‌کنم.

جشنواره فیلم فجر/ بهترین بازیگر مرد: امیدوارم همه زندانیان آزاد شوند

سیمرغ بلورین جایزه گوهرشاد که جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است به لیلی عاج برای فیلم «سرهنگ ثریا» اهدا شد.

شهیدی‌فر در توضیح این جایزه گفت: جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکریم فیلمسازان زن و فیلم‌هایی که به موضوع زنان پرداخته‌اند در نظر گرفته شده است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون آمد و طی سخنانی اظهار داشت: آغاز چهل‌وپنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند مردم ایران را گرامی می‌داریم. امروز مردم ایران حماسه‌ای بزرگ را پدید آوردند. خدای متعال را شاکرم که جشنواره چهل‌ویکم فجر امروز با این شکوه و استقبال به منزل پایانی خود می‌رسد، دوستان و همکاران من دوره پرتلاشی را پشت سر گذاشتند. من از همه کسانی که در این جشن بزرگ سینمای ایران نقش‌آفرینی کردند، از هنرمندان، عوامل تولید، کارگردانان، تهیه‌کنندگان و همه عناصری که در جای‌جای سینمای ایران برای این جشن باشکوه فعالیت کردند، تشکر می‌کنم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از هیئت‌های انتخاب و داوری، اساتید و هنرمندان برجسته‌ای که دعوت ما را پذیرفتند و مسئولیت داوری این جشنواره بزرگ را بر عهده گرفتند تشکر می‌کنم. جشنواره چهل‌ویکم حائز ویژگی‌های منحصر به فردی بود، اولین ویژگی آن ادای دین به ساحت هنری مردم ایران بود. فیلمسازان عزیز در جشنواره چهل‌ویکم از نقاط مختلف ایران از این سرزمین افتخار آمیز که جای‌جای آن پر از عناصر فرهنگی و هنری است حضور داشتند، تلاش شد از همه ایران بزرگ در این جشنواره حاضر باشند. عدالت فرهنگی که ما سر دست گرفته بودیم، خود را نشان می‌دهد. من سال گذشته در اختتامیه این جشنواره عرض کردم که تلاش دولت ایجاد سینمایی در طراز انقلاب اسلامی است و خوشحالم که امروز ما به گواه همه ناظرین در این جایگاه ایستاده‌ایم. البته ما به این حد راضی نیستیم و باید هر روز عیار سینمای ایران بالاتر برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نکته دوم رویش‌های جدیدی است که در این جشنواره خودش را نشان داد. خانم‌ها و آقایانی در عرصه‌های مختلف امسال به منصه ظهور رسیدند، این کار جشنواره است، جشنواره باید زایش و نوآوری داشته باشد و خوشبختانه این جشنواره از این ویژگی برخوردار بود. نکته سوم حمایت همه عناصر و کسانی است که نقش داشتند، من از شخص رئیس جمهور محترم تشکر می‌کنم. برای اولین بار یک رئیس جمهور در جشنواره فیلم فجر حاضر شد و در کنار مردم به تماشای فیلم نشست. از اعضای هیئت دولت به ویژه دوستان عزیزم جبلی و زاکانی تشکر می‌کنم. همه دوستان از جمله وزیر آموزش و پرورش ما را پشتیبانی کردند. از نهاد‌های مردمی تشکر می‌کنم، نهاد‌هایی که در تولید فیلم فعال هستند. جشنواره سینمایی متعلق به مردم و انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی به هنر مشروعیت بخشید و این را در این جشنواره به وضوح می‌بینیم و به آن می‌بالیم که این اتفاق مهم رخ داده است.

وی افزود: از ابتکار دوستانم در برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در حوزه ملی و بین‌الملل هم تشکر می‌کنم. مهمانان زیادی از کشور‌های مختلف میزبانی کردیم، همه حاضر شدند و در کنار مردان و زنان سینمای ایران ایستادند و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. از همه داوران این بخش که در این تجربه دوباره با ما همکار بودند تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم سال آینده شکوه بیشتری را در بخش بین‌الملل شاهد باشیم. اتفاق مهم امسال حرکت جشنواره بر پایه شعار‌های اصلی آن امید، اخلاق و آگاهی بود. برای تمامی ۲۴ فیلمی که به بخش داوری رسیدند تلاش بر این بود که به این نکته توجه شود که جامعه ایرانی جامعه پرنشاط و پراستعداد است. بدخواهان می‌خواهند مردم را از گذشته نادم و از آینده ناامید کنند. سینمای ایران در جهت تبیین بیانات رهبر عظیم انقلاب عهده‌دار مسئولیت بزرگی است. من از همه دوستان عزیز، مردم بزرگوار و اهالی فرهنگ و هنر که امشب با این استقبال باشکوه جمع را بسیار گرم کردند تشکر می‌کنم و از همه عزیزانی که پشت در ماندند و نتوانستند به سالن محل برگزاری جشنواره راه پیدا کنند عذرخواهی می‌کنم.

جوایز سودای سیمرغ

دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری به امیر، ولی خانی برای فیلم «غریب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به حسن ایزدی برای فیلم «گل‌های باوارده» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به حمید رسولیان برای فیلم «غریب» اهدا شد.

رسولیان جایزه خود را به شهید آرمان علی‌وردی تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به شهرام خلج برای فیلم «غریب» و «شماره ۱۰» اهدا شد. ​

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به محمدرضا شجاعی برای فیلم‌های «غریب» و «شماره ۱۰» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به سارا سمیعی برای فیلم «یادگار جنوب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدا به امیر نوبخت برای صدابرداری و علیرضا علویان برای صداگذاری فیلم «یادگار جنوب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به میثم مولایی برای فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» اهدا شد.

مولایی با تشکر از هیئت داوران اظهار داشت: خیلی خوشحالم که این جایزه را برای یک فیلم مستقل می‌گیرم و می‌خواهم آن را به یاد تمام زنان و دختران ایرانی به مادرم تقدیم کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به علیرضا زرین‌دست برای فیلم «سینما متروپل» اهدا شد.

زرین‌دست پس از دریافت جایزه اظهار داشت: فیلم «سینمامتروپل» فیلمی نجیب صادق و ساده‌ای است و از بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم که برای چنین فیلمی که در ستایش سینماست سرمایه‌گذاری می‌کند. این فیلم هیچ جهت سیاسی ندارد و از آقای باشه‌آهنگر و حامد حسینی که من را برای این فیلم دعوت کردند تشکر می‌کنم.

دیپلم افتخار بهترین فیلم اول به لیلی عاج برای کارگردانی فیلم «سرهنگ ثریا» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم اول به بابک خواجه پاشا برای کارگردانی فیلم «در آغوش درخت» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول به «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری اهدا شد.

عسگری پس از دریافت جایزه‌اش گفت: از هیئت داوران و برگزارکنندگان جشنواره و از تک‌تک اعضای گروهم که تحمل کردند تا این فیلم به سرانجام برسد و همچنین از سرمایه‌گذاران این فیلم تشکر می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سارا حاتمی برای فیلم «کت چرمی» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به هومن برق‌نورد برای فیلم «سینما متروپل» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به فرهاد قائمیان برای فیلم «غریب» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به پژمان جمشیدی برای فیلم «یادگار جنوب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به سجاد بابایی برای فیلم «استاد» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن به پردیس پورعابدینی برای فیلم «غریب» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد به مجید صالحی برای فیلم «شماره ۱۰» اهدا شد. ​

صالحی پس از دریافت جایزه اظهار داشت: به مردم خوی، ترکیه و سوریه و همه خانواده‌های داغدار این روز‌ها و این سال تسلیت عرض می‌کنم. آزادی یک سری از زندانیان را تبریک می‌گویم و انشا‌الله همه آزاد و برقرار باشند. از هیئت داوران و گروه تولید این فیلم تشکر می‌کنم.

وی افزود: گلایه‌ای دارم، یکی از دوستان مدیر کمی احساسی برخورد کرد و در ایام جشنواره گفت کسی به جشنواره نیامد دیگر فیلم نسازد، اما آقای امینی گفت این یک دموکراسی است که یکی دوست دارد بیاید یکی دوست ندارد نیاید. یک روز‌هایی حالمان خوب نیست و در این روز‌ها قرار نیست از ریشه بزنیم، قرار است هم‌درد، همراه و همدل باشیم. خودمان را مالک ندانیم، نگوییم اگر نمی‌خواهید جمع کنید و از ایران بروید. من ماشین ندارم ماشینم را در دوران کرونا وظیفه دانستم که فروختم و کمک کردم. در این جشنواره بزرگان جایزه گرفتند، من هم آمدم و جایزه مالی را به هادی حجازی‌فر می‌سپارم که به مردم خوی تقدیم کند. جایزه معنوی را هم به دخترم و همه دختران این سرزمین، همسرم که مادر است و همه مادران ایران زمین تقدیم می‌کنم و انشاالله همه کنار هم باشیم.

سیمرغ بلورین دوم بازیگر نقش اول مرد هم به استاد علی نصیریان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی به حامد جعفری برای فیلم «بچه زرنگ» اهدا شد.

جعفری پس از دریافت جایزه گفت: من به نمایندگی از تیم بزرگی این جایزه را دریافت کردم و امیدوارم انیمیشن در کشورمان به عنوان راهگشای صنعت سینما و گیشه کشور به آن توجه ویژه‌ای شود.

در ادامه ابوالفضل پورعرب که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد روی صحنه آمده بود اظهار داشت: خوشحالم از اینکه یک همدلی در سطح جامعه می‌بینم و آن در بین هنرمندان و مسئولان منتقل شده است. مسئولانی که تلاش کردند شرایطی فراهم کنند که حداقل دشمنان ما نتوانند به ما بخندند. دوستانی که نیامدند به هر حال جوان هستند، ما هم از این اشتباهات کردیم، سن و سالی از ما گذشته و باید ببخشیم و به جوانانی که نیامدند این بخشش را بیاموزیم. هیئت داوران سینماگرانی سخت‌گیر و رو راست هستند، حاتمی‌کیا جلوی همه ایستاد و گفت من دولتی هستم و تکلیفش روشن است. هیئت داوران در این شرایط کلی بحث به جان خریده‌اند و این مسئولیت را قبول کرده‌اند. انشاالله سال دیگر دوستانی که نیامدند را می‌بینیم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به بابک خواجه‌پاشا برای فیلم «در آغوش درخت» اهدا شد.

خواجه پاشا پس از دریافت جایزه گفت: من با افتخار این سیمرغ را بر طاقچه خانه‌مان خواهم گذاشت، سیمرغی که بهرام بیضایی، عباس کیارستمی، مجید مجیدی، خسرو شکیبایی، رضا میرکریمی و همه این بزرگان دریافت کرده‌اند، کسانی که فرهنگ ما را به جهانیان معرفی کردند. سینمای ما بسیار ارزشمند است و اگر اعتراضی داریم سینما و تئاتر بهترین ابزار برای اعتراض مدنی است. نباید سینما را تحریم کرد و من در برابر همه مردم ایران و خانواده شهدا و به خصوص شهید مهدی باکری تعظیم می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به مسعود سخاوت‌دوست برای فیلم‌های «عطرآلود» و «شماره ۱۰» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی به محمدعلی باشه‌آهنگر برای فیلم «سینما متروپل» اهدا شد.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «اتاقک گلی» به تهیه‌کنندگی داوود صبوری اهدا شد.

صبوری پس از دریافت جایزه گفت: از همه دوستانی که برای ساخت این فیلم کمک کردند تشکر می‌کنم، شاید باورتان نشود که اولین کسی که چراغ این فیلم را روشن کرد مهدی زاکانی بود. یاد شهید مهدی مرادی بخیر؛ بنیاد شهید به اصالت خود برگشته و فیلم می‌سازد. از آقای زاکانی درخواست دارم که این فیلم را در مناطق بیست‌ودوگانه اکران کنند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به «سینما متروپل» به تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی اهدا شد.

حسینی پس از دریافت جایزه اظهار داشت: از هیئت داوران، بنیاد سینمایی فارابی، عوامل تولید فیلم «سینما متروپل» تشکر می‌کنم. من فکر می‌کنم جامعه ما نیاز به بازخوانی صفت رحمانیت خدا دارد، اگر به یک بازخوانی در این مفهوم داشته باشند، به نظر من خیلی از مسائل حل می‌شود.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه دبیر جشنواره به فیلم «گل‌های باوارده» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی اهدا شد.

در پایان جایزه ویژه شهردار تهران نیز به فیلم «اتاقک گلی» اهدا شد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی