تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
تنیس دیوانه‌کننده در اوپن استرالیا

غوغای «ماری» در ۴ صبح!

اندی ماری، تنیس‌باز تمام نشدنی و جان سخت بریتانیایی در یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های برگزار شده در تنیس آزاد استرالیا، حریفی از کشور میزبان را پس از ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه مبارزه و ساعت ۴ و ۵ دقیقه بامداد شکست داد تا دومین بازی طولانی و طاقت‌فرسای او در ملبورن امسال رقم بخورد.

کد خبر: ۱۴۳۸۴۶
۱۰:۰۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۱

غوغای «ماری» در ۴ صبح!

دیدارنیوز: در روز پرحادثه ملبورن، اندی ماری یک حماسه فراموش نشدنی خلق کرد و راهی دور سوم اوپن استرالیا شد.

تنیسفا نوشت: «در چهارمین روز از رقابت‌های گرند اسلم اوپن استرالیا که به دیدار‌های مانده از دور دوم اختصاص داشت نواک جوکوویچ در چهار ست مقابل انزو کوآکو فرانسوی به پیروزی رسید و راهی دور سوم شد.

قهرمان ۹ دوره مسابقات در ست نخست براحتی و با نتیجه ۶-۱ پیروز شد، اما در ست دوم، آسیب‌دیدگی همسترینگ که چندی است او را آزار می‌دهد برایش مشکل‌ساز شد تا او این ست را در تایبریک به حریف فرانسوی خود واگذار کند. بعد از انجام مداوا، اما صربیناتور دیگر نشانی از مصدومیت بروز نداد و ست‌های سوم و چهارم را قاطعانه با نتایج ۶-۲ و ۶-۲ به سود خود خاتمه داد تا به مرحله سوم صعود کند.

با این پیروزی روند شکست‌ناپذیری جوکوویچ در استرالیا ادامه پیدا کرد و نوار پیروزی‌های متوالی او در این کشور به عدد ۳۶ رسید. او هم‌چنین ۲۳ـمین برد پیاپی خود در ورزشگاه راد لیور را به دست آورد.

جوکوویچ بعد از صعود به دور سوم درباره وضعیت همسترینگ خود توضیح داد: «شرایطم چندان ایده آل نیست. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما‌ای کاش پایم وضعیت بهتری داشت. چیزی است که پیش آمده و باید آرام آرام با آن پیش بروم. خوشبختانه در گرند اسلم‌ها بین هر مسابقه یک روز استراحت داریم و زمان بیشتری برای ریکاوری وجود دارد. من هم در روز‌های استراحتم تمرین نخواهم کرد تا فرصت بیشتری برای ریکاوری داشته باشم.»

اسطوره ۳۵ ساله صرب برای راه‌یابی به یک‌هشتم نهایی باید در دور بعدی به مصاف گریگور دیمیتروف برود که او هم با یک پیروزی برق‌آسا برابر لاسلو جره توانست به دور سوم برسد.

اما در روز چهارم شاهد یکی از بیادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ اوپن استرالیا بودیم؛ اندی ماری در ماراتنی تماشایی و هیجان‌انگیز درحالی‌که دو ست اول را به تنسی کوکیناکیس واگذار کرده بود و در ست سوم هم فاصله‌ای با شکست نداشت، بازگشتی حماسی را رقم زد و راهی دور سوم اپن استرالیا شد.

نایب‌قهرمان پنج دوره مسابقات دو ست اول را با نتایج ۶-۴ و ۷-۶ به حریف استرالیایی خود واگذار کرد. او در ست سوم هم ۵-۲ عقب افتاد، اما با بازگشتی حماسی در تایبریک پیروز شد و در ادامه با نمایشی هجومی توانست دو ست آخر را هم ۶-۳ و ۷-۵ به سود خود پایان دهد و پیروز میدان لقب بگیرد. این نبرد تمام‌عیار و دیدنی ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید و ساعت ۴ و ۵ دقیقه بامداد به وقت ملبورن به پایان رسید.

این مسابقه بعد از فینال سال ۲۰۱۲ بین نادال و جوکوویچ که ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه به طول انجامید، طولانی‌ترین دیدار تاریخ اوپن استرالیا محسوب می‌شود.

مرد اول سابق تنیس جهان که با مفصل فلزی در ناحیه لگن بازی می‌کند بعد از این پیروزی بیادماندنی گفت: «باورکردنی نبود که توانستم بازی را برگردانم. تنسی فوق‌العاده سرویس می‌زد و فورهند‌های سهمگینی داشت. نمی‌دانم چطوری توانستم پیروز شوم. هرچه که از مسابقه گذشت توانستم بهتر بازی کنم، اما بله، من قلب بزرگی دارم. اکنون رکورددار بازگشت از بازی‌های ۲-۰ باخته هستم، پس این کار را قبلا انجام داده بودم و تجربه داشتم. در این مواقع به آن تجربه تکیه می‌کنم و پیش می‌روم. جنگیدن، رقابت و عشق به تنیس و هم‌چنین علاقه‌ام به این تورنمنت انگیزه‌ای شد که به تلاشم در بازی ادامه دهم.»

این تنیس‌باز ۳۵ ساله درحالی این ماراتن طاقت‌فرسا را به نفع خود به پایان رساند که در مرحله قبل نیز پنج ست مقابل برتینی جنگیده بود. نایب‌قهرمان پنج دوره رقابت‌ها برای صعود به ۱/۸ نهایی باید در مرحله بعدی مقابل روبرتو باتیستا آگوت قرار بگیرد.

روز پرحادثه در ملبورن با حذف تنی چند از بازیکنان نام‌آشنا نیز همراه بود؛ کسپر رود مرد سوم تنیس جهان و نایب‌قهرمان دو گرند اسلم در فصل قبل با قبول شکست برابر جنسون بروکسبی از دور رقابت‌ها کنار رفت. رود با وجود آنکه در ست سوم، سه مرتبه حریف خود را در کسب امتیاز نهایی ناکام گذاشت، اما نتوانست بازگشت خود را تکمیل کند و در نهایت این بروکسبی ۲۲ ساله بود که بازی را در چهار ست با نتایج ۶-۳، ۷-۵، ۶-۷ و ۶-۲ به سود خود خاتمه داد و حریف هموطنش تامی پال در دور بعد شد.

در مسابقه دیگر الکسی پاپیرین استرالیایی نفر ۱۳۳ جهان دست به کار بزرگی زد و تیلور فریتس بخت هشتم رقابت‌ها و نفر اول تنیس آمریکا را در پنج ست با نتایج ۶-۷، ۷-۶، ۶-۴، ۶-۷، ۶-۲ مغلوب کرد. این بازیکن ۲۳ ساله برای صعود به مرحله چهارم در دور بعد باید به مصاف بن شلتون برود.

الکساندر زورف آلمانی هم از بازیکنان ناکام امروز بود و با وجود پیروزی ۷-۶ در ست اول برابر مایکل مو آمریکایی، در سه ست بعدی با نتایج ۶-۴، ۶-۳ و ۶-۲ مغلوب و حذف شد. پابلو کارنیو بوستا نیز بااینکه در دو ست نخست مقابل بنجامین بونزی به برتری رسید سه ست بعدی را به حریف فرانسوی واگذار کرد تا از صعود به مرحله بعد باز بماند.

آندری روبلف، هولگر رون، دن اونس، اما به ترتیب با برتری مقابل امیل روسووری، ماکسیم کرسی و ژرمی شاردی به دور سوم راه یافتند.

بخش زنان نیز بدون حادثه نبود و در مهم‌ترین اتفاق انس جابر نفر دوم رده‌بندی با پذیرش شکست ۲-۱ برابر مارکتا وندروسووا از دور رقابت‌ها کنار رفت. وندرووسوای چک که نایب‌قهرمان سابق اوپن فرانسه است با نتایج ۶-۱، ۵-۷ و ۶-۱ برابر نایب‌قهرمان دو گرند اسلم اخیر به برتری رسید تا حریف هم‌وطنش لیندا فروویرتوا در مرحله سوم شود. جابر سومین بازیکن از جمع ده تنیس‌باز برتر جهان بود که پیش از دور سوم با اوپن استرالیا وداع می‌کند.

سایر مدعیان، اما به پیشروی خود در رقابت‌ها ادامه دادند؛ کارولین گارسیا نفر چهارم تنیس زنان در دو ست نزدیک و با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ بر لیلا فرناندز نایب‌قهرمان سابق اوپن آمریکا غلبه کرد، آرینا سابالنکا به راحتی و با نتایج ۶-۳ و ۶-۱ برابر شلبی راجرز آمریکایی به برتری رسید و بلیندا بنچیچ سوئیسی نیز در دو ست کلر لیو از آمریکا را کنار زد تا راهی مرحله سوم شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی