تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مسابقات جهانی کشتی: بالاخره نقره گرایی و برنز ساروی...

در سومین روز از مسابقات جهانی کشتی فرنگی در بلگراد، دو کشتی‌گیر باقی مانده از کاروان ایران به روی تشک خواهند رفت ضمن آنکه مسابقات نهایی چهار وزن دوم نیز عصر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۳۷۱۹۴
۱۴:۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

مسابقات جهانی کشتی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: از دقایقی پیش روز سوم مسابقات جهانی کشتی فرنگی در پایتخت صربستان آغاز شده و نمایندگان ایران در دو وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلو گرم به میدان خواهند رفت. همچنین سه کشتی‌گیر ایران که شانس مدال طلا و برنز دارند نیز در رقابت‌های پایانی چهار وزن دوم به میدان خواهند رفت:

گزارش لحظه به لحظه از بلگراد را در دیدار دنبال کنید:

ساروی برنزی شد

در دیدار رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد هادی ساروی به مصاف متهان باشار ترک، قهرمان دو دوره جهان رفت که پس از اخطار کم کاری داوران به حریف، توانست او را بارانداز کند و پس از رد شدن اعتراض مربیان ترکیه، نتیجه ۴ بر صفر شد. ساروی در وقت دوم نیز دو بار پای حریف را از تشک خارج کرد و پس از اینکه داوران به او اخطار کم کاری دادند، سریع از خاک بلند شد تا در نهایت با نتیجه ۶ بر ۱ به پیروزی رسیده و مدال برنز را از آن خود کند.

 

مسابقات جهانی کشتی گرایی

گرایی طلایی نشد!

محمدرضا گرایی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم در مقابل ماته نمس از صربستان و نفر سوم سال ۲۰۱۹ جهان قرار گرفت که در ابتدای کار حریف را خاک کرد و به دلیل اینکه حریف در هنگام اجرای فن پای او را لمس کرده بود، دو امتیاز دیگر نیز دریافت کرد تا ۴ بر صفر پیش بیفتد. در وقت دوم اما بر روی کمر گیری خودش به پل رفت و دو امتیاز از دست داد و پس از آن نیز با اخطار کم کاری در خاک حریف نشست و یکبار نیز بارانداز شد تا ۵ بر ۴ شکست خورده و به مدال نقره دست پیدا کند.

نجاتی پنجم شد

در دیدار رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی به مصاف ارباتو تو از چین رفت که اخطار کم کاری اول به نجاتی داده شد و یک بارانداز هم خورد تا وقت اول با برتری ۳ بر صفر کشتی گیر چینی به پایان برسد. در وقت دوم اما نجاتی نتوانست در حالت خاک امتیازی کسب کند و یک امتیاز هم به دلیل رد شدن اعتراض خود از دست داد تا در نهایت با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شده و به مقام پنجم برسد.

مسابقات جهانی کشتی نجاتی

میرزازاده به فینال رفت

در ادامه مسابقات 130 کیلوگرم کشتی فرنگی، امین میرزازاده توانست با کسب پیروزی در مرحله نیمه نهایی به دیدار فینال راه پیدا کند. در فینال او باید با کایالپ ترک که تجربه زیادی دارد مصاف دهد. 

میرزازاده در نیمه نهایی

امین میرزازاده کشتی‌گیر فوق سنگین ایران در سومین مسابقه خود توانست کاجایا کشتی‌گیر گرجستان که سابقه سکوی جهانی را دارد از پیش رو برداشت. او با یک استراتژی دقیق در وقت دوم با گرفتن یک پوئن اخطار توانست با حریف 1ـ1 کند و به دیدار نیمه نهایی راه پیدا کند.

حذف محسن نژاد

در پی شکست کرم کمال کشتی‌گیر ترک در برابر کشتی‌گیر ژاپنی، شانس حضور محسن نژاد در جدول از بین رفت و نماینده ایران در 60 کیلو گرم حذف شد.

میرزازاده همچنان مقتدر

کشتی‌گیر فوق سنگین ایران در مسابقه دوم خود نیز موفق ظاهر شد تا کمی از بهت شکست محسن نژاد بکاهد. امین میرزازاده در مصاف با صاباح شریعتی از آذربایجان مقتدر ظاهر شد و در فاصله دو دقیقه مانده به پایان وقت دوم، توانست با کسب ۹ امتیاز حریف را ضربه فنی امتیازی کند و به مرحله بعدی بروند.

مورد عجیب محسن نژاد

در دومین مسابقه مهدی محسن نژاد ام اتفاق عجیبی رخ داد. او که با کرم کمال کشتی‌گیر ترک روبرو بود ابتدا یک امتیاز عقب افتاد اما در وقت دوم روی خاک از او امتیاز گرفت و با یک فیتو و بارانداز  توانست به امتیاز 9 برسد اما کمال در یک لحظه کشتی رت رو کرد و توانست شانه‌های محسن نژاد را به تشک بچسباند. به این ترتیب محسن‌نژاد که در آستانه ضربه کردم کمال بود خودش ضربه فنی شد و با بهت و حیرت میدان را ترک کرد.

ضربه فنی با امضای محسن نژاد

در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر (ضربه فنی) هان جائه چانگ از کره جنوبی را مغلوب کرد وی در دور بعد به مصاف کرم کمال از ترکیه می‌رود.

شروع قوی میرزازاده

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر علیم‌خان سیزدیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم به مصاف صباح شریعتی از آذربایجان می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی