تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
جوانگرایی یا ترکش حمایت از مردم

جام جهانی ۲۰۲۲، آخرین قضاوت فغانی!

آیا ترکش‌های حمایت از اعتراض‌های مردمی به داور بین المللی علیرضا فغانی نیز برخورد کرده و نام او به این دلیل از لیست الیت داوران ایران خارج شده است؟

کد خبر: ۱۳۸۰۶۴
۱۹:۴۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱

علیرضا فغانی

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: علیرضا فغانی داور بین المللی ایران که در صورت حضور در رقابت‌های جام جهانی قطر، سومین تجربه قضاوتش در بالاترین سطح فوتبال دنیا را تجربه می‌کند، یکی از پرافتخارترین‌های ایران از جهت حضور در جام جهانی است و هیچ یک از چهره‌های فوتبال ایران چنین رکوردی ندارند. اما در میان تعجب طرفداران فوتبال او در روز‌های اخیر از لیست الیت  داوران ایرانی خط خورده و این موضوع جنجال زیادی به پا کرده است.

علیرضا فغانی که دو سالی است که از ایران مهاجرت کرده و بیشتر در استرالیا زندگی می‌کند، در این مدت هرگز رابطه‌اش با فدراسیون فوتبال را قطع نکرده و حتی به تازگی نیز در لیگ برتر بازی نساجی را سوت زد. با این شرایط خیلی بعید بود که نام علیرضا فغانی در لیست الیت داوران فوتبال ایران نباشد، ولی زمانی که خروجی این لیست روی سایت فدراسیون قرار گرفت با کمال تعجب دیدیم  که اسم فغانی در بین داوران ایرانی نیست. با توجه به اینکه شرایط سنی قضاوت نیز برداشته شده است پس سن فغانی هم نباید تاثیری در این تصمیم گیری داشته باشد.

البته این لیست که برای سال ۲۰۲۳ به فدراسیون جهانی اعلام شده تاثیری روی قضاوت داوران جام جهانی ندارد و به عنوان داور ایرانی به جام جهانی قطر خواهد رفت.

مسئله مهم درباره آینده قضاوت این داور برجسته ایران است. توجیهات خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در این مورد قانع کننده نیست. او یکبار شرایط سنی را ملاک قرار می‌دهد و بار دیگر مهاجرت او را دلیل اصلی عنوان می‌کند.

خداداد افشاریان در این مورد می‌گوید: فغانی داور ما نیست! به خاطر جام جهانی تمام کشور و فدراسیون مصمم شدند به دلیل اعتبار ما، او در لیست باشد؛ الان که جام جهانی تمام شده نمی‌توانیم به خاطر او روی نام  داوران داخلی خط بزنیم.

با توجه به مهاجرت فغانی به استرالیا پیگیر شدیم ببینیم که آیا او می‌تواند از طریق سهمیه داوران استرالیایی به کار خودش ادامه دهد و در جام ملت‌های  آسیایی ۲۰۲۳ قضاوت کند؟ ولی بر اساس قوانین استرالیا فغانی نمی‌تواند تا ۵ سال که شهروندی‌اش را بگیرد، در لیست الیت داوران استرالیا قرار بگیرد.

در هر صورت به دلیل جوانگرایی در داوری ایران یا شاید تنبیه به دلیل حمایت از اتفاقات اخیر یا هر اسمی که روی آن بگذاریم با شرایط فعلی جام جهانی قطر را باید آخرین قضاوت‌های فغانی زیر پرچم ایران در عرصه بین المللی بدانیم.

او امروز با انتشار پستی در اینستاگرام خودش گفت: همیشه آخرش خوب است. اگر هنوز خوب نیست یعنی آخرش نرسیده است، پس ادامه بده...

او در ادامه این پست هم عنوان کرده تمام تمرکز من و کمک‌هایم روی آمادگی جسمانی برای حضور در رقابت‌های قطر است. امیدوارم تصمیمات اخیر نیز با توجه به توانایی و استعداد همکاران جوانترم باعث شکوفایی بیشتر داوران ما شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی