تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
چند نکته از بازی ایران و سنگال

اختلاف طارمی و سردار آشکار شد!

در روزی که مهدی طارمی به سردار آزمون ترجیح داده شد، سردار به عنوان یار تعویضی به زمین آمد و گل تساوی تیم ملی برابر سنگال را به ثمر رساند.

کد خبر: ۱۳۸۰۰۹
۱۵:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱

اختلاف طارمی و سردار

 

دیدارنیوزـ شقایق آسیایی: تساوی یک بر یک ایران برابر سنگال در شرایطی خاص رقم خورد. دومین دیدار دوستانه ایران برابر تیمی بود که کی‌روش را دو بار با مصر، شکست داده بود و از این بابت در ذهن این مربی پرتغالی حائز اهمیت بود که این اتفاق تکرار نشود. هرچند کی‌روش دو دیدار تدارکاتی تیم ملی در فیفا دی در مقابل اروگوئه و سنگال را بدون باخت پشت سر گذاشت، ولی باز هم نتوانست مقابل شیرهای ترانگا پیروز باشد.

نکاتی از بازی را مرور می کنیم:

۱. پست آزمون در حمایت از زنان ایران باعث شد که شایعه شود او در بازی مقابل سنگال به میدان نخواهد رفت و در ترکیب نیست. اما آزمون در شبی که طارمی نمایش خوبی در زمین نداشت و موفق به گلزنی نشد، با او تعویض شد و دقایقی پس از ورودش به زمین موفق شد گل تساوی ایران را به ثمر رساند تا نشان دهد که به چه دلیل همچنان گران‌ترین بازیکن تیم ملی در ترانسفر مارکت است.

شاید چهل و یکمین گل سردار بخاطر حساسیت‌های خارج از زمین برای تیم ملی، به این زودی‌ها از یاد مردم ایران پاک نشود.

۲. اختلاف سردار و طارمی دو مهاجم تیم ملی که هر دو می توانند در جام‌جهانی مهره‌های ارزشمند ایران باشند این روزها بیشتر از گذشته به چشم می آید. به دلیل چیدمان و تاکتیک تیم ملی و نحوه بازی طارمی و سردار، کی‌روش انتخاب سختی بین این دو دارد و این موضوع ناخودآگاه حساسیت مضاعفی را به وجود می آورد. ضمن اینکه جرقه اختلاف این دو نفر به زمان حضور دراگان اسکوچیج باز می گردد. زمانی که طارمی دنبال بازگرداندن کی روش بود و سردار از تداوم حضور اسکوچیچ در تیم ملی حمایت می کرد. در بازی دوستانه ایران و سنگال در زمان تعویض طارمی با سردار دیدیم که طارمی ترجیج داد به جای دست دادن با سردار، از کنار کرنر و خط عرضی زمین بازی را ترک کند و شاید این چالش و حل اختلاف این دو مهره کلیدی ایران، یکی از مشکلات پیش روی کی‌روش باشد.

۳. احسان حاج صفی که در زمان دراگان اسکوچیچ معمولا کمتر از ۹۰ دقیقه برای تیم ملی بازی می کرد حالا در دوره کی‌روش با بستن بازوبند کاپیتانی در همه جای زمین حاضر می‌شود، در دفاع شرکت می کند و سعی می کند تا در حملات نیز حضور پررنگی داشته باشد. او حتی پایه‌گذار گل تساوی تیم ملی برابر سنگال بود و بی شک این اتفاق با فرصت طلبی و سانتر به موقع حاج صفی شکل گرفت و در حالی که توپ داشت به بیرون می رفت او با یک سانتر سرضرب، سردار را صاحب موقعیت عالی کرد. به نوعی می‌توان ورزشگاه موشن اینوست آره‌نای اتریش و بازی با سنگال را نقطه بازگشت کاپیتان به جایگاهش تلقی کنیم.

۴. کی‌روش ایران را با هفت تغییر نسبت به بازی نخست برابر اروگوئه به زمین فرستاد که این نشان می دهد که کی‌روش هنوز نتوانسته به ترکیب مورد نظرش دست پیدا کند.

۵.مهدی طارمی در تقابل با با کولیبالی مدافع فیزیکی سنگال و  ستاره چلسی نتوانست خودش را نشان دهد تا در نیمه دوم کی‌روش او را تعویض کند. نکته جالب در این میان کنعانی‌زادگان بود که فارغ از همه مسائل پیراهن خودش را بین دو نیمه با کولیبالی تعویض کرد!

۶. حضور حسین حسینی در درون دروازه ایران از ابتدای بازی فرصت طلایی نصیب این دروازه‌بان کرد تا در غیاب بیرانوند مصدوم و عابدزاده نیمکت‌نشین خودی نشان دهد. هر چند که حسینی در این بازی کلین شیت نداشت، چندین بار با خروج به موقع از دروازه فرصت گلزنی را از مهاجمان تنومند حریف گرفت. حسینی با ارائه یک بازی قابل قبول مقابل سنگال به کی‌روش نشان داد که او نیز می‌تواند در ارنج اصلی ایران در جام‌جهانی حضور داشته باشد.

۷. با وجودی که بازی ایران و سنگال بدون تماشاگر بود ولی تعدادی از ایرانی‌ها که در اتریش حضور داشتند بیرون از ورزشگاه موشن اینوست آره‌نای اتریش با صدا زدن نام علی کریمی شماره ۸ سابق تیم ملی از او و صحبت‌هایش حمایت کردند.

۸. حضور کمک داور زن در دیدار ایران و مقابل سنگال هم از نکات قابل توجه بود که باعث شد تا نمایش تلویزیونی بازی در لحظاتی در تلویزیون ایران دچار اختلال شود ولی در نهایت مجبور به نمایش کامل بازی بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی