تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
پیرو انتشار خبری با عنوان "اوضاع اسفبار بهداشت گوشت و فراورده‌های گوشتی اهواز و غفلت دامپزشکی استان":

جوابیه اداره کل دامپزشکی خوزستان به یک خبر دیدارنیوز

پیرو انتشار خبری با عنوان "اوضاع اسفبار بهداشت گوشت و فراورده‌های گوشتی اهواز و غفلت دامپزشکی استان"؛ روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان جوابیه‌ای ارسال کرده که مطابق قانون مطبوعات عینا درج می‌شود.

کد خبر: ۱۴۱۷۰۰
۱۲:۲۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱

جوابیه اداره کل دامپزشکی خوزستان به یک خبر دیدارنیوز

 

دیدارنیوز ـ مسئول استانها: جوابیه اداره کل دامپزشکی خوزستان به خبر شماره 141449 (اصل خبر را اینجا بخوانید) را عینا در ادامه بخوانید.

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری دیدارنیوز
موضوع: جوابیه به درج خبر در پایگاه خبری دیدار نیوز
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد) ص (و احترام
پیرو درج خبری با موضوع " اوضاع اسفبار بهداشت گوشت و فراورد‌های گوشتی اهواز و غفلت دامپزشکی استان" با کد
خبر ۱۴۱۴۴۹ در آن پایگاه خبری خواهشمند است جوابیه ذیل را براساس قوانین و مقررات رسانه‌ای درج بفرمایید.

در سیستم زنجیره مواد غذایی، کشتار غیر مجاز دام در سطح اماکن و معابر بین جاده‌ای، پدید‌ه‌ای ناهنجار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است. بدیهی است نظارت، کنترل و برخورد قانونی با این معضل پیگیری، همکاری و مساعدت مستمر تمام دستگاه-‌های مرتبط را میطلبد.

لیکن نظر به حساسیت و اهمیت موضوع بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و نقش آن‌ها در سلامت و بهداشت عمومی جامعه، اقدامات بسیار گسترد‌های توسط اداره کل دامپزشکی استان و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مرتبط صورت پذیرفته است از جمله پیگیری جدی موضوع از طریق شورای سلامت و امنیت غذایی استان و شهرستان‌ها و شورای تامین برخی شهرستانها، برگزاری جلسات هماهنگی متعدد با مراجع محترم قضایی، انتظامی، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، مراکز بهداشت و همچنین معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی و توقیف خودرو و ضبط ادوات کشتار غیرمجاز افراد متخلف، نصب پلاکارد و بنر در معابر عمومی در خصوص مضرات کشتارغیرمجاز دام، همکاری در چندین عملیات میدانی جمع آوری کشتار غیرمجاز دام در سطح معابر و بین جاده ای و ... بوده است).

فقط در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۳۰۰ مورد پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع محترم قضایی
ارجاع گردیده است علاوه بر این اداره کل دامپزشکی استان با پیگیری‌های مستمر در سطح استانی، ملی و شهرستانی، نسبت به
بهبود و ارتقاء شرایط بهداشتی تولید محصولات خام دامی سالم اقدامات موثری را ترتیب داده است: از جمله تجهیز بیش از ۹۰ درصد
کشتارگاه‌های سنتی دام استان به سردخانه و کوره لاشه سوز که نقش بسیار مهمی در تولید گوشت سالم و حذف مواد ناسالم از چرخه مصرف دارد، احداث و راه اندازي 3 واحد کشتارگاه مجهز و تمام صنعتی دام در شهرهاي باغملک، خرمشهر و باوي ، همچنين ارتقاء چشمگير سطح بهداشتی واحدهاي عرضه گوشت قرمز در سطح شهرهاي استان از جمله اهواز که قابل رقابت با واحدهاي برتر کشور است را می توان اشاره کرد .

پر واضح است ارتباط دادن معضل و ناهنجار کشتار غير مجاز دام به تنهايی به عملکرد دامپزشکی، غيرمنطقی بوده و از دايره عدالت خارج می باشد.

در بخش توليد، حمل، و عرضه شير خام به کارگاه‌ها و کارخانجات مجاز فرآوري شير نيز ، اداره کل دامپزشکی استان با برنامه ريزي و

عمليات منسجم کارشناسی و بر اساس برنامه ملی و کشوري، بصورت مستمر شرايط بهداشتی و سلامت شير خام را از واحدهاي دامداري

تا مراکز جمع آوري شير و کارخانجات لبنی مورد رصد ، پايش و سالمت سنجی قرار میدهد و در اين راستا بطور ميانگين سالانه بيش از

400 مورد نمونه برداري از شير خام توليدي استان انجام می پذيرد و همچنين بازديدهاي تخصصی کارشناسان دامپزشکی بصورت ميدانی از داداري تا کارخانجات لبنيات از جمله برنامه‌هاي معمول و هدفمند است که بر اساس الگوهاي خاص انجام ميگردد و مستندات

تمام اقدامات موجود و قابل ارائه است.

در پايان تاکيد می گردد که ارتقا شاخص هاي بهداشتی استان و بهره مندي از بهداشت عمومی و رسيدن به نقطه مطلوب از اهداف اداره کل دامپزشکی استان بوده و اين با همکاري تمامی ارگان هاي دخيل محقق می گردد. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی