تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
چرا و چگونه لوکادیا از پرسپولیس جدا شد؟

اینترنت نیست، پس الفرار!

یورگن لوکادیا ۲ روز مانده به دربی به بهانه مرخصی ۴۸ ساعته، ایران را ترک کرد و کمی پس از آن نامه فسخ قرارداد خود را برای باشگاه پرسپولیس فرستاد.

کد خبر: ۱۴۲۵۴۷
۰۰:۰۸ - ۰۶ دی ۱۴۰۱

لوکادیو پرسپولیس

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: یورگن لوکادیا مهاجم هلندی پرسپولیس در ۹ بازی که برای این تیم به میدان رفت، موفق شد ۶ گل برای قرمزها به ثمر برساند. او به ناگهان ایران را ترک کرد و دلایل اصلی این جدایی و فسخ یکطرفه هنوز مشخص نیست.

تعهدات مالی

اگر بخواهیم از بعد مالی به این مساله نگاه کنیم یورگن لوکادیا در زمان امضای قرارداد حدود ۲۰ درصد از کل مبلغ قرارداد ۱/۸۰ میلیون هزار یورویی اش را به عنوان پیش پرداخت، دریافت کرد. باشگاه پرسپولیس در ماه اول حضور لوکادیا مبلغ ۱۷۰ هزار یورو دیگر به او پرداخت کرد و دو ماه بعد از آن نیز لوکادیا ۱۷۰ هزار یوروی دیگر دریافت کرد.

پس با یک حساب سر انگشتی مهاجم هلندی تا امروز ۵۴۰ هزار یورو از کل مبلغ قراردادش را دریافت کرده، قرار بود قسط بعدی در تاریخ ۱۵ دی، پرداخت شود  که او ناگهان تصمیم گرفت از ایران برود. ابن در حالی بود که لوکادیا تا روز قبل، در تمرینات از کادر فنی در مورد بازی حساس دربی و مسئولیت‌هایش در بازی سوال می پرسید؟

لوکادیا که صبح زود قصد خروج از ایران را داشت با مشکلات ممنوع‌الخروجی برای عدم پرداخت مالیات روبرو شد. نهایتا در کش و قوس یکی دو روزه، باشگاه پرسپولیس همه مشکلات او را حل کرد و حتی پای برگه مرخصی ۴۸ ساعته را نیز در آستانه دیدار حساس دربی، امضا کرد تا او از ایران خارج شود.

شکایت پرسپولیس از لوکادیا

مسعود یوسفی وکیل باشگاه پرسپولیس در این مورد گفت: بند فسخ یکطرفه در قرارداد لوکادیا نیست. این که می‌گوییم فسخ یکطرفه یک اصطلاح عرفی است. این موضوع ترک تعهدات قرارداد است و فسخ یکطرفه محسوب نمی‌شود. باید از ابتدا چنین حقی برای طرفین در قرارداد ذکر شده باشد. در قرارداد مربوط به لوکادیا همه موارد مالی پرداخت شده است و پرسپولیس دنبال حقوق خود خواهد بود.

فسخ با استناد به دلیل موجه

​​​​ یک قانون در آیین نامه فیفا برای بازیکنان وجود دارد که ​​​​دلیل موجه (Just cause) نام دارد. این قاعده در صورتی قابل اجراست که باشگاه تعهدات قراردادی خود را نقض کرده باشد. یا مثلا جان بازیکن در خطر باشد مثل  شرایط جنگی، شبیه اتفاقات اخیر در اوکراین که احتمال به خطر افتادن جان بازیکن وجود داشت که آن هم در موارد مشابه با توافق طرفین صورت گرفته است.

لوکادیا و اینترنت

لوکادیا در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به زبان فارسی نوشت: "می‌خواهم از همه شما هواداران تشکر کنم و بسیاری از افرادی که در تصمیم من برای رفتن به ایران شک داشتند، خوشبختانه من فردی هستم که همیشه راه خودم را پیدا می‌کنم و همان را دنبال می‌کنم و همیشه دوست دارم تجربه‌های جدید به‌دست بیاورم. مردم ایران واقعا مهربان هستند و ایران کشور بسیار زیبایی است. از هر لحظه‌ای که اینجا هستم لذت می‌برم و از بازی در پرسپولیس بزرگ احساس افتخار می‌کنم."

پیش از این سفارت هلند از اتباعش که ساکن ایران هستند خواسته بود به دلیل شرایط خاص، ایران را ترک کنند ولی لوکادیا در نوشته اش از این مسئله حرفی نزده. البته یکی از نزدیکان او چندی پیش عنوان کرده که این بازیکن حساب ویژه‌ای روی تبلیغات و درآمدزایی ازطریق اپلیکیشن‌ها در ایران باز کرده بود که با فیلترینگ و ضعف اینترنت کار مدلینگ و تبلیغات او نیز زیر سوال رفته است و باز بخاطر همین مشکل او نمی تواند به‌ راحتی با همسر و فرزندش که این روزها در اسپانیا سکونت دارند، ازطریق واتساپ صحبت کند.

شاید برای ما که در ایران زندگی می کنیم قحطی و ضعف اینترنت  دلیل کافی برای فسخ یک قرارداد نباشد ولی هرچه هست لوکادیا برای خودش حتما دلایل محاکمه‌پسندی داشته است.

نامه فسخ قرارداد

با توجه به شواهد موجود یا لوکادیا بند فسخی در قراردادش داشته، یا باشگاه بر خلاف آنچه که می گوید نتوانسته تعهدات مالی‌اش را برآورده کند. بنابراین تا زمانی که نامه فسخ قرارداد لوکادیا را نبینیم نمی توانیم با قطعیت در مورد پرونده لوکادیا صحبت کنیم.

باشگاه پرسپولیس البته زیر بار بند فسخ نمی رود و عنوان کرده در قرارداد این بازیکن برای هر روز غیبت در تمرین مبلغ ۱۰ هزار دلار و برای هر غیبت در بازی رسمی مبلغ ۵۰ هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. پرسپولیس قصد دارد از این بازیکن شکایت کند و باید دید آیا این پرونده به سود قرمزها تمام می شود یا همچون سایز پرونده ها در سال‌های اخیر به مشکل جدید برای پرسپولیس تبدیل می شود.

در آخر اینکه طبق محاسبات برخی افراد، لوکادیا برای هر دقیقه بازی در پرسپولیس 27 میلیون تومان دریافت کرده است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی